errgo Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg har et Logitech Momo Racing Force som venstre girskifter ikke virker på og pedalene har kalibreringsproblemer. Jeg kjøpte dette rattet av vsdata, som ser ut til å ha lagt ned. Hvordan kan jeg få brukt garantien på denne når nettbutikken jeg kjøpte det av er lagt ned? Det haster litt, for garantien går ut mot slutten av januar. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Da må du ta kontakt med Logitech norge tenker jeg. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har du garanti fra produsenten er det ikke noe problem. Bare å ta kontakt med dem... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Om butikken er lagt ned, så er det logitech selv som er ansvarlig for å følge norsk forbrukerkjøpslov. Så du må ta kontakt med de, og få de til å reparere produktet. Dette er iallefall slik jeg tror det er. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Logitech svarer bare for garantien tror jeg.Det er butikken som skal svare for reklamasjon,og når den er gått konk/nedlagt så er det lite du kan gjøre med det.. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 siden produktet tydeligvis er deffekt er det bare å ta kontakt med logitech. garantisak. det du såvidt jeg vet ikke kan gjøre er å få hevet kjøpet. du har krav på å få produktet reparert eventuelt få ett nytt fra produsent om de mener dette er en mer kurrant løsning for dem (mer økonomisk, noe det som oftest er). logitech har vel 2 forsøk på å få fiksa det. på det tredje har du krav på nytt produkt Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hva er verdien på denne varen?? D en erfaringa jeg har med logitech og måten de sender ut varer på så kommer du til å ryke på minimum ca. 300kr i fortollingsgebyrer. Sist gang jeg fikk tilsendt en gjenstand fra de på reklamasjon kostet det meg ca. 300kr i gebyter og moms, forde de satt verdien av gjenstanden til 50euro selv om den i realiteten var verdiløs alene. Varen ble sendt som postpakke og følgelig fortollet av posten. Når jeg kontaktet de hadde de problemer med å gi meg penger, men de kunne heller gi meg produkter til en verdi av 500kr. Jeg lurte på om ikke det samme ville skje igjen, og at jeg endte opp med å betale fortolling og gebyrer for dette også. Men neida, dette skulle de ordne med å bruke en annen speditør, så ville de ordne fortollinga. Jeg godtok dette og de sendte meg 2 nye produkter som til sammen hadde en verdi på omlag 500kr. Så gikk det en stund, så dukket regningen opp, denne gangen på drøye 700 kr, TNT var jo selvfølgelig mye grådigere enn Posten når det gjaldt gebyrer, samt at logitech nok en gang klarte å verdsette begge disse produktene til 50Euro hver !!! Etter mye styr fikk jeg Logitech til å betale regninga, og saken løste seg, jeg fikk et utlegg på ca. 300kr og noen stæsj fra logitech. Derimot ble det en relativt kostbar handel for logitech, kun forde de ikke klarte å fylle ut fortollings skjema. Men jeg tror jeg holdt på i 3-4 måneder fra jeg fikk den første erstatninga til alt var i orden. Det tok et par telefonsamtaler med logitech i sveits også. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Logitech svarer bare for garantien tror jeg.Det er butikken som skal svare for reklamasjon,og når den er gått konk/nedlagt så er det lite du kan gjøre med det.. Så enkelt er det nok ikke. Reklamasjonsretten står selvfølgelig like sterkt uavhengig av om selger har sagt takk for seg. Produsenten lever jo i beste velgående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå