Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Sånn, da har jeg endret emnet til noe mer passende. Til nye lesere: Jeg står fast i valget mellom en Siemens CX65 og CX70. CX70 koster 200 kr mer, men har Push-to-talk og 3D-spill og noe mer tror jeg. De er ellers helt like og man kan kjøpe identiske deksler til dem. Hvis noen av dere har tips om telefoner kan dere tipse meg utifra malen. Jeg sparer selv, og har for øyeblikket 1500kr. Vil ikke at det skal ta for lang tid å spare, så prisen må ikke være for høy. Har noen brukererfaringer med CX65, CX70 eller andre telefoner som kan passe mine behov, og lommebok, kan dere skrive inn her. Endret 26. desember 2004 av Vegard_ Lenke til kommentar
Algron Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Kanskje K500i? Malen Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Funksjoner: -Kalender: Jam gjerne også med en huskeliste uavhengig av datoer -MMS: Ja -GPRS: Ja -EDGE: Trenger ikke -WAP: Ja -Kalkulator: Helst -JAVA: Ja -Email klient: kanskje -Spill: Må ha noen på telefonen fra før, har en følelse av at jeg ikke kommer til å bruke masse penger på spill Form: - Alt unntatt slide og sånn som er på s700. helst kamskjell, men candybar er grei -Vekt: Ikke mursteintung, ellers alt greit -Antenne: Integrert -"Støt/sprut/støv-sikker": Er forsiktig med telefonene mine, jeg Skjerm: Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm. minimum 128x160, helst mer -Touchscreen: nei Pris: Pris: Tenkte jeg skulle spare selv, har foreløpig 1500 kr. Ikke for dyr. Med abonnementsbinding): Nope Hvis med abbenoment, hvilet? Et billig netcom i så fall Diverse: -Merke: Nokiafan, men alt funker vel. Liker ikke motorola... -Kamera: Ja, VGA eller bedre -Videokamera: Ja -Symbian: Nei -Triband: uvesentlig -Infrarød port: Ja, viktig -Bluetooth: Ikke viktig, men kan gjerne ha -Minne: Trenger 1 mb til sms og plass til opp mot 100 bilder. -Minnekort?: Er det nok internt er ikke dette et krav -Polyfoniske ringetoner: Selvsagt. Jo flere stemmer jo bedre -MP3: trenger ikke -Radio: trenger ikke -3g(UMTS): nope -Wlan: hæh? -Batterilevetid: Ikke veldig viktig, men det må holde i noen dager. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Eh.. Har en noia 3510 og bruker den til det den kan brukes til. sender meldinger og sånn. Ringer ikke mye, men får en del samtaler inn. Savner kamera. Husk at jeg også er ute etter noen brukererfaringer med telefonene nevnt i første innlegg. Thanx, *dragon* Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 K500, den har jo det du ber om. S65 kanskje, den er jo ikke så dyr egentlig Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har prøvd k500. Likte ikke tastesettet og navigeringen særlig godt. S65? Den Siemensen med mpkamera? Hva koster den? Skal ikke spare så lenge... Har fått mange anbefalinger om k500. Hva er det den har som ikke CX65 har? Den er litt dyrere også. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 K500i har MP3-spiller, ganske lyssterk skjerm, og er ekstremt kjapp i JAVA, mens CX65 har større skjerm (pikseler og 13CM² størrelse), hørt at den skal ha en skjerm som er meget bra under direkte sollys... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Okey..... Fant en snygg(nei, ikke stygg) telefon på ItAvisen.no som heter CX70. Den var visst ganske lik CX65. Noen som har noe å si om forskjellen på de to? Og en prisantydning på CX70? Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 CX70 har push-and-talk støtte, og ordentlig støtte for 3D-java, ikke så stor forskjell egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 CX70 har push-and-talk støtte, og ordentlig støtte for 3D-java, ikke så stor forskjell egentlig. Og pris på CX70, anyone? OSOTNHA(Og så over til noe helt annet): Har lest om software- og firmwareoppgrtaderinger. Hva er det egentlig, og hvilke funksjoner har det? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 FW oppgradering, eller FirmWare oppgradering er oppgradering av selve porgramvaren til telefonen. Ved å oppgradere dette kan man få rettet opp noen feil på telefonen som f.eks. bedre batterikapasitet som på K700 Jeg vil anbefale deg å se litt på S65 med abb. tror du kan få den ganske billig der. Forskjellen på CX65 og K500 er ikke såå stor, du fkk forklart det meste litt over. Hovedforskjellen er nok skjermen, mp3 støtte og minne (10 mb CX65 og 12mb K500) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Okey... Har vel nærmest utelukket k500 nå. Mp3 som ringetone hadde jo vært fint. Får man dette på CX65 eller CX70? Under lesertesten, testen på amobil og testen på itavisen står det at CX65 har 10, 10,5, 11,5 og 12mb minne. Vet ikke helt hvem jeg skal tro på. 10 er i hvertfall mye nok til bilder. Skal sjekke ut specsa på CX70, som ikke koster særlig mye mer enn CX65, håper jeg. S65 er dyr. Skal ha uten abo, tenker jeg. Ingen av Netcom abonnementene jeg kunne hatt fås med billig telefon. Har også sett Djuice magnum. Der betaler man 79kr i måneden og får sende 100 sms. Telefonen blir vel billigere med slikt abo, men man sender vel ikke gratis mms i helgene med Djuice? Hvis noen vet om man sender gratis mms i helgene med djuice: feel free to tell me. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 CX65 har ikke støtte for mp3 som ringetone såvidt jeg vet hvertfall Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Når du er inne på med det med FW oppgraderinger ol. så vet du nok at Siemens og Sony Ericsson har "støtte" for dette i noen telefoner. Vel, nevner det alikevel. Hadde jeg vært deg så skulle jeg nok ha gått for CX65/70 eller K500. Etter smak og behag når de egentlig er relativt like. Personelig så liker jeg kanskje K500 pittelitt mer. Wlan: hæh? Jeg synes å huske at jeg skreiv en liten enkel (for enkel?) forklaring på hva blandt annet wLAN var når jeg laget malen Dette vil du finne heeeelt nederst under "ordforklaringer". Uansett er det nesten bare Nokia 9500 (communicatoren) og noen Qtek'er som har direkte/mulighet for wLAN (men de for det meste bare 802.11 b standarden) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) CX65 er en meget bra mobil, med stort display, og den tar gode bilder med sitt VGA-kamera. Kameraet er også lyssterkt. Eneste jeg ikke likte med den, er at den muligens ikke kan synke med Outlook, og at det er ubehagelig å trykke inn joysticken. Telefonen har vært i butikkene siden /maijuni, så her kan man gjøre gode kjøp, både i butikker og annetsteds, f.eks QXL. CFX65 er nettopp kommet i hyllene, og er vel på sett og vis mye som CX65. Også den har VGA-kamera. Men den har ikke TFT-skjerm, kun STN. Dessuten synes jeg den så billig ut, det oste billig plast av den. Men sikkert en bra telefon. Jeg har ikke prøvd den, men kan vise til en test på GSM Arena: http://www.gsmarena.com/siemens_cfx65-review-19.php Siemens har hatt en del trøbbel med softwaren på 65-serien, men de tilbyr som eneste produsent oppgradering via hjemmesiden for en rekke av sine modeller. Endret 26. desember 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Okey... Da vet jeg hva Firmware er. Men må man laste det over til telefonen sin med datakabel? En datakabel følger jo ikke med i pakninga.... Koster dette mye? Var innom Siemens sine sider og fant ut at CX70 er stort sett klin lik CX65 bare at den har PTT og støtte for 3D-spill. Ellers var det masse som ikke sto oppført i spesifikasjonslista. Man bruker de samme dekslene på begge telefonene, så da bruker man vel samme tilbehør også? Akkurat som på Nokia 3510 og 3510i? Tenker jeg kjøper meg en av de og endre emnet til CX65 vs CX70... CX70 er i prisguiden for kommende modeller, og jeg så at den ikke kosta litt mindre enn 2000 uten abo. Er det verdt å betale noen hundrelapper mer for 3D-spill og PTT pluss no annet jeg skal finne ut i dag? Så også hvis du kjøper ClipIt-deksler, Siemens svar på Nokias X-press-on, blir valgtastene forandret til noe som så ut som det bedre. Pluss at du med det svarte dekselet får en lærstripe bakpå telefonen. Det så inmari tøft ut... Har funnet ut at mShop og Telebutikken selger sånne på internett hvertfall. Noen som vet om man kan kjøpe det i butikkene til Telebutikken også? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Nå er visst CX65 totalt erstattet av CX70. Siemens har sluttet å produsere og de koster det samme. Men, folkens, jeg så at de har oppført minnestatus til 9,5 mb på CX70. Det er jo mindre enn CX65, og den er jo en oppgradering, så det burde jo ikke være sannsynlig. Er det noen som har noe info rundt dette? Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skjønner ikke at du vil ha noen av dem jeg da Ville heller valgt K500 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skjønner ikke at du vil ha noen av dem jeg da Ville heller valgt K500 Jaha? Nå har jeg fått så utrolig mange anbefalinger av den at jeg føler meg presset til å prøve. Hva er så inmari bra med den? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 http://amobil.no/art.php?artikkelid=11043 Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Test begge mobilene før du kjøper en av de! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå