mnesby Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Var så "dum" å installerte System Commander 7.0. Denne gjør at jeg må skrive inn hvilken HD jeg skal boote fra. Har avinstallert programmet og ønsker å få automatisk booting fra IDE 0 ©. Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 eg tror du må i fdisk for å sette den c:som aktiv,bruk oppstart diskett til win me/98. Kjetil Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hvis ikke Kjetil sitt forslag fungerer, så kan du prøve "fdisk /mbr" - under forutsetning av at du ikke kjører dualboot. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 borre hva er mbr det har eg aldri prøvd?? Kjetil Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 MBR = master boot record = oppstartssektoren på harddisken. Hvis du kjører "fdisk /mbr" så skriver du ny mbr. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 takker borre lærte noe nytt i dag. Kjetil Lenke til kommentar
mnesby Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Takk borre! Ditt forslag virket og maskinen fungerer som den skal. Tok ikke lang tid å få hjelp i dag heller; kun 13 minutter. :smile: Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå