Gå til innhold

Hotmail ikke lenger gratis - vil ta 160 kroner året


Anbefalte innlegg

Med ikke mindre en 110 millioner brukere, å 160 kroner året vil dette gi den nette sum av NOK 17.600.000.000,-

 

Her er gutta som kan tjene på hosting :grin:

 

Vil du fortsatt bruke Hotmail?

 

[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-06-06 13:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag så må ein nesten betale for alt muligt. I fremtiden så må man betale for alt man gjer på nettet. Det kommer vel til å bli innført månedspenger på forumene også.

Ta f.eks humorbua som legger ut videoklipp kvar dag,der må ein vere vip medlem for å få tilgang til de,og for å vere vip medlem må man betale ein liten slant kvar måned.

Tragisk! Men dette er fremtiden!

Lenke til kommentar

Om 10 år abonnerer vi bare på avisa for og tenne opp i peisen. Koster vel 1200 kroner årlig for å lese VG på internett. Men bedre det en all reklamen...

 

Kjøper heller POP3 mail med eget domene istedet for hotmail. Finnes jo WebMail på alle slike konti.

Lenke til kommentar

For de som ikke har lest lenger enn overskriftene kan jeg opplyse om at dette kun gjelder de som bruke Hotmail til å hente ut mail fra andre leverandører. Vanlig Hotmail vil fortsatt vært gratis.

Vet ikke hvor mange av Hotmails brukere som bruker dette i dag, la oss si 10%, hvis 10% av disse igjen vil betale for det så blir nok ikke Hotmail rike allikevel. Det koster jo også litt penger å drifte 110 millioner bruker (hvis det er det de har).

 

Ed: Ser det kom endel innlegg samtidig her, andre har rukket å svare det samme før meg.

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-06 13:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 13:22, Viva skrev:


IT Avisen skriver dette.


 

Kjekt å få med URLen.

 

Og jeg må si du overreagerer kraftig.

 

"Brukere av Hotmail som ikke oppgraderer mister muligheten for å sjekke andre epost-konti gjennom tjenesten, melder nyhetstjenesten News. Prisen er om lag 160 kroner i året for de nye tjenestene, het det i en melding fra Microsoft Network til amerikanske Hotmailkunder onsdag."

 

Har ikke bruk for å sjekke andre postkontoer gjennom Hotmail.

Og det er kun nye tjenester som ikke blir tilgjengelige for "gratis-kundene".

Lenke til kommentar

Hei!

Som ein del har nemt så er det snakk om å skjekke andre epost konto gjennom hotmail.com tenesten.

 

Itavisen.no sin artikkel om emnet kan ein finne her

Elles har eg aldri brukt hotmail sjølv om eg har vært oppkopla mot internett mykje siden eg første gangen kopla meg opp 95/96.

Om andre vil skjekke pop3 kontoer kan dei gjære det gratis ved hjelp av mailreader.Som er på mail.sobihob.no og http://www.starten.no og http://www.kral.no for å nemne noen..(har ikkje noen form for tilknytting til dei nettstedene som er nemt over..)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 13:16, Viva skrev:

Personlig mener jeg at Hotmail bør være inkludert i operativsystemet. WinXP & Hotmail.


 

Jeg er helt uenig. Dette er bundling av vare og tjeneste - noe som M$ (og andre) har blitt sterkt kritisert for.

 

Men det var min mening :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 13:37, chma skrev:

idag er det 110 millioner brukere, og hver av disse skal ha 2mb plass, ikke prøv å si at dette er billig! Selv om ms er et av de selskapene i verden med høyest inntekt så driver de ikke med veldedighet heller....


 

Veldedighet er og gi. H.W Gates gir 10 millioner dollar til militæret, syke barn og andre hver gang han blir saksøkt for monopol. Han kjøper seg ut, og M$ driver med veldedighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bruke Eudora for alle POP 3 mails? God måte å holde orden på mailene også.. Og du kan lagre så mange epost's som du vil (det er harddisken det tar på).

Og for å sjekke hotmailen bare logger du på messenger.. Fort og greit! :grin:

(å sjekke pop3 mail med hotmail er ingen stor vits om du får mye mail. de 2 mb blir fort brukt opp om du kobler 4 pop3 eposter som får en god del mail daglig)

 

Joachim

 

NB: Eudora er mindre "virus tiltrekkende" enn Outlook.. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-06-06 14:38 ]

Lenke til kommentar

Svina trenger ikke tjene syttentusen millioner sekshundre for å gi epost :grin:

 

Ikke for å kverulere.... men det stod faktisk 17 milliarder, 600 millioner i den første posten :smile:

 

Det er vel rette taktikken det.... lag en tjeneste først... skaff mengder av kunder (vanvittige mengder) og deretter så skrur du opp prisen.

Det holder med 1 års drift med nye priser, så kan eierne av hotmail-tjenesten leve som grever resten av livet :smile:

Deretter kan de gå over til gratis drift igjen, eller legge ned hele skiten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...