australiaboy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har nettopp kjøpt meg et Canon MVX250i, men er dessverre ikke helt fornøyd Det er ganske bra, men det er en ting som plager meg litt. Og det er motorstyen fra DV-tapen. Når jeg ser filming fra helt stille omgivelser på TV, så hører jeg duringen fra tapen. Har lest diverse steder at det er flere som også reagerer på dette. Er det dette jeg kan forvente fra alle DV-kamera i denne prisklassen, eller har jeg rett og slitt kjøpt et dårlig kamera? Jeg vurderer å bytte kameraet inn i et Panasonic NV-GS15. Er det noen som har noen erfaringer med motorstøy fra dette kameraet? Synes forresten at bildene ble litt kornete når jeg filmer innendørs. Men dette gjelder vel for de fleste kamera i denne klassen... Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Jeg har et kamera fra serien som kom rett før det kameraet du har; Canon MVX100i. Jeg har samme problemet når det gjelder motorstøy. Jeg bruker ekstern mikrofon, Canon DM-50 (passer også til ditt kamera), men allikevel er det litt støy på stille omgivelser. Men allikevel; mikrofonen halverer problemet! Funker fint til intervjuer av folk rett foran kameraet på avstand da mikrofonen er av Shotgun-typen. Kornete bilde er jo ganske enkelt på grunn av at det er 1/4" CCD. Jeg har ikke noe erfaring med Panasonic-kameraer generelt, unntatt at jeg har redigert film fra et billig Panasonickamera fra et teaterstykket med imponerende bildekvalitet, og ingen tydelig motorstøy. Jeg lurer på om Canon er de verste når det gjelder motorstøy? Har ikke hatt så mye problemer med det på andre kameraer. Det kan hende at den innebygde mikrofonen er plassert litt feil... Endret 25. desember 2004 av Oleway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå