niruko Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hallo! Beklager, Jeg var tidligere inne på feil gruppe. Forsøker igjen her. Har akkurat kjøpt meg ny PC fra Komplett. AMD Athlon 64 3500+ Maskinen skal være en ren hjemmekontor-maskin med litt video- og bilderedigering. Har kjørt Windows 2000 på den gamle maskinen, men bestilte Windows XP Pro med i bestillingen fra Komplett. Dermed kom Winows XP Pro installert på den nye maskinen. Er vandt å jobbe med Win 2000, kjenner lite til Win XP. Hadde tenkt å bytte om, slik at den nye (kontormaskinen) skulle kjøre Win 2000, mens gamlemaskinen, som junior skal få på rommet sitt, skulle kjøre Win XP. Der kommer det nok til å spilles noe................ (les mye) :!: Maskinene skal kobles opp i ett trådløst nettverk. - Hva bør jeg gjøre? - Pro og kontra Windows 2000 <-> Windows XP Pro. Måtte bare sjekke med dere først før jeg gjorde noe. På forhånd TAKK! Fortsatt God Jul!!! Mvh niruko Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Denne 2000 vs XP er tatt opp en rekke ganger på dette forumet, prøv søkefunksjonen. Men XP har større mulitimediastøtte og spillstøtte enn 2000 har og er litt mer brukervennlig. På "juniors" maskin så kommer det an på om du vil ta vare på noe på maskinen eller ikke, men om du ikke ønsker å ta vare på noe så setter du inn cd'n og starter via den. Husk å sette cd-romen som første opstartsenhet i bios om den ikke starter fra cd. Deretter starter du bare installasjonen og velger formatering etter du har valgt partisjonen du skal installere på. Alt i et så er XP og 2000 veldig like i installasjonsmåte, bortsett fra aktiveringsdelen. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 vel, det er helt opp til sønnen din. Kjører selv win2000 pro på spill maskinen mens på laptopen xp pro. Jeg lister nå opp mine pros and cons w2k for *elsker the simplicity *stabilt *Det mest gjennomførte windows os, her er det brukeren som bestemmer *tweakes det litt, så er windows2000 er raskere spillmaskin en xp (sjekk 3dmark sine topplister, bare win2000) imot *mye slit med å laste ned drivere og service packs * så "stivt" (vanskelig å style, noe som er helt unødvendig for meg) *finnes sikkert fler, men som jeg ikke har ergret meg over for xp *de fleste drivere er allerede innstallert *simpelt å style, kan nesten forandre alt *xp er en litt mer egnet multimediapc *trekker de mer ungommelige massene imot *jo mer som funker av seg selv, jo mer mister man kontrollen over hva som skjer, og dertil vil man ha problemer når pc'n får virus, trojaner og adware *hm...jeg liker ikke utsendet (smaksak) *siden det er winxp de fleste har, så blir det desverre laget flest virus for xp også *mer negativt går ikke igjennom hodet mitt nå begge for *enkelt med nettver/trådløst håper dette hjalp litt, men antar at du egentlig sier til deg selv "status que ante bellum" god jul Lenke til kommentar
niruko Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Takker for svar Jo, jeg vet at dette er et tema som utallige ganger tidliger har vært oppe. (Scannet gjennom hele 2004 på forumet). Etter å ha lest gjennom de fleste er min konklusjon er å avinstallere Win Xp på den nye kontor maskinen. Formatere og partisjonere 200Gb harddisken. Legge inn Windows 200 Pro. Så får det bli opp til junior å bestemme selv hva han vil ha XP eller 2000. Den gamle maskinen er Pentium III (tror jeg) 800 MHz og 1024Mb RAM. Vil kanskje slite litt med XP da, eller ...........................? Takker og bukker for svar. Mvh niruko Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Den gamle maskinen er Pentium III (tror jeg) 800 MHz og 1024Mb RAM.Vil kanskje slite litt med XP da, eller ...........................? Min erfaring med liknende maskiner, er at det går helt ypperlig, XP kjører glatt med mye lavere specks enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå