Gå til innhold

3400+ Uke32+ revisjon 0.6 ;) 2.7GHz :)


Mann_Av_Gull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker en Swiftech MCX6400V + en Papst vifte, 79m³/time

 

Link her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V

 

Men bare for å ha det sagt, dette er "bare" et max klokk screenshot. Cpuen var på ingen måter stabil på denne hastigheten. Sandra var såogsi det eneste som lot seg kjøre.

 

Kan også nevne at jeg hadde en rom temp. på rundt 15 grader

Vel.... Jeg gidder ikke engang poste mine overklokkinger om de ikke er 100% Prime stabil. Ser ikke helt hensikten med å poste klokkefrekvenser som overhodet ikke er stabil.... Og regner med den vifta bråker forferdelig. Og på den ROM-Tempen. Nå begynner jeg å forstå hvordan du greide det. Så for meg en 100% stabil maskin med "normal" luftkjøling og normal Rom-Temp.

Lenke til kommentar
Må nesten si meg enig med OcMax, så lenge man ikke skal benche klokk'en er det ikke vits i å komme langt dersom man ikke kan kjøre maskinen i vanlige aplikasjoner..

stor forskjell på "vanlige applikasjoner" og prime95 da, men er også litt enig. Kan man ikke bruke windows på vanlig måte, er det liten hensikt... Jeg kjører for eksempel på 2800MHz nå, er aktiv med både fem og ti div programmer åpne, men klarer ikke fem sekunder i prime, for ikke å snakke om superpi...

Lenke til kommentar

Jepp. Alle min resultater har jeg testet Prime 95 stabil i minimum 24 Timer. 2800MHz hadde jeg også stabil. Men da måtte jeg kjøre Radiator vifta på 1700 RPM. Og det syntest jeg ble litt bråkete. Så kjører heller 2700MHz og radiator vifta på minimum. Nok hastighet for min del.

 

ADT, meget bra resultater du har der. Hva får du på Super Pi på maks stabil hastighet?

Lenke til kommentar
ADT, meget bra resultater du har der. Hva får du på Super Pi på maks stabil hastighet?

fikk 31sek når jeg åpna vinduet og det var 12c i rommet, men da jeg trykka print screen, hang PC'en seg :p har 33 sek til vanlig. Må derimot også sies at jeg der hadde klokket ned RAM'en litt...

post-222-1107272865_thumb.png

Endret av ADT
Lenke til kommentar
ADT, meget bra resultater du har der. Hva får du på Super Pi på maks stabil hastighet?

fikk 31sek når jeg åpna vinduet og det var 12c i rommet, men da jeg trykka print screen, hang PC'en seg :p har 33 sek til vanlig. Må derimot også sies at jeg der hadde klokket ned RAM'en litt...

Okey. Greide 32 sek på min når jeg kjørte 2800MHz. På 2700MHz får jeg vel 33 - 34 sek.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ADT, meget bra resultater du har der. Hva får du på Super Pi på maks stabil hastighet?

fikk 31sek når jeg åpna vinduet og det var 12c i rommet, men da jeg trykka print screen, hang PC'en seg :p har 33 sek til vanlig. Må derimot også sies at jeg der hadde klokket ned RAM'en litt...

Med kaldere rom er jeg nede på 31 med stabil hastighet lik 2,8GHz :)

 

wI369794.jpg

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Med vannkjøling kan en vel kunne kjøre prime95 stabilt lenge, uten å måtte drive og lufte i vinterkulda :D

 

Si i fra om jeg tar feil, men grunnen til at prime stopper er i mange tilfeller temperaturen som går til himmels på høy frekvens? (så lenge en holder seg innen for visse rammmer)

Lenke til kommentar
Med vannkjøling kan en vel kunne kjøre prime95 stabilt lenge, uten å måtte drive og lufte i vinterkulda :D

 

Si i fra om jeg tar feil, men grunnen til at prime stopper er i mange tilfeller temperaturen som går til himmels på høy frekvens? (så lenge en holder seg innen for visse rammmer)

Vannkjøling kan senke temperaturen en god del ja...

Lenke til kommentar

Til dere med A64 3400+ mobile på LUFT... hva slags temperaturer har dere på forskjellige vcore? Tror det er temperaturen som stopper meg, da jeg kommer opp over 60 grader Load uansett vcore.. Så jeg skjønner ingenting... + at jeg har vært litt lat i dag, så jeg har ikke gidda å sjekke kjølern og kanskje feste den på nytt igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...