Greez Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei! Jeg skal på sesjon neste år..men jeg vil ikke møtte opp og vil heller ikke i militæret eller ta sivil tjeneste. Noe jeg bør gjøre for å ikke havne i fengsel? PS: HATER NORGE NÅR DET GJELDER SÅNT! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du kommer deg ikke unna. Du kan jo brekke et par føtter da, men ellers må du hedre ditt moderland. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Still opp og ta det som en mann. Det er ikke så ille. Synes alle bør ha et år med millitær/sivil-tjeneste. Det du kan gjør er å studere til du er 26.... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 teknisk sett er det vel umuligt og komme seg bort ifra tjenestegjøringa (militeret eller sivil tjeneste) men i det siste har vel hæren slurvet med og kaste folk i fengsel det du kan gjøre er vel og jokse til deg noen svære briller og late som du ikke ser en låvedør på 3meters avstand Lenke til kommentar
Greez Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Tror jeg bare driter i hele opplegge til driten...står for retten min at norge er et fritt land og at vi har ytringsfrihet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Røyk hasj, få et friår på kjøpet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Før jeg gikk til sesjon hadde jeg to muligheter i hodet: Nekte, dvs. siviltjeneste, eller slippe pga. et eller annet. Så bar det rett inn til testing, matte, logikk, språkforståelse, syn, hørsel. Fikk full score på alt. Inn til legen, hvordan har du det da, blablabla, la meg lytte på hjertet ditt: "hmm, jeg hører en bilyd på hjertet ditt, blablabla, på grunnlag av dette slipper du militæret" Nå, ca to år etter, er jeg fornøyd med at jeg slapp, og en smule engstelig for hva dette ekstra lille dunket i hjertet mitt kan finne på. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Si du har perioder med depresjon, selvmordstanker, autoritetsproblemer, at du ikke kommer til å klare å fullføre førstegangstjenesten og at du ikke har lyst å gå i militæret. Funket for meg... Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Noen spesiell grunn til at du ikke vil tjenestegjøre? Vet du hva du går glipp av, eller har du bare bestemt deg? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Trenger bare å si at man ikke har spesielt lyst til å verve seg. Tror ikke "army'en" vil ha masse umotiverte "ungdommer" som bare subber beina etter bakken hele uka, for så å drikke seg møøøøka drita i helga.... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jess! Nå kommer all den kjernesunne norske militantungdommen og belærer oss om hvor sunt det er med disiplin og klissvåte skinnstøvler. Dette er yndlingsdelen min av militærdebattene. Hurra. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Noe jeg bør gjøre for å ikke havne i fengsel? Med den instillingen der synst jeg du Skal få fengsel. Alle andre må verve seg, enten de vil eller ikke, hvorfor skal akkurat Du slippe? Med mindre du har en God grunn har du like stor plikt å oppfylle landets plikter. Visst du ikke kan godta det, får du flytte til at annet land. That's it! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Join militæret, det er en opplevelse som du kanskje angrer på de første dagene du kommer, men du lærer utrolig mye om deg selv og du danner et kameratskap du neppe har vært borti før. Det anbefales. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg har allerede vært lenger i militæret enn faren min... Så, jeg syns jeg er ferdig med det der Lenke til kommentar
RAM Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hvis man har en eller annen kronisk sykdom kan man sannsynligvis slippe dette. Men hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville prøvd å arbeide som sivil- arbeider i 16 måneder i steden. Sikkert bra å ha i CV- en, vil jeg tro. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) men cheezes da... militære, det er en greie man må gjøre for å bli mann. Liksom greia som skiller mannfolka fra kvinnfolka. Og sesjon, bare festlig... gleder meg til militære. Doh, var det en dude(du kjenner typen: bleika hår, blodtrimma moppe, "nappa-pir" jakke sammen med et gedigent kjettinghalsbånd rundt halsen) som gikk inn for å lage piss på sesjonen, for han skulle ikke til militære. Det kaller jeg patetisk. Men skjønner folka fra yrkesskolen som har lærlingplass å se til da, men en gang skal de inn de og! Resten av oss får gud hjelpe studiepoeng for å være i militære, og har du gode karakterer kommer du jo faen inn hvor du vil hen etterpå anyway. Og har du ikke, funker plassreservasjon faktisk... be strong, be a man Endret 25. desember 2004 av South_Bridge Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tror jeg bare driter i hele opplegge til driten...står for retten min at norge er et fritt land og at vi har ytringsfrihet Kommer ikke særlig langt med holdningen der.. Lenke til kommentar
RAM Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 men cheezes da... militære, det er en greie man må gjøre for å bli mann. Liksom greia som skiller mannfolka fra kvinnfolka. Jeg forstår ikke helt vitsen med å lide bare for å være 'maskulin'. Å være maskulin behøver ikke nødvendigvis å være positivt. Personlig forbinder jeg maskuline personer med aggresive. Det kan være en sammenheng der, eh? Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Men du kan da tenkte på den positive måten også. En jeg kjenner fikk bare 2 måneder i millitæret! Er ingen fast tid lenger og kanskje du er helldig og ikke trenger å være i millitæret i over et år som mange må! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 gjør som noen kompiser av pappa. lat som du er døv på det ene øret..... eller si at du har ryggproblemer. si at du har store smerter i ryggen så slipper du. eller bare lat som du har 0 kondis på kondistesten. og få alt feil på iqtesten. da slipper du også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå