TheIlluminated Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tror det kan ligge annet bak, en ubalanse i kroppen medfører det meste og hvis ikke det blir fikset slik at kroppen kan helbrede seg selv så virker ikke noe. Dette er det største problemet med mennesker idag, mer og mer mister kroppen vår den selvhelbredende funksjonen, når den blir forstyrret får vi alskens symptomer. De som blir påvirket av været har en slik ubalanse, og det gjelder for alle som blir syk på en måte der problemet ikke blir fikset av seg selv. Har kanskje preket litt merkverdig om dette, men jeg tror at vedkommende blir påvirket ettersom hans immunforsvar muligens ikke er 100% og det må bli fikset. Har ikke gått på medisinskole, men har studert kinesisk folkemedisin en stund og har sett det meste som vår vestlige medisin ikke har klart å helbrede og derfor har lit til slikt i visse tilfeller. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 det kan stemme det og. for formen min har variert voldsomt. ganske irriterende.. var i toppform med jogging osv. nå er det et strev å komme seg opp trapper. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Vet ikke om jeg har gått glipp av noe, men kan ikke du bare flytte antennen et annet sted? Hvis jeg bare hadde mistanker om at jeg ble syk av den så hadde jeg nok slått den av. Du er vel ikke så avhengig av den og dere andre burde jo vel takle å være uten wlan en stund. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Vet ikke om jeg har gått glipp av noe, men kan ikke du bare flytte antennen et annet sted? Hvis jeg bare hadde mistanker om at jeg ble syk av den så hadde jeg nok slått den av. Du er vel ikke så avhengig av den og dere andre burde jo vel takle å være uten wlan en stund. jo. det er det som er planen framover. nå skla jeg ha av ap i en uke. se om jeg merker noe. og hvis jeg gjør det skal jeg flytte aå relativt langt vekk fra meg og se hvordan situasjonen endrer seg fra der av. hvis det ikke viser seg å være ap så skal jeg gjøre slik som Basus anbefalte meg. gå den "kinesiske vei" å la dem stikke meg full av nåler takk igjen Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Sikkert ikke AP'en sin feil, er nok heller det at etter du fikk wlan har du brukt mye mer tid foran maskina enn vanlig! Etter to uker vekk fra leiligheten i trondheim med mye stillesitting og lanspilling føler jeg med friskere allerede! Er forresten bevist at spilling av spill som halflife2 kan føre til at noen blir kvalme og får veldig hodepine. Noen blir kvalme etter få minutter spilling! Endret 25. desember 2004 av MorbidHamster Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Trekk en kabel, så slipper du å grille hodet. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ...hvor jeg sitter med pcen dag ut og dag inn.. Det er vel relativt stor sjanse for at årsaken heller ligger her...? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 er nokk pga den der hjemmelaga antenna di ikke er så veldig beskyttet eller no ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Når vi kjøpte Wlan fikk vi beskjed om å ikke ha accespunktet i nærheten av et sted hvor folk befant seg over lengre tid (f.eks soverom). Jeg ville absolutt prøvd å flyttet den til et annet sted av huset. Om det er slik at du har en retningsbestemt antenne så har kansje han på den andre siden også det? Ergo mer sentrert signal. Om om du sitter rett bak antennen din får jo du dette signalet mot deg. Dette høres ut som en typisk "radiobølgeplage". Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tror nok dette er grunnet i noe annet. OM WLAN var helseskadelig så: -Tror jeg at vi hadde hørt mer om det, i og med at WLAN ikke akkurat brukes av få mennesker. -Tror jeg veldig neppe det kunne forårsake noe mer enn vondt i hodet eller muligens kvalme. Jeg er ingen doktor, men å gå fra veltrent til å slite seg opp trappene pga. WLAN viker litt voldsomt. Radiosignaler, mobilsignaler og andre radiobølger er det tross alt allesteder rundt oss hele tiden. WLAN er ikke noe voldsomt sterkere enn dette, så at du skulle reagere på akkurat dette virker merkelig. -Stigma Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skjedde dette når du fikk WLAN? Kan det ikke være noe annet? Kan være noe som skjedde når du fikk WLAN uten at du visste det, men det kan hende at du reagerer på noen radiosignaler slik noen reagerer på været f.eks. Jeg kan anbefale deg til å ta en tur innom noen som kan sette nåler og kan litt alternativ medisin (helst kinesisk, qigong eller lignende), gjorde dette selv og hjalp meg da jeg hadde ofte hodepine. saken er at denne "sykdommen" har kommet snikende inn på meg. først trodde jeg det var at jeg har vært borti en del overtrenings perioder med jogging som gjorde at jeg følte meg så trett og hodeverk osv. men etter flere legebesøk så kunne de ikke fastsette det til noe.. det var heller ikke spor etter noe virus eller form for bakterie infeksjon.. men noen verdier på blodprøvene viste seg til å variere opp og ned.. jeg begynte å merke symptomene for et halvt år si eller no. ikke altfor lenge etter jeg hadde kjøpt ap og begynt å lage antenner. symptomene var at jeg var litt stiv og støl i hele kroppen. rett å slett bare sliten.. ikke trett at jeg må sove liksom. bare seig i musklene for å si det slik. det utviklet seg til konsentrasjons problemer og synet mitt kunne variere litt. hadde skikkelig vondt i rygg og nakke en periode hver morgen og til dels søvnproblemer. fikk også en god del uregelmessig hjerte rytme. per i dag har jeg litt hoste.. vondt i magen, konsentrasjons problemer. men rygg og nakke smerte er borte.. vet ikke hvorfor.. jeg er bedre enn det jeg var. men jeg føler også jeg er på vei ned igjen.. det som er så jævla kjipt er at dette har gått hardt utover skolearbeid.. har hatt 200%-300% mer fravær enn det jeg pleier å ha.. derfor tror jeg ikke at hvis jeg tar av ap i et par dager så vil jeg merke forskjell.. dessuten er det gøy med lan Men du mener jo på at det absolutt er wlan som ødelegger huet ditt... hehe, ikke for å skremme noen eller sånn, men har hørt at man får hjerneblødninger av wlan... (jeg kjører wlan selv...) Men det kan jo også være at siden du fikk bli med i lanet rundt i nabolaget, så sitter du mer forran pc-en enn før da?` sitter en mye foran dataskjermen for man firkanta øyne Det sier iallefall mamma... Yes, men ta en sånn "japse-behandlig" du hehe, jeg måtte le da jeg skrev denne posten ... Men God bedring... God Jul... Mvh Stian_A Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 haha. har ikke lest på en stund nå og det var morsomt me så mye innlegg. nå har jeg hatt av wlan i 2 døgn. men jeg sitter enda like mye med data. det har jeg alltid gjort og kommer alltid til å gjøre. Jeg føler faktisk en liten endring i formen min etter jeg slo det av, kan hende det bare er en tilfeldighet også. Men jeg har ikke vondt i huet lengre. selv om jeg fremdeles er trett og sliten. Men jeg må vente minst en uke før jeg kan si noe for sikkert. så ikke vektlegg det nå.. Sånn ellers så skal jeg ta "japse" behandlingen etter nyttår en gang hvis jeg ikke blir bedre.. for å være helt ærlig så tenkte ikke jeg engang på strålingen ved wlan i det jeg mekket antenner osv. noe som er rart. jeg pleier som regel å gå over hvert aspekt ved en sak. men en ting jeg uansett SKAL gjøre om det blir i dag eller om en uke er å flytte ap slik at det i det minste er en dør eller vegg mellom meg og den. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er jo også klart at vond nakke og skuldre, hodepine, tretthet er typiske symptomer etter for lang tid foran en dataskjerm. Man har jo den typiske "museskulderen" som mange med kontorjobb opplever. Øynene blir anstrengt av skjermen og en kan sitte på en uheldig måte som ikke er heldig for ryggen.. En annen ting kan jo være stress, at du kanskje har litt for mye å gjøre som du ikke får gjort. Uansett, kan jeg råde deg til å ta en liten ferie fra dataen Det er ikke usunt for noen av kroppens deler.. Lenke til kommentar
perbl Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det å ha wlan avslått i en uke vil jeg neppe tro at du kan kartlegge noen klare tendenser av, bortsett fra en mild placeboeffekt... Skal du kjøre et eksperiment av denne typen ville en mer lovende tilnærming vært å ha hatt noen til å slå på/av WLAN uten at du var klar over om det var på eller av, og hatt deg til å skrive en logg fra dag til dag der du beskriver din generelle form, og sett om dette hadde samsvart med WLAN av/på. Når du er såpass bestemt på at WLAN kan være en årsak og tror det, vil det kunne utgjøre en meget stor effekt på plager av denne typen, det er jo ikke foruten grunn at mange hevder alternativ medisin som stort sett består av vann virker, når de har sterk tro på at det faktisk er noe helt annet oppi der sjøl. Forøvrig bør du sørge for å få AP et stykke unna deg i henhold til forskrifter for utstyr av denne typen, det er jo ikke foruten grunn at de fleste aksesspunkter og basestasjoner leveres med manualer som understreker at det bør plasseres minst 20cm unna mennesker. Det er faktisk litt sendereffekt i dem hvis man skrur på litt, og det er ikke noen forskere som kan verken avkrefte eller bekrefte om det har noen effekt over lang tid. Men så langt kan de fleste WLAN-brukere slå seg til ro med at det ikke er funnet definitive bevis for at det har helseskadelige effekter. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg veit ikke helt om det har blitt misforstått at jeg er bestemt på at wlan har skylden her. Det jeg sier er at det var forunderligt at jeg ble syk omtrent samtidig som jeg fikk wlan, at legene ikke finner ut hva jeg feiler. Det andre er at jeg har hatt en del overtreningsperioder som har slått meg helt ut i kroppslig form og det kan kanskje ha en finger med i saken at jeg er syk. selv om jeg ikke trodde det ville påvirke annet enn muskler. Det tredje er at det kan hende det har vært en form for virus infeksjon, og jeg har bare ikke klart å lande på beina med den. eller slik som balsus sier. jeg har en ubalanse i kroppen som preventerer min egen kropps helbredelses evne. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg ville gjort noe med det, få en eller annen til å måle strålinga.. du vil ikke ende opp med konk hue! det er ikke morro.. gjørt noe ikke bare "glem" det.. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 har foreløpigt skrudd av ap. jeg har ikke nåleutstyr for radiobølger. og selv om jeg hadde hatt det, så ville jeg ikke visst hva jeg skulle sett etter, Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er ikke umulig at wlan kan føre til sykdom, men til nå er ingenting dokkumentert. Men det me veit er at det begynner å komme frem mer og mer (eller hvertfall teorier) bieffekter av elektromagnetisk stråling. Dei fleste har vel hørt om barn som har fått missdannelser på grunn av radarer på båter der fedrene deira teneste gjorde, og tillfeler der deisjølve har fått kreft. Det er også ein sammenheng mellom høyspendt lingjer og brystkeft blandt kvinner. Og sist men ikke minst, har jo mobiltellefonen vert beskyldt for å alt fra å gi folk hjerne svulst til å føre til sterelitet. Desverre er det ikke bevist at elktromagnetisk stråling (i form av wlan mobiltelefon ol.) kan føre til sykdom. men som perbl sier, er en blind test. Der du ikke hvet om wlanet er på eller ikke eneste muligheten for å sikkert kunne fastslå om wlanet ditt påvirker deg. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 en slik blind test blir vanskelig å arrangere. apet er jo rett bak meg. og det blinker å lyser hver gang det er på. så jeg veit om det er på eller ei uanz. da måtte ap vært helt skjult for meg. og da ville det jo også vært en del signal demping p.g.a det. jeg mener at hvis jeg nå har ap av i en uke eller to. og hvis jeg føler meg ok. tar det på igjen og føler meg verre så vil jeg nå si at det er en stor sannsynlighet for at wlan er årsaken.. men det er jo selfølgelig noe i det at det kan bare være hode mitt som svirrer og det med pladebo effekten. hvem vet egentlig?! Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg ville ikke tatt sjansen.. hvis du mener dette kan være så negativt så er det bare å la være..legg heller kabeler eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå