Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd benken 6 ganger i mitt liv tror jeg og noe sterk er jeg heller ikke. Sist jeg prøvde tok jeg 10x40kg, 10x40kg, 5x50kg og 5x45kg. Hvor mye tror dere jeg maxer a gutta? :p

7779027[/snapback]

 

56, ifølge iform.no ihvertfall. Har ikke testet maks, men den virker fornuftig fra mitt ståsted. Prøv 50 første settet så får du kanskje 8-10 rep vil jeg tro. Som tilsier 65-67,5 maksløft.

 

Kjørte benk uten igår uten å ta de "letteste" settene førs og tok følgende:

60x9, 62,5x8, 65x6 og en solid knekk på sistesettet med 60x4 :no:

Lenke til kommentar
15.01 tok jeg 1 gang på 50 kg.

I dag tok jeg (bl.a) 1 gang på 50 kg og 1 gang på 55 kg. Alle tall må tillegges 11 kg. Det betyr at jeg nå tar 66 kg, og målet mitt er 80 (eller blir det 91?) =)

7779259[/snapback]

Den forstod jeg ikke helt?

7779657[/snapback]

Ingen problem.

 

15. januar, så trente jeg benkpress. Om det er fastbenk eller fribenk sier trådtittelen ingenting om, så jeg drister meg å poste her inne av og til.

 

Utdrag fra treningsloggen (15. jan); "Benkpress: 30 kgx10, 40x5, 50x1"

 

så sier notatene mine at jeg klarte å ta benkpress én gang på 50 kg i vektskiver. Så nå kan jeg skryte at jeg tar 50 kg i benken, som er hele formålet med denne tråden.

 

Men i går, mandag 22. januar, så trente jeg igjen.

 

Og da fikk jeg til dette; "Benkpress: 20kgx10, 30x8, 50x1, 55x1, 30x8"

 

Der står det at jeg tangerte den ene gangen med 50kgx1, men i tillegg også klarte å ta en gang på 55 kg! Så nå kan jeg gå og skryte over at jeg tar 55 kg i benken, som da er hele formålet med tråden.

 

Så var det sikkert det du lurte på, at alle tall skal tillegges 11 kg. Det er fordi stanga veier det. Så da kan jeg gå rundt og skryte over at jeg tar 66 kg i benken, som er hele formålet med tråden.

Lenke til kommentar
Så var det sikkert det du lurte på, at alle tall skal tillegges 11 kg. Det er fordi stanga veier det. Så da kan jeg gå rundt og skryte over at jeg tar 66 kg i benken, som er hele formålet med tråden.

7780137[/snapback]

Det var litt rart ja, ettersom alle tar nok stanga som en selvfølge når de regner hvor mye de tar i benkpress. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var litt rart ja, ettersom alle tar nok stanga som en selvfølge når de regner hvor mye de tar i benkpress. :thumbup:

7780862[/snapback]

Mhm, absolutt alle gjør nok det, ja.

 

Et sted jeg pleide å trene av og til før, der var det hver mandag en hobbystyrkeløfterklubb som alltid tok benk. 180kg kalte de for 80kg, for de regnet bare med det de løftet på én side. Så da må man plusse på 20kg for stanga, og 80kg på andre sida. Altså løftet de 180kg.

Lenke til kommentar
Så var det sikkert det du lurte på, at alle tall skal tillegges 11 kg. Det er fordi stanga veier det. Så da kan jeg gå rundt og skryte over at jeg tar 66 kg i benken, som er hele formålet med tråden.

7780137[/snapback]

Det var litt rart ja, ettersom alle tar nok stanga som en selvfølge når de regner hvor mye de tar i benkpress. :thumbup:

7780862[/snapback]

Sefølgelig regner man med stangen siden den veier jo 20kg. Men stangen i smith veier nesten ingen ting.

Lenke til kommentar
Så var det sikkert det du lurte på, at alle tall skal tillegges 11 kg. Det er fordi stanga veier det. Så da kan jeg gå rundt og skryte over at jeg tar 66 kg i benken, som er hele formålet med tråden.

7780137[/snapback]

Det var litt rart ja, ettersom alle tar nok stanga som en selvfølge når de regner hvor mye de tar i benkpress. :thumbup:

7780862[/snapback]

Sefølgelig regner man med stangen siden den veier jo 20kg. Men stangen i smith veier nesten ingen ting.

7781952[/snapback]

 

Å si at den nesten ikke veier noe blir drøyt ;)

Lenke til kommentar
Stangen i Smith veier da litt, særlig hvis maskinen er slitt og foringene skaper ekstra motstand.

7782371[/snapback]

Dette avhenger STERKT på konstruksjonen av smith maskinen. Kjenner til en maskin hvor stangen i virkeligheten veier 25 kg men, pga. motvekter i apparatet, kun tilsvarer en 7,5 kg. stang....

Men for all del Hyrlen: Du har rett med friksjonen etc. men det er jo igjen en delt sak: Enklere ned - tyngre opp. (Avhenger mye med vedlikeholdet av smithmaskinen....)

 

 

Er uansett utenom enhver tvil at smith IKKE teller som vanlig benkpress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...