Gå til innhold

XP sikkerhetsenter og virusoppdatering

Anbefalte innlegg

Har XP med SP II på pc'en min. Så fikk jeg melding i dag om at mitt virusporogramlisens går ut om 7 dager og jeg må oppdatere. Det har jeg gjort, dvs lastet ned ny lisens og installert Norman på nytt - ikke noe problemer. Det eneste problem er at sikkerhetssenteret til XP SP II ikke oppdager at jeg har oppdatert hele virusgreia. Etter noen restarter nå får jeg kun beskjed om at virusbeskyttelsen er utdatert og ikke virker lenger. Det vet jeg at den gjør, men sikkerhetssenteret kommer med jevne mellomrom opp på skjermen og forteller meg at pc'en ikke er beskyttet lenger.

Har en kamerat som nettopp ringte meg og han har akkurat samme problem med Norton(gjennom Telenor).

Skal vel ikke være slik - og er det noen som har gode forslag til at XP skal kjenne igjen Norman.

PS Både Norton og Norman står på listen over programmer som XP's sikkerhetssenter skal kjenne igjen.DS

Endret av husmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jo nå hvorfor Norman ikke oppdaterer seg i XPs sikkerhetssenter. Koden virker nemlig ikke og virusprogrammets lisens utløper 31.12.04. Bruker Norman som jeg får gjennom min nettbank i DnB. Har logget meg på og lastet ned ny kode - det er bare det at den ikke virker. Noen som har ideer? Kan det være det at jeg også installerte det nye programmetutgaven fra Norman også på min laptop? Det gikk i fjor og hvorfor skulle det ikke da gå i år? Eneste form for support er via et telefonnummer til kr 29.- pr minutt. Hvis jeg ringer dit har jeg kunne jeg jo straks kjøpt virusprogrammet uansett.

Hvorfor Norton ikke har oppdatert seg, som jeg har lastet ned på pc'en til en venn aner jeg ikke. Lisensen utløper 25.12.05. Må man last ned en patch e. lign. for å få det til å virke?

Noen som har gode ideer.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...