president Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har en pc (XP Prof) som står i nettverk tilkoblet ADSL via en ruter. Det står også et isdn-kort i maskinen som brukes til å ringe opp et lukket nettverk. Problemet er at når jeg har en tilkobling via isdn-kortet oppe, så får jeg ikke sjekket mail (eller gått inn på internett for den saks skyld). Det virker som Outlook 2002/IE6 prøver å komme på nett via dial-uptilkoblingen når den er aktiv, istedenfor via LAN. Både Outlook og IE er satt opp til å koble til via LAN (Dette fungerer utmerket så lenge jeg ikke har en dial-uptilkobling aktiv via ISDN-kortet.) Lenke til kommentar
arcade Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei! Grunnen til dette er mest sannsynlig at når du kobler opp med ISDN får du tildelt en IP-adresse som ikke går overens med instillingene til ADSL ruteren. Med en gang du kobler av ISDN, skal du kunne bruke ADSL som normalt. Arcade Lenke til kommentar
president Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Og det jeg lurte på var da hvordan jeg får sjekket mail mens dial-upen er aktiv. (Hvis det er mulig) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 vil vel kanskje hjelpe på og mekke inn dns servere på pc'n din... eg veit ikkje Lenke til kommentar
president Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Hmm..kan du være litt mer konkret. Det jeg trenger er isåfall at pcen automatisk kobler seg opp via dial-up når jeg prøver å koble meg på den "internett"adressen som jeg må bruke dial-up på, mens for alle andre iper og mail kobler den til via LAN/ADSL (selv om dial-upen er aktiv). Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Og du er sikker på at du har satt opp at e-post kontoen alltid skal bruke LAN-tilkoblingen i outlook(var det det du bruke?)...enest mulighet som jeg kan se. Redigert: Standard er at outlook skal bruke samme tilkobling som Internet Explorer _________________ Prøv FreeBSD :wink: [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-06-06 17:22 ] Lenke til kommentar
president Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Ja. (Både Outlook og IE) Litt klønete skrevet av meg over forresten, når pcen prøver å nå den ipen som jeg trenger egen dial-up til, så kobler den automatisk opp med dial-up da den ikke finner denne ipen via LAN/ADSL. Men spørsmålet er altså hvordan jeg får XP til å skjønne at den skal bruke LAN/ADSL for alle andre ip-ranger selv om dial-upen er aktiv. [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-06 21:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå