DidzisK Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Er det mulig å overklokke denne kombinasjon? Intel skriver at prosessor bestemmer hastighet på FSB og at hastigheten kan ikke endres. Finnes det noen utvei? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Kun fsb-klokking er mulig på denne ja. Hvis det er en Katmail P3 vil nok prosessoren begrense overklokkingen, er det en Coppermine vil sannsynligvis ram/pci/agp osv utgjøre begrensningen. Hvis ikke hovedkortet ditt har mulighet for instillinger slik at du kan holde disse innenfor grensa. Pass på så du ikke ødelegger noe med for høy pci-hastighet! En katmai cpu gjengjenner du på at den har 100mhz fsb/512 kb L2 cache(1/2), 2 volt kjernespenning. Coppermine: 100 eller 133/256(1/1)/1.65v I tillegg vil Coppermine ofte være merket med e, b, eller eb. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-06 16:07 ] Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg antar at det er Katmai - sitter i Slot1. Jeg bare finner INGEN opsjoner for FSB styring i BIOSen. Og HK har bare 1 jumper (for flashing av BIOS). Det er HK fra Intel, ikke bare 440BX chipset. Er det mulig (hvordan?) å klokke dette? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Coppermine cpu`er finnes både som Slot 1 og FCPGA. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-07 18:01 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 17:33, DidzisK skrev:Jeg antar at det er Katmai - sitter i Slot1.Jeg bare finner INGEN opsjoner for FSB styring i BIOSen. Og HK har bare 1 jumper (for flashing av BIOS). Det er HK fra Intel, ikke bare 440BX chipset.Er det mulig (hvordan?) å klokke dette? Sikker på at jumperen gjelder Biosflash, og ikke enten en Clear CMOS-jumper eller 66/100 MHz FSB-setting jumper ? Kortet er i flere versjoner: http://www.intel.com/support/motherboards/...440bx2/diff.htm ...og støtter CPU'er opp til 850 MHz ( både Cu.mine og Kathmai ) med siste Bios ( trykk Pause tidlig i bootup og noter Biosversjon ) Avhengig av mulighetene for innstillinger i Bios ( etter oppdatering ) og RAM-kvalitet, kan du muligens klokke FSB på 120 MHz og CPU-Clk x6 = 720 MHz, men det betinger en PCI- og AGP-devider i Bios. Ooops, der er jumperen: http://www.intel.com/support/motherboards/...2/se2_confg.htm Hvis den står på 1-2, flytt den til 2-3 ( OBS! napp ut Powerkabelen først ), så får du tilgang til Bios-settings. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-07 19:12 ] Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Ooops, der er jumperen: Hvis den står på 1-2, flytt den til 2-3 ( OBS! napp ut Powerkabelen først ), så får du tilgang til Bios-settings. Takk for hjelpen - nå vet jeg helt klart at dette kan IKKE overklokkes. Eneste ekstra setting som jeg fikk var "Erase all passwords". Dvs. ingenting om buss/prosessorhastighet, divider, voltage etc. Intel ønsker ikke overklokking av sine produkter! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Pakke pc? Fikk en 700 Katmai opp i ca. 900 engang... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 700 katmai? Jeg har altså gått rundt og trodd at den siste og raskeste Katmai P3`en var på 600 mhz...dumme meg.... Forøvrig er det IKKE mulig å kjøre 900 mhz på NOEN Katmai cpu samma f..., L2 cachen som går med 1/2 divider sier stopp ved ca. 350 mhz...forøvrig har jeg hatt en 600 mhz gående på 672, men den ble varm nok med original kjøler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå