Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Ja jeg er en av de heldige som fikk en Razer Diamondback (Magma Edition) i Julegave. Jeg plugget den inn i PC'n min, maskina søkte, fant, fungerte, osv osv. Men jeg syntes musa var litt for sensitiv (faktisk VELDIG sensitiv), selv når jeg stilte ned sensitiviteten i Windows. Så jeg tenkte at jeg skulle installere driveren for å se om det funka noe bedre da. Så jeg fiska fram CD'en og installerte hele greia. Da jeg startet programvaren funka alt fint. Jeg klarte å stille inn sensitiviteten til et mer konfortabelt nivå. Så gikk jeg løs på forskinga av "Buttons", hvor jeg kan velge hva de forskjellige knappene har slags komandoer. Så jeg så litt rundt omkring, men rørte ingen ting. Så la jeg ned programvaren (altså, i tray'en, hvor man feks kan se Norton-ikonet, Lyd-ikonet, nettverks-ikonet etc.) Så begynte jeg å surfe litt på nett. Men til min store forbauselse fant jeg ut at sidetastene ikke funket som de gjorde tidligere! Tidligere var de innstilt til å browse fram eller tilbake mellom nettsidene, men nå var alt bare surr! Jeg gikk inn på menyen for å skru og mekke litt der, men neeeida! Der var jo også alt bare tull! Jeg kan stille inn "Tilbake"-tasten, men ikke "Fram"! Hvordan klarer jeg det? Jeg skjønner ingen ting! Alt er rett og slett FØKKA! Jeg blir så irritert på all denne dritten! Jeg som trodde Razer var en nært perfekt mus, så finner jeg ut at driveren må være laget av en 3-åring eller noen som har hjernekapasitet til å representere en 3-åring! Vær så snill å hjelp en desperat, men vilt forbanna og frustrert fyr! EDIT: Må si at denne tråden er mest beregnet for de som faktisk har denne musen, og skjønner hvilke knapper jeg snakker om. Uploader et bilde her, så jeg kan forklare slik at dere kan forstå. Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 av installer driveren...? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) av installer driveren...? Prøvde dette, men da hadde visst konfigurasjonene "lagret" seg! I tillegg hadde musa blitt fryktelig sensitiv igjen! EDIT: Se på bildet: Jeg vil at knapp 4 skal utføre oppgaven "fremover" i IE. Jeg vil at knapp 6 skal utføre oppgaven "tilbake" i IE. Nå har jeg funnet ut at det er knapp 4 som utfører "tilbake", mens det er knapp 5 som utfører "fremover"! Dette er jo selvfølgelig ikke jordas undergang, men det er fortsatt forferdelig irriterende at jeg IKKE KAN BESTEMME KOMANDOENE SELV! Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 [iC' date=25/12/2004 : 02:41] av installer driveren...? Prøvde dette, men da hadde visst konfigurasjonene "lagret" seg! I tillegg hadde musa blitt fryktelig sensitiv igjen! EDIT: Se på bildet: Jeg vil at knapp 4 skal utføre oppgaven "fremover" i IE. Jeg vil at knapp 6 skal utføre oppgaven "tilbake" i IE. Nå har jeg funnet ut at det er knapp 4 som utfører "tilbake", mens det er knapp 5 som utfører "fremover"! Dette er jo selvfølgelig ikke jordas undergang, men det er fortsatt forferdelig irriterende at jeg IKKE KAN BESTEMME KOMANDOENE SELV! fårstår... kan vell tilfeldi vis ikkje stillle på d i windows? mus innstillingsgreiene der? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 [iC,25/12/2004 : 02:41] av installer driveren...? Prøvde dette, men da hadde visst konfigurasjonene "lagret" seg! I tillegg hadde musa blitt fryktelig sensitiv igjen! EDIT: Se på bildet: Jeg vil at knapp 4 skal utføre oppgaven "fremover" i IE. Jeg vil at knapp 6 skal utføre oppgaven "tilbake" i IE. Nå har jeg funnet ut at det er knapp 4 som utfører "tilbake", mens det er knapp 5 som utfører "fremover"! Dette er jo selvfølgelig ikke jordas undergang, men det er fortsatt forferdelig irriterende at jeg IKKE KAN BESTEMME KOMANDOENE SELV! fårstår... kan vell tilfeldi vis ikkje stillle på d i windows? mus innstillingsgreiene der? Programvaren som allerede er i Windows er så primitiv som primitiv kan bli, så svaret er NEI. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Vet, det programmet suger. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Vet, det programmet suger. Ja, men nå er jo ikke det så mye til hjelp, ettersom jeg faktisk har installert programmet! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skjekke om Razor har lansert nyere drivere enn dem du har? Skjekk driverversjonen din med den nyeste driveren her. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Skjekke om Razor har lansert nyere drivere enn dem du har? Skjekk driverversjonen din med den nyeste driveren her. Lastet ned den nyeste. Enten så har jeg den nyste fra før, eller så er det slik at den nyeste driveren gjør ca, omtrent...nei, AKKURAT 0.0% bedre ytelse enn den på CD'en... EDIT: Mente at jeg lastet den ned lenge før du postet. Var faktisk det første jeg gjorde etter å ha plagdes så forbanna mye. Trykke "Update", hekta driver'n/programvaren, kjørte, ble skuffa... Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du kan lage Macro på knappene. Backspace på tilbake, og Alt+Pil Høyre for framover. Det skulle funke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Grunnen til at du ikke finner fram/tilbake på knappen du ønsker å ha denne funksjonen er fordi at den er "opptatt" av en annen knapp. Så det du må gjøre er å gi knapp 5 en annen funksjon, for så å finne fram riktig funksjon på knapp 6. Håper du skjønnte noe utav det... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du kan lage Macro på knappene. Backspace på tilbake, og Alt+Pil Høyre for framover. Det skulle funke. Det funket hos meg Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg innstalerte driveren, men avinstalerte pga problemene den skapte. nå ser jeg jo at folk hart funnet løsninger på disse problemene, men nå vil ikke driveren innstalere seg lenger. jeg får beskjed om jeg er sikker på at jeg vil slette dem, og jeg finner dem i control panel->add/remove programs. jeg får hverken slettet dem eller instalert deg! noen som har noen tips om hvordan jeg kan gjøre en av delene? Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Enig i at den programpakken suger. Klarer ikke engang å få satt scrollwheelet til å minimere alt. om ikke noen har ett tips her? Endret 25. desember 2004 av Sprayer Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 alt+pilvenstre for tilbake i browseren og alt+pilhøyre for fram. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Du kan lage Macro på knappene. Backspace på tilbake, og Alt+Pil Høyre for framover. Det skulle funke. Det skal sikkert fumke, men det gjør det ikke. Noen som vet om det finnes noen norske Razer-utviklere? Jeg vil finne han, for så å stappe den CD'en så JÆVLIG langt opp i hullet-hvor-sola-ikke-skinner!!! EDIT: altså, jeg skjønner hva dere mener, det er ikke det! Men det funker bare ikke! Jeg trykker på knapp 4, trykker MACO, så trykker jeg L-Alt, for så å trykke Pil-Høyre. Det funker fint! Men når jeg skal gjøre det motsatte med knapp 6, og trykker L-Alt, og så Pil-Venstre, så vil det ikke komme opp noe for Pil-Venstre!!! Det kommer to tegn for L-Alt, men ingen ting for Pil-Venstre! EDIT2: Ja, Mongo Fury, jeg prøvde også med Backspace, uten hell. Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Jippii! Vet der hva som skjedde nå???? Nå funker ikke knapp 4 heller... EDIT: Vet dere hva som skjedde nå da?! Jeg satt på funksjonen "WIN Control" på Knapp 4 (den fremste knappen). Da begynte plutselig Knapp 6 (den bakerste) å fungere, altså, når jeg velger en konfigurasjon på knapp 4, så er det knapp 6 som får ei eller anna endring!! Herregud så bra!!! NOT! EDIT2: Og i tillegg valgte jeg å sette på konfigurasjonen "Button Off" på knapp 6! Vet dere hva som skjedde da?! Absolutt, INGEN TING! Og når jeg slo av "WIN Control" fra Knapp 4, slutta Knapp 6 å fungere! Genialt! Må jo selvfølgelig nevne noe mer også: Jeg har valgt "Button Off" på både knapp 5 og 7. Nå fungerer begge to som "Scroll up" og "Scroll Down". Lever jeg i bakvendtland her?! Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Litt off-topic: Hvordan er musen ellers MeTa][iC ? Har tenkt å kjøpe meg en Razer Diamondback Magma på mandag! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Litt off-topic: Hvordan er musen ellers MeTa][iC ? Har tenkt å kjøpe meg en Razer Diamondback Magma på mandag! To ord: Gled deg! Men husk å ikke installer programvaren som medfølger da EDIT: Du kan lese her hvor mange mus jeg har testet. Bare bla litt lenger ned, så finner du innlegget, skal du se Endret 25. desember 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 [iC' date=25/12/2004 : 19:31] Litt off-topic: Hvordan er musen ellers MeTa][iC ? Har tenkt å kjøpe meg en Razer Diamondback Magma på mandag! To ord: Gled deg! Men husk å ikke installer programvaren som medfølger da EDIT: Du kan lese her hvor mange mus jeg har testet. Bare bla litt lenger ned, så finner du innlegget, skal du se Høres bra ut, elsker designet på den musa. Blir en fin oppgradering fra Microsoft Optical Mouse Blue. http://www.microsoft.com/hardware/mouseand...ls.aspx?pid=006 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå