Gå til innhold

Creative Inspire T7900 7.1 får bare 2.1

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Creative Inspire T7900 7.1 i julegave. Jeg satt det opp i natt.. Men jeg fikk bare Left, Right og Sub til å funke:s Jeg har alt koblet til riktig. Har hørt at man skal skifte Høytaleroppsett til 7.1 surround lydhøytalere, men jeg får enda ikke lyd i center og de 4 andre :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, du vet at man bare får surround lyd ved film avspilling? F.eks DVD som selvfølgelig har minimum 5.1 lydspor, noen har bare stereo.

Dvs ved musikk avspilling så får du bare stereo lyd, hvis ikke du simulerer surround med et software.

Last ned f.eks WinDVD 6, gå inn på options velg 7.1 analog. Det forutsetter at du har et 7.1 lydkort, ellers så går det ikke.

Lenke til kommentar
hva jeg skal prøve for å skjekke om det funker? jeg har ikke dvd rom. er det noen sånne surround tester eller noe sånt noen plasser?

Det første du må forsikre deg om er at ledningene er på riktig plass på lydkortet. Høytalerne må være tilkoplet strøm og på.

Gå inn på speakersettings og velg 7.1 analog, trykk på hver høytaler for å sjekke lyden. Eller kjør calibrerings veiviseren.

post-79-1103965949_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du CD'en som følgte med lydkortet ditt så anbefaler jeg deg å installere hele pakken, det er egentlig det beste.

Etter installasjonen så går du inn hit http://no.europe.creative.com/support/down...D=1044&OCXType=

husk å slå av popup blokker, da får du laste ned de siste oppdateringene til lydkortet ditt.

Etter at du har gjort alt det, så går du inn på creative speaker settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...