Bautastein Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Jeg så Planet of the apes i natt. Mulig det er fordi det er midt på natta, men ble litt uklar når jeg så slutten. Kan noen som har sett filmen forklare meg hvorfor apegeneralen var på jorda og alle jordboerne var aper? Hadde ikke hovedpersonen dratt tilbake i tid igjen, til normalen? Endret 25. desember 2004 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 har du sett den nye versionen?? husker ikke den så mye, men hele påenget med den orginale var at man på slutten oppdaget at han var på jorda og ikke på en rar planet.. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg så den nye, og, han var på jorda (Washington DC), men alle menneskene var blitt til aper. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) husker jeg stusset på det jeg og når jeg så den for lenge siden.. men jeg valgt å tro at han hadde gjort en liten feil på reisen sin.. slik at det var ikke mye som skulle til før det var apene som hadde gjort det sammen som oss. Altså en feil sving et sted i historien fører til at vi bytter plass med apene.. eller noe sånt.. Endret 25. desember 2004 av ZanZel Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Oki. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor han slemme apegeneralen fra apeplaneten plkutselig hadde fått en statue av seg på jorda. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 er ikke den statuen av abraham lincoln a? dvs.. nå er det en ape president i stedet.. ? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Paralellt univers var iallefall forklaringen på en eller annen fan-side en gang i tiden. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Nå er det lenge siden jeg har sett denne filmen, så dette kommer til å bli litt rotete. Men her er slik jeg (og noen venner) tolket den: Det har seg slik at da den første apen dro gjennom "portalen" i universet dro han tilbake i tid. Da hovedpersonen dro etter apen, kom han enda lenger tilbake i tid og krasjet på jorda (som han da ikke vet). Der er kloden styrt av aper. Det er fordi at på moderskipet ble det et oppgjør ført av de aggressive apene mot menneskene på skipet. Dette førte at skipet ble dratt inn i denne portalen og, men de ble slynget enda lenger tilbake i tid. Der krasjet skipet på jorda og apene sprang ut og utviklet seg videre. Derfor kommer apen som først ble sendt inn i prtalen senere i filmen. Til slutt drar hovedpersonen tilbake til jorda (tror han). Men det eneste han gjør er å dra frem i tid, og lander derfor i en verden enda styrt av apene. Personlig likte jeg den orginale filmen best Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 det der skjønte jo til og med jeg.. hehe.. da ble det jo litt klarere, men må vel kanskje se den filmen en gang til for å skjønne alt.. er foresten enig.. liker orginalen mye bedre jeg oxo!! Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Men hvis han reiste tilbake i tid, hvorfor finner Hugh Heffner (eller hva han nå heter) restene av Frihetsstatuen? Jeg tolket det som at menneske sivilisasjonen gikk til helvete og apene tok over, med oss som slaver. Så når hovedpersonen reiser frem i tid er apene bare utviklet seg enda mer og mennesker er forhistoriske, derfor tror alle apene at han er en alien eller noe. Men nå har jeg bare sett deler av originalen og jeg følgte ikke helt med da jeg så denne filmen, så jeg er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ok takk julenissen, da skjønner jeg mer! Var likevel litt rart at han slemme generalen vi så ble innestengt i romskipet var fått statue av seg der lincolnstatuen står. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Men hvis han reiste tilbake i tid, hvorfor finner Hugh Heffner (eller hva han nå heter) restene av Frihetsstatuen?Jeg tolket det som at menneske sivilisasjonen gikk til helvete og apene tok over, med oss som slaver. Så når hovedpersonen reiser frem i tid er apene bare utviklet seg enda mer og mennesker er forhistoriske, derfor tror alle apene at han er en alien eller noe. Men nå har jeg bare sett deler av originalen og jeg følgte ikke helt med da jeg så denne filmen, så jeg er ikke helt sikker Vi diskuterer vel remaken.. Men i orginalen.. så reiser han bare fremover i tiden.. men han tror han har kommet til en annen planet\dimensjon.. mens han egentlig fortsatt er på jordan bare langt frem i tid og når han finner frihetsgudinnen skjønner han at mennskeenheten? har gått til grunne pga atomkrig, og at apene har da tatt over pga evulosjon.. eller noe sånt noe... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Ok takk julenissen, da skjønner jeg mer! Var likevel litt rart at han slemme generalen vi så ble innestengt i romskipet var fått statue av seg der lincolnstatuen står. nå husker jeg ikke helt akkurat dette. Men er du sikker på at det er han? Slutten er vel bare en morsomhet, om at ting har skjedd akkurat likt med apene bak rattet. Men i orginalen.. så reiser han bare fremover i tiden.. men han tror han har kommet til en annen planet\dimensjon.. mens han egentlig fortsatt er på jordan bare langt frem i tid og når han finner frihetsgudinnen skjønner han at mennskeenheten? har gått til grunne pga atomkrig, og at apene har da tatt over pga evulosjon.. Vel, nå har nå ikke menneskeheten gått til grunne. Ser da klart noen mennesker der Men det er vel ca sånn det går. Men det er jo en rekke oppfølgere (4 eller noe, har ikke sett noen av de), men de skaL visst være ganske labre. Endret 26. desember 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ok takk julenissen, da skjønner jeg mer! Var likevel litt rart at han slemme generalen vi så ble innestengt i romskipet var fått statue av seg der lincolnstatuen står. nå husker jeg ikke helt akkurat dette. Men er du sikker på at det er han? Slutten er vel bare en morsomhet, om at ting har skjedd akkurat likt med apene bak rattet. Thale eller hva han het, stod det i den norsktekstede versjonen, tror det var det samme navnet som generalen, men er ikke sikker. Det gir sikkert en eller annen form for mening. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Har dvden. Kan sjekke i morra. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 jaja. Men det er da ikke så utenkelig. Han ble den første president i apeamerika Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 hehe Men det er jo en rekke oppfølgere (4 eller noe, har ikke sett noen av de), men de skaL visst være ganske labre. Ja, det stemmer det.. har sett noen av de også og de var virkelig ikke noe bra.. Det kom vel til og med en tv- serie oxo mener jeg å huske.. mener at jeg har sett på noe sånt noe oxo! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det hele har med den tidsreise fenomenet å gjøre.. apen i kapselen var først inni "stormen", alikevel var den sist ut, sant?.. og "Oberon" var definitivt sist inn i stormen, men hadde vært der leeeenge da Mark wahlberg kom til planeten. SÅ. hvis Mark reiser først inn i stormen på vei tilbake så kommer han senere frem enn hvis f.eks. general thade (baddie apen) reiser inn i stormen senere. Ergo får thade f.eks. mulighet til å endre hele historien til jorden, fordi han kommer frem veldig, veldig tidlig i menneskenes historie, alt etter når han reiste inn... Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 aha.. har egentlig aldri vært så god på timelines når det kommer til å reise i tiden. da burde vel forklaringen være komplett.. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Men hvis han reiste tilbake i tid, hvorfor finner Hugh Heffner (eller hva han nå heter) restene av Frihetsstatuen? Ehhehe, Hugh Hefner var vel litt feil... Det var han som starta playboy, det. :-----P Hugh Hefner: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå