Gå til innhold

Anbefaling av nytt kompaktkamera?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp og god jul!

Julekvelden brakte med seg en del penger, og bursdag 3.jan skulle også hjelpe til litt på økonomien.

Mye penger i baklomma øker kjøpe-hardware-lysten min drastisk, og jeg har begynt å fundere på et nytt digitalkamera.

Nå har jeg et Camedia-kamera med 2.1 mp og 3x zoom. Dette gir helt greie bilder til min bruk, men jeg ønsker noe litt mer kompakt og hendig.

Jeg kan godt strekke meg til 3000,- hvis det gir meg mye for pengene.

Grunnen til at jeg ikke tar så mye bilder med mitt nåværende kamera, er at det er stort/kronglete å dra med seg, batteriet går tomt mellom hver gang jeg bruker det, pluss noe kronglete menysystem/dårlige muligheter for litt annen bildebruk enn autofokus.

Jeg ønsker nå et mer kompakt kamera, som sagt opp mot 3000,-. Rundt en 3-4-5 MP er sikkert greit, 3x zoom bør vel være minstekrav. Hovedsaklig kommer jeg nok til å ønske et kamera jeg skrur på og kan ta et bilde uten å gjøre så mye dilldall. Altså et pek-og-klikk-kamera som det kanskje heter, men også noen litt mer avanserte funksjoner.

Har sett på forskjellige Coolpix-kameraer (4200 osv tror jeg), og Ixus 40. Alle disse modellene er jo små og hendige, og virker gode nok til min bruk.

Kan noen gi meg en trygg anbefaling på et kamera jeg kommer til å like? Er mye mer motiverende å ta med kamera på ferier/reiser når det ikke er så stort og dra på.

PS! har ikke noen problemer med å boltre meg litt i Photoshop, så er ikke totalt kamera/bildeidiot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke av de minste, men har skikkelig sansen for Sony CyberShot DSC-P100

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305824&view=detailed

Forholdsvis langt, men ikke serlig høyt og bredt, knall baterikapasitet, og bra bilder.

Reiste ut for å kjøpe meg ett i dag, men endte opp med "storebror" Sony CyberShot DSC-P150 (grov fram noen ekstra kroner),dette er samme kamera som p100 men med 7.2 mp istedet for 5.1, Passer perfekt i lomma

Lenke til kommentar

Smaken er todelt ja ;) , men syntes det var en del forskjell på hvordan p100/p150 så ut på bilder, og hvordan de ser ut i virkeligheten.

Synes alle klager på prisa på memory stick'en jeg ;) overlever 750 kroner for en 512 jeg men greit argument siden du får Secure Digital til ca halvparten.

Lykke til med valg av kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...