Gå til innhold

Er det mulig å ha filer større enn 4 gig med win Me?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kan ikke greie å få til større filer enn 4 gig når jeg tar inn video fra videokameraet.

Fant ut at det ikke går an i win me, men at det går an å gjøre det med win 2000.

 

Problemet er at Win 2000 er så tregt på min maskin, (athlon 1200, msi k7t pro-2a,384mb ram)

 

Jeg mister flere frames når jeg bruker win 2000.

 

Så da spør jeg, er det mulig å få større filer enn 4 gig, i Win Me??

Evtuelt andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

 

Problemet ligger i Fat32-filsystemet som ikke takler over 4GB store filer.

NTFS derimot takler filer som er flere terrabyte store (uvesentlig - ingen som har så store filer uansett).

 

NTFS fungerer kun under 2000/XP, og det er de 2 eneste alternativene du har (hvis du ikke vil bruke Linux da).

Lenke til kommentar

Hei egils!

Eg har alldri brukt win ME men,har brukt win98.

Og det var da litt irriterande å bare kunne ta innn 2gB med video av gangen.Når det gjelder ukomprimert video er 2gB lite..

Dette var da før win 2000 var komt på markedet.Slik at eg faktisk vurderte å legge inn win3.11 i tillegg da den kan ta inn meir enn 2gB.

Så det var kjekt når win 2000 kom og ein kunne ta inn meir ein 2gB...

Det som var litt dumt var at det ikkje fanst drivere for win 2000 for videoredigeringkoret mitt før etter ei lang stund.Og etter at folk rapporterte det inn til videokort produsenten.

 

Har eit pinnacle dc10 pluss kort.

 

Det er mulig Microsoft vil lage ein form for oppdatering/patch som ordner det i win ME.

Elles så veit eg ikkje.

Men,dette med at du synest det går treigt med windows 2000 synest eg er rart..

Eg bruker windows 2000 på mi pentium 2 233Mhz.Til og med med 64mB ram videoredigerte eg..

Har 128mB sdram no..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 13:08, Civilix skrev:

Selve problemet ligger ikke i WinMe men fat32 som er filsystemet, derfor må du nok gå over til et nt-basert operativsystem for å få NTFS-filsystemet(som støtter filer over 4GB)


 

Stemmer. MSG meg for WinXP!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

jeg brukte ME i 5 måddaføkkiings minutter og så fjernet jeg føkken. makan til føkked øp sjit finnes det ikke . FØKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK WINDOWS MEEEEEEEEEEEEE

 

lol

Lenke til kommentar

siden win2k går så langsomt så kanskje du kunne vurdert å sette opp en minimal linuxdistro til filmavspilling/redigering/etc?

 

bare for å opplyse så støtter ext2 filer på ca 128 petabytes (200PB er alle menneskets skrevne verker :wink:

 

kanskje det også finnes opensource programvare for å lese av ext2-partisjoner i win. se på sourceforge.net :smile:

Lenke til kommentar

De få fps du mister i 2000 kontra Me er absolutt verdt det.

Du snakker her om spilling.Du vil knapt merke det annet en i benchmark.

Vil du ha ennå bedre støtte for spilling bør du bruke XP.

Eller du kan plage deg selv med ME, og løsningen som ble linket til over.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-07 21:37, Dataante skrev:

De få fps du mister i 2000 kontra Me er absolutt verdt det.

Du snakker her om spilling.Du vil knapt merke det annet en i benchmark.

Vil du ha ennå bedre støtte for spilling bør du bruke XP.

Eller du kan plage deg selv med ME, og løsningen som ble linket til over.



 

Er rimelig sikker på at han snakker om å miste frames i filmen han overfører altså... Ikke i spill.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

kukkskaller og løkånder. dere må jo skjønne hva denne fitta holder på med. han lurer dere til å tro ting akkurat som kristne . for en hore og selge sin kropp til satan

 

lenge leve ånden jihaaaaaaaaaaaaaa

Lenke til kommentar

Quote:


gellar_48 skrev (2002-06-07 21:50):

kukkskaller og løkånder. dere må jo skjønne hva denne fitta holder på med. han lurer dere til å tro ting akkurat som kristne . for en hore og selge sin kropp til satan


lenge leve ånden jihaaaaaaaaaaaaaa


 

Du, hva er det her for noe da? Du må være den største løken jeg noen gang har vært vitne til. Hvis du ikke klarer å skrive noe annen enn infantile bannord, så synes jeg du kan ta deg en tur til barnehagen istedet, der er det sikkert mange som er meget villig til å snakke samme språk. Og du; jeg håper for guds skyld, at du ikke er 48 år...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

jeg tror det er lenge siden du har fått en stokk opp i ræva di. det ser ut som om du er sjalu fordi jeg kan mer om data enn deg. pøbelfrø uten kukk er det du er . kan sikkert ikke få dama de til å skrike i sengen heller. send henne over til meg så skal jeg vise henne en ordentlig mann :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:09, gellar_48 skrev:

jeg tror det er lenge siden du har fått en stokk opp i ræva di. det ser ut som om du er sjalu fordi jeg kan mer om data enn deg. pøbelfrø uten kukk er det du er . kan sikkert ikke få dama de til å skrike i sengen heller. send henne over til meg så skal jeg vise henne en ordentlig mann
:grin:


 

Moderatorene er varslet. God tur til Gaustad.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

sett deg på en stokk borre og drit smulteringen. du har en ræva sans for humor. oh oh oh moderatorene er advart. giiiiid jeg blir så føkkings redd. jeg har gud på min side så ingen moderator kan stoppe meg. dere er så redde for gud at dere kysser analen til satan.

 

jeg synes synd på dere ***** sjeler og ber for dere inatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...