hifiking Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ok. Nå har jeg 4 linjer. Visste ikke om det der En helt ute å sykle post, men hvor mange linjer signaturen er kommer vel ann på oppløsningen på skjermen? i 1600 * 1200 er det tre linjer Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hmm hører jeg noen. misunnelige. :!: Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ok. Nå har jeg 4 linjer. Visste ikke om det der En helt ute å sykle post, men hvor mange linjer signaturen er kommer vel ann på oppløsningen på skjermen? i 1600 * 1200 er det tre linjer hehe, men må selvfølgelig ta utgangspunkt i de vanligste oppløsningene, ville tippe den mest brukte er 1024*768 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) ADT, synes du ikke lengde-på-signatur-prat hører hjemme i en annen tråd? Denne tråden handler jo faktisk om overklokking av AMD Athlon64 3400+. Er ikke dette forsøplig av tråden så vet ikke jeg. Så med mindre du ikke har noe fornuftig å tilføye om overklokking så synes jeg bare du kan slutte å poste i denne tråden. EDIT: Dette gjelder diverse andre personer også som bare sitter i denne tråden og snakker om lengde på signatur VS oppløsning. Start en egen tråd for det om det interesserer dere. Endret 28. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 surpompen, er jo ikke så strengt har at det gjør noe da, må jo kunne ha det litt morro... kall det forsøpling om du vil, er jo bare å ignorere det... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 surpompen, er jo ikke så strengt har at det gjør noe da, må jo kunne ha det litt morro... kall det forsøpling om du vil, er jo bare å ignorere det... Man bør uansett ha noe å bidra med i tråden, og heller ta med litt off topic pirking i samme slengen. Hvis man problemer med noens signatur så er det bare å sende en PM til vedkommende eller kontakte en moderator. OcMax: Har du prøvd å se om du får en bedre klokk med bare en ram brikke? Ellers så kunne det jo kanskje lønne seg å selge Corsair brikkene og prøve et par OCZ Plat. R2, Geil UltraX eller Crucial Ballistix som alle klarer rundt 600MHz på en god dag ? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) surpompen, er jo ikke så strengt har at det gjør noe da, må jo kunne ha det litt morro... kall det forsøpling om du vil, er jo bare å ignorere det... Man bør uansett ha noe å bidra med i tråden, og heller ta med litt off topic pirking i samme slengen. Hvis man problemer med noens signatur så er det bare å sende en PM til vedkommende eller kontakte en moderator. OcMax: Har du prøvd å se om du får en bedre klokk med bare en ram brikke? Ellers så kunne det jo kanskje lønne seg å selge Corsair brikkene og prøve et par OCZ Plat. R2, Geil UltraX eller Crucial Ballistix som alle klarer rundt 600MHz på en god dag ? Hei, Nei, har ikke giddet å prøve med en brikke enda. Men vet at på dette hovedkortet kan man klokke minnet mye høyere med bare 1 brikke. Ser ikke hensikten siden jeg uansett skal kjøre med 1GB RAM. Og selge? Disse Corsair brikkene er jo basert på Samsung's TCCD brikker. Som er de samme brikkene som OCZ Plat. Rev.2 bruker? OCZ greier kanskje litt høyere frekvens. Men det tror jeg ikke er verdt det. Dessuten så later det til at det er svært mange TCCD brikker som ikke greier særlig høye frekvenser når de kjøres med 2 RAM brikker samtidig. Jeg har egentlig vært ganske heldig som greier helt opp til 267MHz med 2 brikker. Iallefall om man skal tolke denne testen: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=258 Her kan vi se at Ut av RAM Brikker som er basert på TCCD så greier de beste 272MHz når DFI blir kjørt med 2 brikker. Så om jeg skulle være så dum å selge mine så er sjansen veldig stor for at jeg får 1 par som ikke engang greier 250MHz når kjørt med 2 brikker. EDIT: Og vi kan se at OCZ faktisk bare greier 233MHz når kjørt med 2 brikker Endret 28. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Hmm, Anandtech testet en god del ram for ikke så lenge siden og det var 2x512MB av ymse slag, men det var Socket 939, så det er meget mulig at det faktum at du har 2 minnebrikker som stopper deg? Nå er jo den testen du linket til også testet på ditt hk så da spørs det vel om det er stort mere å hente på 2x512MB ram som du sier. Men hadde vært interessant å se om det duger bedre med f.eks BallistiX Endret 28. desember 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Hmm, Anandtech testet en god del ram for ikke så lenge siden og det var 2x512MB av ymse slag, men det var Socket 939, så det er meget mulig at det faktum at du har 2 minnebrikker som stopper deg? Nå er jo den testen du linket til også testet på ditt hk så da spørs det vel om det er stort mere å hente på 2x512MB ram som du sier. Men hadde vært interessant å se om det duger bedre med f.eks BallistiX Det er jo ikke akkurat dårlig å greie nesten 270MHz med 2 stk. 512MB brikker? Dessuten er det jo slik at Athlon64 ikke tjener så mye på Minnebåndbredde men heller økt CPU frekvens. Dette pga. den integrerte minnekontrolleren. TCCD RAM er nok det som blir anbefalt som det beste til DFI Lanparty UT 250GB iallefall. Crucial tror jeg ikke greier særlig over 250MHz. Men fordelen med den er vel at den greier bra timings. Slik som 2.5-2-2-10 opp til 250MHz? Sett bort fra TCCD så er er jo RAM Brikker basert på den gamle og legendariske BH-5 eller BH-6 chippen meget bra. Her er det mange som kan kjøre f.eks 260MHz 2-2-2-5 på veldig høy spenning. Og dette er noe som blir like raskt som en TCCD på 300MHz med moderate timinger. Men BH-5 er jo ikke å oppdrive lenger. En annen fordel med TCCD er at den trives bra på 2.8 Volt uansett hastighet. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Nei for all del, 270MHz er svært bra. Jeg er bare nyskjerrig på 754 og ram av ymse slag. Nå har jeg ikke noen erfaring med 754 selv, men vet jo at vi snakker om en platform med ganske mye personlighet Endret 28. desember 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 C4STOR, Jeg kommer kanskje til å prøve med 1 brikke bare for kuriositetens skyld. Jeg er ganske så sikker på at ut fra tester og data jeg har lest på dette hovedkortet så skal man greie rundt 300MHz ved bruk av 1 RAM brikke basert på TCCD. Og da skal jeg selvfølgelig poste resultatene her. Og nForce er nok de AMD64 baserte brikkesettene som klokker både RAM og HTT best. Og når det gjelder Socket 754 så klokker DFI Lanparty UT 250GB eksepsjonelt mye bedre enn andre 754 kort. Når det gjelder 939 så er jo MSI K8N NEO2 kjent for å klokke bra. Men jeg tror nok Epox sitt nForce 939 kort også klokker bra. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 C4STOR, Jeg kommer kanskje til å prøve med 1 brikke bare for kuriositetens skyld. Jeg er ganske så sikker på at ut fra tester og data jeg har lest på dette hovedkortet så skal man greie rundt 300MHz ved bruk av 1 RAM brikke basert på TCCD. Og da skal jeg selvfølgelig poste resultatene her. Og nForce er nok de AMD64 baserte brikkesettene som klokker både RAM og HTT best. Og når det gjelder Socket 754 så klokker DFI Lanparty UT 250GB eksepsjonelt mye bedre enn andre 754 kort. Når det gjelder 939 så er jo MSI K8N NEO2 kjent for å klokke bra. Men jeg tror nok Epox sitt nForce 939 kort også klokker bra. Det er derfor jeg er litt nyskjerrig på om eventuelt Crucial Ballitix eller noen andre non-Samsung TCCD brikker er mere futt i Det ville sikkert ikke være allverdens forskjell, spesiellt siden ram gjerne er en noe overdrevet del av den totale ytelsen. Du burde i allefall prøve med bare en brikke, da er du i alle fall sikker på om det er mere å hente Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Som sagt, har ikke gjort stort annet de siste mnd. enn å studere RAM, hovedkort og CPU. TCCD, BH-5/BH-6 og Crucial Ballistix er de beste valgene for overklokking. Og jeg vet jeg kan kjøre minnet høyere ved 1 brikke. Spørsmålet er bare hvor mye høyere. Men minnefrekvensen ville isåfall være det eneste jeg fikk høyere da. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Som sagt, har ikke gjort stort annet de siste mnd. enn å studere RAM, hovedkort og CPU. TCCD, BH-5/BH-6 og Crucial Ballistix er de beste valgene for overklokking. Og jeg vet jeg kan kjøre minnet høyere ved 1 brikke. Spørsmålet er bare hvor mye høyere. Men minnefrekvensen ville isåfall være det eneste jeg fikk høyere da. Må benchmarke litt da, og se om det er noe forskjell Opp med vinduet og av med sidesøra og viftene på fullt så klarer du sikkert litt til på cpu'en også Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Som sagt, har ikke gjort stort annet de siste mnd. enn å studere RAM, hovedkort og CPU. TCCD, BH-5/BH-6 og Crucial Ballistix er de beste valgene for overklokking. Og jeg vet jeg kan kjøre minnet høyere ved 1 brikke. Spørsmålet er bare hvor mye høyere. Men minnefrekvensen ville isåfall være det eneste jeg fikk høyere da. Må benchmarke litt da, og se om det er noe forskjell Opp med vinduet og av med sidesøra og viftene på fullt så klarer du sikkert litt til på cpu'en også He, he. Drev med denne typen ekstremoverklokking før i tiden. Hele maskinen i fyseren, Peltier element, Vannavkjøling, ekstreme vifter og sånt. Men nå prøver jeg å få en maks overklokk som jeg kan bruke under levbare forhold. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Som sagt, har ikke gjort stort annet de siste mnd. enn å studere RAM, hovedkort og CPU. TCCD, BH-5/BH-6 og Crucial Ballistix er de beste valgene for overklokking. Og jeg vet jeg kan kjøre minnet høyere ved 1 brikke. Spørsmålet er bare hvor mye høyere. Men minnefrekvensen ville isåfall være det eneste jeg fikk høyere da. Må benchmarke litt da, og se om det er noe forskjell Opp med vinduet og av med sidesøra og viftene på fullt så klarer du sikkert litt til på cpu'en også He, he. Drev med denne typen ekstremoverklokking før i tiden. Hele maskinen i fyseren, Peltier element, Vannavkjøling, ekstreme vifter og sånt. Men nå prøver jeg å få en maks overklokk som jeg kan bruke under levbare forhold. Først overklokker man det remmer og tøy kan holde, så klokker man sakt men sikkert tilbake til hva man kan leve med Det viktigste er uansett ett stabilt system man er fornøyd med, er liten vits i et system som tar kvelden straks man prøver Tetris på sol.no f.eks Uansett så er 2700MHz på en Newcastle 3400+ svært bra, så da har man fått mye for pengene Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 C4STOR, Enig. Jeg liker å ha en 100% Primestabil maskin som samtidig ikke bråker for mye. Og ja, 2700MHz på en 3400+ er meget bra. De gamle utgavene av denne prosessoren greide ofte ikke noe særlig over 2500MHz. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Fiks avataren din OcMax , animasjoner er ikke lov her :> også er det maks 6 kB Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Sånn. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Heter S754 Cpu'ene også newcastle ? (Just curious ) Ja. Og de med 1MB Cache heter Clawhammers. Hvilken av CPU'ene (Newcastle & Clawhammer) er best 'ut av esken' ? Hvor får man kjøpt Newcastle-utgaven? 3400+ ble plutselig litt intressant; må revurdere om jeg skal ha Prescott nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå