Gå til innhold

3400+ Uke32+ revisjon 0.6 ;) 2.7GHz :)

Mann_Av_Gull

Anbefalte innlegg

Oppdatering,

Det har skjedd noen små ting siden sist i mitt system. For det første fikk jeg feil med Big Water pumpa/tank og måtte sende denne tilbake. Fikk en ny tilbake. Denne hadde dog bare 2200 RPM mot den gamle som hadde rundt 2700 RPM. Så Prosessor kjører faktisk 2 - 3 grader varmere enn før. Dette gjorde i og for seg ikke så mye. Hadde ingen problemer med å holde CPU stabil på den gamle hastigheten uansett.

Men så kjøpte jeg meg en Gainward GeForce 6800GT. Og her begynte det å skje ting... Jeg kan ikke lenger kjøre Prime stabilt på samme hastighet/spenning som før. Dette fordi strømforsyninga flukserer V-core mer opp og ned enn før. GT kortet trekker såpass mye strøm at der blir litt mer variabel V-core. Men ellers ser det ikke ut som strømforsyninga har noen problemer. Det er en Levicom 500W som kan levere 34 ampere på 12 Volten. Iallefall så må jeg nå øke spenninga enda mer for å kompensere for flukseringen på V-Core. Derfor driver jeg nå og tester på 2600MHz på samme spenning som jeg brukte på 2700MHz. Før kunne jeg f.eks kjøre 2600MHz på standard spenning. Men det går ikke lenger. Prime generer Error alt fra 15 min til flere timer. Men ellers er maskinen stabil til spilling og alt som er. Dette gjelder 2700MHz også.

For dere som har kraftig strømforsyning og har oppgradert til lignende skjermkort, er dette normalt?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet problemet. Etter jeg tok i bruk det nye skjermkortet så har +3.3 Volten falt fra rundt 3.29 til 3.21 - 3.23 på full last. Dette ser ut til å påvirke RAM. Selv om RAM ser ut til å få nok spenning når man ser på Smart Guardian. Jeg kjører nå over 3.0 Volt på RAM og alt ser ut til å funke utmerket. Primer på timesvis her nå. Før funket den utmerket på rundt 2.8 Volt på høyere hastighet. Iallefall så er jeg glad jeg fant problemet.

Er igrunn litt overrasket over at skjermkortet påvirker 3.3 Volten. Trodde det var 12 Volten som ble belastet mest. Ikke det at jeg tror strømforsyninga sliter akkurat. Det er vel normalt at spenninger kan falle litt når man belaster. Og det er jo enda innenfor toleransegrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...