Gå til innhold

skal kjøpe digital kamera, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

God jul!

Nå fikk jeg masse penger til jul og tenkte jeg fikk bruke noe på ett digital kamera.

men jeg er helt blank når det gjelder kameraer.. Har dere noen spesielle kameraer å anbefale? skal ikke koste stort mer enn 3000 kr og det må ikke være så veldig stort...

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen!

God jul!

Nå fikk jeg masse penger til jul og tenkte jeg fikk bruke noe på ett digital kamera.

men jeg er helt blank når det gjelder kameraer.. Har dere noen spesielle kameraer å anbefale? skal ikke koste stort mer enn 3000 kr og det må ikke være så veldig stort...

takk for all hjelp!

Jeg har ett HP Photosmart R707, som jeg er fornøyd med. Prisen ligger på ca 2500,- hos de største nettbutikkene

Lenke til kommentar

Jeg vil vel først og fremst lese en god del her på Forum før du bestemmer deg, og ikke basere det på noen innlegg på denne tråden. Det er mange tester som ligger her, og i tillegg lassevis med meninger og erfaringer med mengder av kameraer. Du vil f.eks. legge merke til at det er "klaner" som holder en del på "sine" merker, jeg er en av disse, og vil alltid anbefale Olympus' C-700-serie. Meget krafitg zoom (8-10x), og bra optikk. Det er riktignok ikke av de minste, men har i de siste versjonnene blitt betydelig slanket.

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Flyfisher: Selv om s5500 nok er ett meget godt kamera til den prisen, så tror jeg ikke det vil falle helt i smak hos trådstarter i og med at han sier må ikke være så veldig stort.

Men du (mr.maggie) bør nok fortelle oss litt mer om bruksområdene.

Er det familie, fest og innebilder det vil gå mest i eller vil du ha mye zoom og gode "utebilder"?

Lenke til kommentar
Flyfisher: Selv om s5500 nok er ett meget godt kamera til den prisen, så tror jeg ikke det vil falle helt i smak hos trådstarter i og med at han sier må ikke være så veldig stort.

Men du (mr.maggie) bør nok fortelle oss litt mer om bruksområdene.

Er det familie, fest og innebilder det vil gå mest i eller vil du ha mye zoom og gode "utebilder"?

Vell, det er vel det meste bilder fra diverse annledninger... ikke akkurat fotograf bilder. regner med at det blir mest brukt inne. og det hadde kanskje vært greit med et kamera som fikk bort røde øyne.

jeg har sett litt på casio kameraene, de ser små og lettvinte ut. er det noe å anbefale?

takk for svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...