valsil Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei Jeg lurer på om noen kjenner til en måte å dele opp en siden på uten å benytte frames? Silje Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) For å oppnå ønsket effekt på en langt enklere (når det først er satt opp) og penere måte, bør du bruke <sett inn serverside-språk her>-include, f.eks. PHP include som vel er det mest brukte. Sjekk i PHP-forumet, sticky, og se om du finner det. Videre er det veldig greit, om du absolutt ønsker å ha heiser (les: vertikale scrollbarer) å bruke divs + CSS: ... <div id="content"> Include-kode her </div> -> CSS div#content { width:750px; height:500px; overflow:auto; } Slik får du scroll når det er mer innhold enn 500px i høyden, og om det er mindre, får du ikke scroll. Endret 25. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har du ikke glemt overflow: auto; på den der, Mr.Berg? Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Javisst finnes det! Du kan bruke CSS til å lage alle mulige layouts som du ellers ville brukt frames til, og enda mange flere, les litt HER, og så - om du ikke finner svar på det akkurat du lurer på, spør mere.. det hjelper (nesten) alltid. Kombiner det evt med et includescript for å forenkle ting litt (mindre kode å skrive) om du ønsker. God Jul. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har du ikke glemt overflow: auto; på den der, Mr.Berg? Hva sikter du til? Trodde seriøst det der var automatisk jeg, er nok en god stund siden jeg har drevet med CSS, og særlig siden tiden da scrollbarer overalt var «in». Gadd heller ikke skrive en veldig lang post om dette, da det (nesten) garantert kommer flere spørsmål her uansett. Lenke til kommentar
valsil Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Javisst finnes det! Du kan bruke CSS til å lage alle mulige layouts som du ellers ville brukt frames til, og enda mange flere, les litt HER, og så - om du ikke finner svar på det akkurat du lurer på, spør mere.. det hjelper (nesten) alltid. Kombiner det evt med et includescript for å forenkle ting litt (mindre kode å skrive) om du ønsker. God Jul. Hei Takk for gode tips, men jeg har et lite spørsmål til. Jeg ønsker å bruke f.eks. denne oppdelingen. http://www.glish.com/css/9.asp Men kan de ulike delene av siden skal være ulike asp sider. Hvordan erdet også mulig? God jul til deg også. Silje Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 vil anbefale php, er et mer utbredt språk, asp virker litt for m$ for meg :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå