Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Syk av wlan?

Anbefalte innlegg

ett halvt år sier du? vel, solen har jo akkurat snudd. folk blir slappe av å ikke få nok sollys. og som den data"nerd" du er, så benytter du vel ikke sjansen når du kan heller:)

ellers er syntomene typisk datarelatert. noe du kanskje bør se litt på er sittestilling, høyde på bordet, om mus og tastatur er i rett høyde og hvordan belysnigen er rundt skjermen, ventilasjon er også viktig. lysstyrken og Hz på skjermen kan også spille inn her.

annbefaler deg å forsøke å ta en pause fra pcen. kom deg ut og vær med venner. så slipper jeg kanskje å betale for sykemelidngene dine om noen år:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange som er ømfintlige overfor radiosignaler på en spesiell frekvens.

Kompisen min blir uvel med en gang han tar i bruk bluetooth, feks på mobil, pc eller lignende så du skal ikke se bort fra at du reagerer på signalene fra wlan.

Noen er mer følsomme for sånn enn andre, mens de aller fleste reagerer ikke.

Lenke til kommentar

haha. dere har kanskje fått vektlagt nerd delen av meg litt for mye. jeg er ikke en asosial datanerd som ikke eier venner. og jeg tilbringer ikke mer av tiden min foran dataen enn det jeg vanligvis har gjort. og jeg har heller ikke hatt noen problemer verken med mine hz instillinger, høyder og belysning de siste 4 år jeg har hatt dataen slik.

Lenke til kommentar

det vil alltid være folk som tviler på dette, men jeg har lest om folk som f.eks. ikke kan ha trådløs telefon hjemme pga hodeverk, og som har kjørt blindtester med telefon på lydløs osv og fått bekreftet sine mistanker. vår alles kjære gro harlem brundtland måtte nedlegge forbud mot medarbeideres bruk av mobiltelefon i nærheten av henne på grunn av hodeverk. så at du kan være disponert for å få hodeverk av et lengre samberskap med en kemboantenne ser jeg ikke på som usannsynlig.

Lenke til kommentar

God bedring håper du finne rut hva det er :D

hjemme laget anntene kan vel bli litt sterkere en venlig antenner

på nyhetende her om dagen så var det en militær båt med ekstera sterk radar da hadde 7 av 10 i mannskapet eller noe fått kreft trolig pga den sterke radaren

Lenke til kommentar

Hvis WLAN ligger på 2.4GHz, er det, som noen andre nevnte, omtrent på linje med svake mikrobølger. En mikrobølgeovn ligger typisk på 2.45GHz. Effekten mikrobølger har er at molekyler av vann, fett og sukker absorberer energien i dem. I tillegg induserer mikrobølger et skiftende elektrisk felt. Siden molekylene har to poler - en positiv og en negativ - vil de bevege seg på grunn av det skiftende feltet. Denne bevegelsen er varme.

Elektromagnetisk stråling på denne frekvensen kan altså ikke bare varme opp fett, vann og sukker, men også skape et skiftende elektrisk felt. Siden hjernen fungerer ved hjelp av elektriske impulser, er det jo ikke utenkelig at det har en eller annen forstyrrende effekt. Hvordan dette slår ut (og om det slår ut i det hele tatt, eventuelt forskjeller fra person til person) er vel et av de store, ubesvarte spørsmålene.

Strålingen fra en WLAN-antenne kan vel kanskje ikke sammenliknes direkte med mikrobølgeovnens effekt på mat (forskjellig intensitet, for eksempel), men etter min mening ville det være merkelig dersom forandret intensitet fjernet alle virkninger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_oven

http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_spectrum

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar

Er sikkert psykiskt. Noe lignende det at dersom man ligger i gips eller noe annet som hindrer deg i å klø og noen spør om det klør, så klør det noe sinsvakt. Kanskje du har lest at w-lan kan føre til hodepine osv og "husker" det underbevist.

Har en lærer som sier han reagerer på det tråløset nettet. Han går inn og drar ut internett av den tråløse hubben. Smart som han er tror han da at hubben er "slått av" Den fungerer fortsatt mellom maskinene og vi kan styre på mellom maskinene uten at han merker dette. Vi har også prøvd å koblet ut strømmen til hubben (uten at han viste om det) og koblet interneten i og han har reagert på dette også.

Han har heller ingen grunn til å ville slå av nettet. Han er en av de som bruker det mest siden han er en stor fan av kazaa og lastet ned konstant når vi hadde netverk i kabler og fortsatte nå når vi har fått det tilbake (han fikk det fjernet pga plagene)

Hører også med at han er litt godtroende til enkelte ting og han har lest flere plasser at det kan være helseskadeligt med slike nett.

På en annen side er det jo mye elektro magnetisme som er heleskadelig slik som f.eks radioaktive stråler (gamma), UV-stråler, mikrobølger osv. Tror egentlig at mange mange av de elektromagnetiske strålingene vi ser på som ufarlige i dag faktisk er farlige. Ikke minst i store konsentrasjoner slik som ved f.eks ved (skikkelig) høyspentlinjer hvor man mater inn 400kv på 50hz noe som må skape et ganske imponerende magnetfelt (jeg skal ALDRI bo under et slikt et :thumbdown:).

Edit:The leif is strong in me

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det jeg vet om lisensiert WLAN (trådløs bredbånd i 3.5 GHz båndet), er de senderne har en utgangseffekt som er mindre enn en vanlig mobiltelefon. Senderne til WLAN ligger vel ikke så langt unna dette? Noen som vet?

Den gamle etteretningsbåten til sjøforsvaret (KNM Kvikk), hadde en utgangseffekt på over 60 000 watt, noen som er 3 ganger som mye som masten på Ulriken i Bergen. Sikkert ikke helt sunt med de svære mengdene stråling..... :hmm:

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke blitt bedre dessverre. det har gått i fra at jeg trodde grunnen var overtrening, til en virus sykdom til wlan antenne til m.e og nå tyder det på at jeg har en hormon ubalanse (en variant av m.e da) som gjør at jeg er såpass trett og har bla.a konsentrasjons- og hukomelsesproblemer. Konklusjonen min er at Wlan ikke er årsaken i det. selv om den kanskje kan ha en medvirkende kraft til tretthet/hodeverk.

for de som vil vite mer så veit jeg foreløpig sikkert at jeg har en overproduksjon av hormonet TSH. mer utover dette vet jeg ikke..

jeg vil igjen takke for all tilbakemelding :D:thumbup:

mvh Kim

Lenke til kommentar

Tror det er relativt få her på forumet som har blitt bestrålt med mer WLAN enn akkurat meg!!

Har 2ap`s med kraftige omni antenner og modifisert til nærmere 100mW der jeg sover pluss klienter på over 100mW andre steder i huset jeg bor og har aldri vært friskere enn jeg er nå for tiden.. :w00t:

Det gjør det heller ikke bedre at jeg sitter store delen av døgnet med en laptop på fanget og selv etter dette har klart å kjøre dama på "tjukka", så det har tydeligvis heller ikke noen innvirkning på forplantelsesevnen min..

Kan også nevnes at jeg har jobbet ombord på to ubåter tidligere i livet mitt, og der tror jeg både det var store elektromagnetiske felt + stråling av forskjellig art, har ikke merket noe til senskader av dette heller..

Mye av tingene du nevner kan være på et psykosomatisk plan, det vil si at du føler deg fysisk syk som en konsekvens av et psykisk problem!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Vondt i hodet og konsentrasjonsproblemer sier du. Stikk innom en optiker og sjekk om du trenger briller. Forklar problemet for optikeren og be han sjekke om du trenger databriller. Mange (riktignok ofte litt eldre enn deg men...) som trenger egne briller til databruk.

Er litt skeptisk til at det er strålingen fra wlan som gir deg plager, på 20-30 tallet var folk engstelige for at radiobølger skulle være skadelige. På den annen side er det nok ikke sunt å bo rett under en høyspentledning, men vi snakker om litt andre mengder stråling i slike tilfeller.

mvh Øystein

Lenke til kommentar

Jeg våkna opp en morgen og kunne bare se rett frem med øynene uten at det gjorde vondt i musklene rundt. skulle jeg se til siden var det å rotere hodet istedet for bare å flytte øynene...

jepp alt for mye databruk.

all ensidig bruk av en ting gir skader...

Kun sjokolade gir ekstra kilo på baken

Kun TV.. hvor ble fantasien og hjerna av

for mye data... mye uggent som kan komme opp i dagen

lett variasjon er nok det beste.

Var som legen sa til meg når jeg måtte få sykemelding fra en eksamen...

Ta en tur ut i frisk luft!

damn that hovedprosjekt...

Lenke til kommentar

Står en del i dette pdf-dokumentet:

http://www.fcc.gov/Bureaus/Engineering_Tec...t56/oet56e4.pdf

Se f.eks. det som står under overskriften "What biological effects can by caused by RF energy?"

Kan legge til at jeg helst unngår å snakke over 20-30 minutter i mobil. Den blir ganske varm etter 20-30 minutter og jeg føler meg uvel.

Endret av bowelripper
Lenke til kommentar
Står en del i dette pdf-dokumentet:

http://www.fcc.gov/Bureaus/Engineering_Tec...t56/oet56e4.pdf

Se f.eks. det som står under overskriften "What biological effects can by caused by RF energy?"

Kan legge til at jeg helst unngår å snakke over 20-30 minutter i mobil. Den blir ganske varm etter 20-30 minutter og jeg føler meg uvel.

mobil er en helt annen greie enn WLAN! WLAN sender typisk på 30-40mW mens mobiltelefoner sender på flere tusen mW, mobilen holder du også inntil tinningen.. noe jeg tviler at du gjør med antennen til WLAN kortet ditt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...