Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Skjer med sterke 15åringer?  :blush:

7644917[/snapback]

Tror det som skjer med sterke 15-åringer er at de som er sterke trekker til forumene for å skrive hvor mye de tar, så de kan høre at det er bra osv. :p (Iallefall min teori)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Shark-, har du sett programmet på iForm.no? Der er det et program for å øke i styrke. Regelen er at for å øke, må du ta få reps. Mange reps trener utholdenhet, mens få trener styrke

http://www.iform.no/pub/art.php?id=777

7647129[/snapback]

Tjatja, ligger du på 10-12 vil du fortsatt oppleve styrke økning + at det, vistnok, er mer volumbyggende en lave repitisjoner. Begynner du å gå lengre over det derimot så blir det nok utholdenhet ja ;)

Selv har jeg alltid trent med høye repitisjoner og kan ikke påstå at jeg har ligget i bakkant styrkemessig av den grunn; Skal du trene så tren hardt. Det som teller!

Lenke til kommentar
Hva er best å gjøre for å øke anntall kilo i benken?

-øvelser?

-hvor mange rep?og hvor mange prosent av maks.

7646577[/snapback]

Det som er det beste vis du skall raskt opp i KG på benken er å:

Ta ca. 60% av va du har i pers. Trene med det i 1uke og neste uke deretter legger du på 2,5kilo o.s.v. Ta 10reps, med 4.5 sett. Når du har kommet til det punktet at du ikke klarer det du har kommet til ,går du ned på repidisjonene, når du til slutt kommer til Streken der du ikke klarer mer, Så prøv å pers. ;) Jeg låver deg at det hjelper kraftig, (Har selv prøvd) Er litt tid krevene , og det trengs tolmodighet men.., du vil merke stor framgang ;) (Husk å hold tommelen På andre siden av stangen en fingrene, da sikrer du mye mer, Har sett at det er noen her på Forum som sier at du skal trene me tommelen på samme side, Det kan jeg si er FEIL) :whistle:

Bwho! D blei litt langt :p Noen sprøsmål så spør! ;)

Lenke til kommentar
Sjølv om det finnest eindel sterke fjortenåringar, så trur eg dei fleste maksløfta som blir skrytt på seg omfattar rævaløft, trampolinebrystkasse og beina peikande rett til værs :p

7677527[/snapback]

Nå er jeg godt over 17, 95kg og 185cm høy, har trent litt armer, så skal klare 85 i benken. Er ikke såå mye å skryte av. Hvis du sikta til meg tho..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Når dere sier hvor mye dere tar, er det kun en gang det, eller mange repitisjoner? Syns det var voldsomt høy tall her.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Når dere sier hvor mye dere tar, er det kun en gang det, eller mange repitisjoner? Syns det var voldsomt høy tall her.

7680376[/snapback]

Er vel bare å se etter det, jeg tar ivertfal ikke mye i benkpress: Bare 55kg 4x6, max vet jeg ikke enda men regner med 70kg - 75kg.

------------------------------------------------------------

Noen som kan hjelpe meg her litt med: Effektivt benkpress program ?

Jeg går inn på programmet via exel og skal skrive inn maks som jeg anser er ca. 70kg.

Men når jeg skal skrive i Exel programmet så klikker det av en eller annen grund.

Kunne noen være så snill og sette opp programmet for meg og legge inn bilde med printscreen? Husk maks: Ca. 70kg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

7680376[/snapback]

Er vel bare å se etter det, jeg tar ivertfal ikke mye i benkpress: Bare 55kg 4x6, max vet jeg ikke enda men regner med 70kg - 75kg.

Okei, ligger 60 kg jeg, 8-10 reps, 3 serier med 1-1.5 min pause. Men satser ikke noe særlig på benkpress.

Lenke til kommentar
------------------------------------------------------------

Noen som kan hjelpe meg her litt med: Effektivt benkpress program ?

Jeg går inn på programmet via exel og skal skrive inn maks som jeg anser er ca. 70kg.

Men når jeg skal skrive i Exel programmet så klikker det av en eller annen grund.

Kunne noen være så snill og sette opp programmet for meg og legge inn bilde med printscreen? Husk maks: Ca. 70kg.

7680431[/snapback]

http://i100.photobucket.com/albums/m31/spi...ingsprogram.png

shait :\

*lasteopp på ftp*

såleis

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Takk PepsiCo. Du er en engel :)

Er det meningen at prorammet skal ta 18-24 uker?

7680982[/snapback]

Bare hyggelig :)

Jeg fant tilfeldig del 1 og 2 når jeg hadde programmet for en halvt års tid siden. Var da i uke 2 i del3. Jeg måtte gi opp hele programmet jeg. Var alt for mye i uke2

Lenke til kommentar

Vel, det hadde vært morsomt å prøve programmet siden jeg har "stanget" litt i benken, er helt stuck. Men nå er det jo 2 mnd til jeg skal deffe så hadde ikke fått til til hele programmet. Får vel prøve det etter sommeren.

Lenke til kommentar
Sjølv om det finnest eindel sterke fjortenåringar, så trur eg dei fleste maksløfta som blir skrytt på seg omfattar rævaløft, trampolinebrystkasse og beina peikande rett til værs :p

7677527[/snapback]

Nå er jeg godt over 17, 95kg og 185cm høy, har trent litt armer, så skal klare 85 i benken. Er ikke såå mye å skryte av. Hvis du sikta til meg tho..

7678416[/snapback]

Neineinei, sikta ikkje til deg, var berre ein kommentar eg slengte ut i lufta ;)

Lenke til kommentar

7677527[/snapback]

7678416[/snapback]

Neineinei, sikta ikkje til deg, var berre ein kommentar eg slengte ut i lufta ;)

7681562[/snapback]

Ok, var ikke helt sikker : p Så slengte på et svar !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...