Gå til innhold

Logitech Z-5500 Ros og spørsmål


Anbefalte innlegg

Må først få lov til å si at dette settet er perverst... Sitter i dette øyeblikk og hviler føttene på den søte 10" subben som rister under beina... Tror man virkelig skal slite med å finne mer lyd til under 3000,- kr noe annet sted...

 

Også et pr spm til dere audiofreaks...

-Hvor får jeg kjøpt sånn s/pdif coax kabel til en fornuftig penge... og kanskje mer enn en meter? Må ikke være lenger, men kan være greit...

-Hva slags kabler er det høyttalerene i dette settet bruker, og hvor får jeg evt kjøpt forlengere til disse kablene?

 

På forhånd takk, og god jul & godt nyttår =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må først få lov til å si at dette settet er perverst... Sitter i dette øyeblikk og hviler føttene på den søte 10" subben som rister under beina... Tror man virkelig skal slite med å finne mer lyd til under 3000,- kr noe annet sted...

 

Også et pr spm til dere audiofreaks...

-Hvor får jeg kjøpt sånn s/pdif coax kabel til en fornuftig penge... og kanskje mer enn en meter? Må ikke være lenger, men kan være greit...

-Hva slags kabler er det høyttalerene i dette settet bruker, og hvor får jeg evt kjøpt forlengere til disse kablene?

 

På forhånd takk, og god jul & godt nyttår =)

Kan svare på det siste;

 

Du får ikke til å skifte ledninger på settet. De er fastmonterte, så med mindre du vil kutte og spleise på nye (farlig farlig :p) så må du nok bruke de 7.5meterne du allerede har :)

Lenke til kommentar

Ja, det vil jeg tro.

 

Selv om du kanskje ikke vil merke så innmari stor forskjell, så er det alltid å anbefale å ha et eget lydkort i forhold til innebygde.

 

Lydkort av typen Audigy 2 har jo f.eks egen prosessor, som avlaster CPU.

 

Lyden blir også klarere, da innebygde lydkort har en tendens til å skape litt skurring. (det er iallfall hva jeg har lest)

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Fikk Audigy 2 ZS-lydkort til jul.. ;) men pappa fant ikke det settet noen steder, så vi skal ut på mandag å se etter det. Ellers må jeg bestille det. Ser ikke at de har det på netshop lenger, så får kontakte de og høre om de kan ta det inn for meg. Men først sjekker vi hele Oslo! :w00t: Er julegave og bursdagsgave fra pappa.. :) Har bursdag på mandag

Lenke til kommentar
Det er bare ~1200kr og forskjellen i lyd er en hel galakse bedre.

Z-5500 sammenlignes med mye dyrere hifi-systemer. :)

Sant det, men blir 16 år, har ikke jobb eller noe.. Så har ikke alverden med penger :p

Er det så veldig mye bedre lyd når du ikke spiller høyt? For jeg bor i rekkehus og kan ikke spille høyt hele tiden.. Rister jo nede av den 20 watts bassshiten jeg har nå jo :whistle: Har z-540 eller hva det het igjen.. Har veldig lyst på det beste ja, men det er jo 1200 kroner mer. ( også har jeg bestilt vannkjøling :innocent: ) Skal ut med pappa på mandag, får se om vi finner det. Håper de har det noen steder, så det på spaceworld i Oslo til 1699 kr.. Håper de har det igjen der til den prisen. Skal sjekke på mandag.

Lenke til kommentar

Hmmmm... masse poster, men lite med svar på spm mine... lurer fortsatt på hvor jeg får coax kabler...

 

Og du som skrev at man må nøye seg med den lengden som er på høyttalerledningnene: har lest at man kan få tak i forlengere til disse... og da uten "klipp&lim" metoden... bare lurer på hva kablene til høyttalerene heter, og hvor man får kjøpt det...

Lenke til kommentar

Akkurat det med forlengere vet jeg ikke om stemmer.

 

Det er iallefall det eneste minuset i samtlige tester jeg har lest, at ledningene er fastmonterte.

 

Men, nå er ikke jeg noen høyttaler-fikse-mekke-guru da, så mulig er det nok :)

 

Jeg vil anta at dette var gjort i beste mening slik at Ola Nordmann/Joe Average skulle få så enkle og bra høyttalere som mulig.

Lenke til kommentar

kanskje... men er det coax kabel de bruker til høyttalerene oxo? Eller hva annet kan det være når det er en en enkel ledning med rca-kontakt eller hva det nå heter? På en annen side, hvis det er coaxkabel til høyttalerene er jeg jo like langt siden jeg ikke har funnet coaxkabel til under 350,- kr pr meter ennå...

Lenke til kommentar

Jaja... Problemet med høyttalerledning var så vanskelig: finn en vanlig phono-kabel med rca han-hun (allemannseie), splitt den i to, og vips, du har to forlengere til høyttalerledningene....

 

Men... trenger fortsatt s/p-dif coax kabel... hvor får jeg tak i det? Er Monsterkabelene på 1m fra komplett til ca 350,- eneste alternativ?

Endret av Vodkakick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...