Xticy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg var heldig nok til å få harde pakker under treet igår, som viste seg å være en ny mus og mer ram. Under innstalasjonen forsvant internettet etter en reboot,uten at jeg har klusse noe med det(tror jeg) det eneste jeg gjorde var å avinnstalere intelli driverene mine, og innstalere razer sin, samt "load all i fail safe defuelt" i biosen, siden jeg skulle sette inn mer ram. ting jeg stusser på: ctrl+alt+del og nettwork: cannot find any nettwork adapters cmd->ipconfig jeg får ingen tall, bare teksten "ipconfig for windows"(eller noe sånt) nettwork connections: finnes ingen, den har forsvunnet, og jeg klarer ikke opprette en ny. mirc: "unable to resolve server" Det er 2 pcer her i huset, og min er nede. pcen oppe, som jeg sitter på nå, fungere smertefritt. Noen som vet hva dette kan skyldes? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Mulle m Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det høres ut som at du har et onboard nettverkskort som er blitt deaktivert i bios nå du lastet fail safe i bios. Stemmer dette så prøv enable lan i bios Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 vet du hvor jeg finner dette?(nf7v2.0) jeg fant noe under pnp/pci configurations setup", LAN controller eller noe sånt het det. det hjalp ikke å skru på den, med mindre det er noe mer jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det høres ut som at du har et onboard nettverkskort som er blitt deaktivert i bios nå du lastet fail safe i bios. Stemmer dette så prøv enable lan i bios Jeg ville også tro at det var et driver problem. Pprøv å innstalere nettverks driverne på nytt. Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 er nettverks driveren "nforce" greiene som følger med på abit cd`en? i så fall har jeg allerde gjort det. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Er det en LAN kontroller som er innebygd i hovedkortet er det nok noen settings i biosen som har blitt klussa med når du loadet failsafe settings. Du har sjekket at det står ONBOARD LAN ADAPTER enabled? (antar det utfra forrige postene) En ting jeg lurer på da er: Blinker det i de små lampene som er over porten du setter nettkablen i bak? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Der ja, da var problemet løst. Tusen takk rask hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå