Cilveran Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei! =) Jeg oppgraderer maskinen nå i januar, og tenkte jeg skulle forhøre meg om skjermkort? Foreløpig tenker jeg: A64 S939 3500+ Et Hovedkort med pciE (ikke så nøye med SLI tror jeg...) Kingston HyperX PC3200 Low-Latency 1024mb & Sapphire Radeon X850XT PE 256MB (OK, da blir det vel helt i begynnelsen av februar) Det jeg lurte på er; "Hvordan er x850xt pe som en overklokker?" Er det noen som har dette kortet, eller noen andre som sitter på div informasjon som sier noe om dette? Kortet har jo et større kjøleanlegg enn x800xt pe, det er jo derfor det kjører flere hertz, men har det oxo muligheten til å bli klokket enda høyere (Og høyere enn x800xt har mulighet til? Dette skal "helst" skje med stock kjøling, da jeg ikke vet om jeg gidder/tør(?) stresse fullt med å skifte på kjøling og greier... Lenke til kommentar
sixx Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 x859xt pe skal visstnok være ganske bra overklokkingskort... Men trenger du ærlig talt å overklokek det da... Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Hehe! Nei, seff trenger jeg jo ikke klokke det enda, men planene mine er vel egentlig å klokke det om et år og to når det begynner å bli litt mer utdatert (I tillegg til å kjøpe et til og kjøre dem i tendem med ati's nye teknologi som sikkert er god på den tida Så, back to topic Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hvis du setter på vannkjøling kan du nok klokke litt,ellers så er det vel ikke så mye å gå på. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Er ikke x850xt bare en ferdig overklokket version av x800xt. Trur ikke du kan forvente deg så mye, selv om du ikke skal se bort ifra at du kan presse det noen mhz høyere enn de andre x800 kortene. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Ok, nå fikk jeg litt tid til å leite litt rundt etter tester på dette kortet... Hexus.net gjorde et lite overklokkingsforsøk når de testa kortet og tok det fra 540/1180 til 573/1200 på stock kjøling... Det er jo ikke så sinnsykt , men det er i det minste litt Men tingen er jo det at på pciE fronten så skal en ikke legge så mye ekstra penger i kassa for å gå fra x800xt til x850xt pe (300,- differanse på komplett) så lenge en gidder vente til februar EDIT: http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD05MzY= Endret 25. desember 2004 av Cilveran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå