Rawen Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Takker. Sitter på jobb, og der har de sperret sider som har med games og hacking å gjøre. Kommer derfor ikke inn på den siden du skriver om for å sjekke versjon. Vet du om noen utenlandske som selger chipper billigere? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) kom på en norsk side til forr. www.loddebolt.com loddebolt selger akira chip til ver 1.0 til 1.6 og koster 279kr info: Akira 2 er en meget driftsikker og god chip for Xbox. Chipen har også mulighet for montering av bryter og har flere banker for flere bioser. Denne chipen Leveres med Pin Header og bryter. Installasjonen av denne chipen er også meget enkel. - Fungerer med ALLE Xbox versjoner (V1.0 - V1.6) - Fungerer med ALLE regioner (JAP/USA/PAL) - Bank valg og "Recovery" 2 x 256K eller 1 x 512K bank modus - Kan flashes gjennom Evolution X (legg til følgende linje i evox.ini filen) Flash = 0xbfd7,"SST - 39VF040",0x80000 - Hver 256K/512k bank kan flashes uavhengig av i EvoX. - Flash chip socket for programmering via external PC programmer - Modchip av/på bryter for å spille Xbox Live! - Støtter STORE harddisker - Kompatibel med ALLE 256kb og 512kb bioser. - Pin header installasjon gjør installasjonen meget enkel. Dette Følger med: - 1 stk. Akira 2 Modchip - 1 stk. Bryter - 1 stk. Pin header Endret 17. januar 2005 av XeLix Lenke til kommentar
H2H Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Divineo.cn Her bestiller jeg! 5 dollar i frakt! Jeg bruker DuoX2 når jeg modder! Gjør jobben for den beste prisen! ja, Jeg vet Aladdin er billigere... men den er ikke like god å flashe! spesielt ikke i 1.6 boxer! Endret 17. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ja, Jeg vet Aladdin er billigere... men den er ikke like god å flashe! spesielt ikke i 1.6 boxer! Pøh. Lett som en plett å flashe Aladdin, også i 1.6. Du må bare legge inn dette: Flash = 0xbf52,"SST - 49LF020A",0x40000 Flash = 0xdab0,"SST - 49LF020A",0x40000 i evox.ini før du prøver å flashe. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 vet... virker ikke i min! det er en feil i CPL koden på XT chippene som gjør at noen boxer ikke lar seg flashe... Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå kommer iallefall Aladdin chippen slik den er idag til å utgå da SST brikka går ut av produksjon nå. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Det er vel bare 49LF020 brikka som er ute av produksjon... 49LF020A brikka er jo den som skaper problemer... Edit liten retting her... 49LF020 - 0341035 Brikka som er ute av produksjon... 49LF020 - 0341035-A som er ny og skaper problemer! Endret 19. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hva er SST for no? Er det den som skaper trøbbel? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hva er SST for no? Er det den som skaper trøbbel? Her ser du SST chippen. Det er der Biosen blir lagret. Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Da har jeg bestilt meg en Executer 3 fra divineo. 62 dollar med frakt. Spent på hvor lang tid det tar. Sto 7-14 dager, men den skal sendes helt fra kina da... Kinesiske siden var billigere en både den amerikanske og alle de andre. Tror jeg har en versjon 1.0. Noen som har en god ide på hvordan jeg kan minske støynivået på den? Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Da har jeg fått chip'en. Bestilte på lørdag og fikk den lørdagen etter fra asia! Ikke verst. På tollklareringen var det skrevet at det var gave, "repair pcb board" med verdi 10 dollar :-) Fått loddet den inn nå, men har noen spørsmål: Kjøpte executer 3, ligger det bios på det den allerede? Får opp winflash eller hva det heter... Kan dashboardet legges på chipen eller må den legges på hd? Såvidt jeg har skjønt, så kan jeg legge inn flere bios'er. Hvordan velger jeg hvilken bios jeg vil starte? Hvordan velger jeg hvilken dashboard jeg vil starte? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Selve dashboardet blir lagt på hdd´en. Og trur det var en ini fil eller noe på disk c som du redigere i hva dashboard den skal kjøre og hva filen til dashboardet heter. Har ikke sjekket ut den chippen enda. Men viss dne har fleere "banks" så kan du legge inn flere bioser. På Min executer 2.3b lite+ så har jeg 2 banker på 256kb hver og har 2 forsjellige bioser (har en i backup) Viss du ikke får alt svar du trenger her så anbefaler jeg #xbox.no på efnet. De er utrolig gode med å svare på slikt Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Takker. Den har 2MB minne, så du kan ha 2*1MB, 4*512kb, osv. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bytte mellom bios'ene. Er flashbios en fullgod bios? Noen som kan maile meg noen gode bios'er? evt link til bios og dashboard? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) har ikke hørt om flashbios. jeg flashet min ifra en cd som jeg mekka. xbox-scene.com har masse info om slikt. Bytte mellom bios. Enten så bytter du med egen knapp på chippen eller så har du en jumper som du stiller på Selve dashboard og er er ulovlig å legge ut link til trur jeg.(er ikke sikker) Med tanke om at alt av programmer til chip er ulovlig fordi det er blitt kompilert med programmer som kun de som programmere xbox spill har. Men som sagt. xbox.no påe fnet kan hjelpe. Deejay der driver egen webshop med chipper og har full kontroll på dette Endret 1. februar 2005 av XeLix Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Takker igjen. Nå har jeg sittet å lest på forum om hvordan legge inn bios osv. Kan noen maile meg x3_1959.bin bios'en? evt iso fil klar for brenning? Mail : [email protected] Flashbios er en lovlig bios som ligger på chipen når du kjøper den som gjør det mulig for deg å koble opp og legge inn en ny evt "ulovlig" bios... Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 aaah. gi beskjed på pm senere i dag viss du ikke får tak i den. Skal sjekke om jeg kan finne den og sende. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 fant biosen. Mailen er sendt. Lykke til Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Xelix er en reddende engel :-) Sjekk bra link: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=290958 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå