Gå til innhold

hjelp til valg av ekstern harddisk

total

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som plassen begynner å skrante på, og tenker på å kjøpe en ekstern harddisk. Den bør være på ca 250 GB, og jeg synes LaCie P3 ser grei og rimelig ut.

Bør jeg kjøpe denne, eller kombinere en harddisk og et minikabinett? Isåfall hvilke? Hadde håpet at harddisken kunne hente strøm fra USB.

edit: sett litt på icybox. og denne ser jo bra ut, men hvordan kan en hd klare seg uten vifte?

Endret av total
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du skal kjøpe LaCie 250GB FW400/800/USB2.0 EXTREME HD

Ekstern, 7200RPM, 10ms, 8MB cache

Hos mpx så koster denne ca. 2300

Men vis du kjøper maxtor (det som eg foretrekker pga. min western slukket lyse)

Så koster en 300 gb maxtor bare 2290

Alså maxtoren er biligere en lacie og maxtoren har jo mer plass.

For og se på maxtoren Klikk her

For og se på LaCie Klikk her

Som sakt eg anbefaller maxtor :thumbup:

Lenke til kommentar

tenkte på LaCie'en med USB2 til 1500 og ikke FW.

Men som nevnt frister det mer med en intern HD bygget inn i en icybox. da blir den vel mindre, tøffere og ikke minst; den trekker strøm fra USB..? Er forøvrig ikke intressert i å gi mer en 1500 for 250 gb...

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en ekstern 250GB

Det ble en Hitachi 250GB Deskstar + et ICYBOX ekstern 3,5" harddisk kabinett USB, fra mpx.no

Kom på 1 515,- Ink frakt.ca 100 lapp billigere enn LaCie P3 250 GB USB 2.0

Billigere tror jeg ikke du får det...

Det er extern strømforsyning på alle 3,5" externe disker.

Det er noen 2,5" externe disker som får strøm fra USB med 2 usbkabler men den fugerer vist ikke på alle HK

Endret av taz
Lenke til kommentar
Bestilte nettopp en ekstern 250GB

Det ble en Hitachi 250GB Deskstar + et ICYBOX ekstern 3,5" harddisk kabinett USB, fra mpx.no

Kom på 1 515,- Ink frakt.ca 100 lapp billigere enn LaCie P3 250 GB USB 2.0

Billigere tror jeg ikke du får det...

Det er extern strømforsyning på alle 3,5" externe disker.

Det er noen 2,5" externe disker som får strøm fra USB med 2 usbkabler men den fugerer vist ikke på alle HK

virker som du kom heldig ut med prisen der ja..

Har du noen erfaring om hvor stillegående kombinasjonen du valgte er?

Tenker på å gå for icybox, jeg og, men helst med fw og blått lys ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Bare et lite tips:

IKKE kjøp Icy Box med blått lys. Du kommer til å bli tullete av det. Lyset blinker nemlig i takt med hdd-aktivitet.

Lenke til kommentar
edit: sett litt på icybox. og denne ser jo bra ut, men hvordan kan en hd klare seg uten vifte?

Det er ikke med eller uten vifte som er det store spørsmålet. Det store spørsmålet er om temperaturen er grei. (Ja, det kan være store forskjeller på de kabinettene uten vifte)

Min i ICYBOX har jeg en Seagate barracuda 7200.7 200GB P-ATA. Denne holder en jevn temperatur på rundt 35-40'C. Altså bra nok i massevis. ICYBOX har netting på sidene som slipper luft gjennom og dermed kjøler disken. Selve lokkene er laget av aluminium så de leder varmen godt fra innsiden til yttersiden. Boksen er ganske kompakt sammenlignet med andre jeg har sett. Lydnivået er noe høyt til tross for at det er en Seagate-disk. Dette er nok et problem de fleste eksterne disker har. Enten har de vifte som kan høres eller så kan selve disken høres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...