Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

upling funksjon på switch. Hva vil det si?

Anbefalte innlegg

Har en 5ports switsj her. på den femte porten, kan jeg med en knapp velge om den skal fungere som normalt eller uplink. Hva vil det si?

Tipper på at den femte porten skal på uplink hvis det fra den linkes til en annen switch, eller? :hmm:

Takker :yes:

Edit: leif

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der kan du plugge i ein kabel som kan gå til ein anna hub / switch / ruter så blir du kopla sammen

Jey! Hadde rett.. Takk for svar, da fikk jeg det bekreftet :D

Jeg har 2 switcher, den ene som beskrevet og en annen en uten en slik dedisert port. For at disse skal bli koblet sammen, må den andre ha en slik port, eller gjelder bare det "fra switchen"?

Eller kanskje den andre switchen har en automatisk støtte for slik uplink, og har derfor ikke en slik port? :hmm:

Lenke til kommentar
Der kan du plugge i ein kabel som kan gå til ein anna hub / switch / ruter så blir du kopla sammen

Jey! Hadde rett.. Takk for svar, da fikk jeg det bekreftet :D

Jeg har 2 switcher, den ene som beskrevet og en annen en uten en slik dedisert port. For at disse skal bli koblet sammen, må den andre ha en slik port, eller gjelder bare det "fra switchen"?

Eller kanskje den andre switchen har en automatisk støtte for slik uplink, og har derfor ikke en slik port? :hmm:

Er mye som kan være mulig der skal jeg si deg. er vel i grunn bare å bruke en kryssa kabel fra en vanlig port i den ene til en vanlig port i den andre.. uplinken er i utgangspunktet unødvendig.. Uplinkporten snur vel bare kabelen og gjør den om til en kryssa. dersom du bruker vanlig kabel.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...