Gå til innhold

cpu og hovedkort + kjørling

c-NOfx

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny cpu, hovedkort og kjøler til cpuen.. hva bør jeg kjøpe??

hovedkortet burde være til en pris rundt 1000 kr og cpuen skal være amd 64 3500 ellernoe med kjøler.. noen tips?? :ermm:

passer socet A kjøleren min til 939 Socet?

håper på svar

mvh Christian :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil på det varmeste anbefale Thermalright XP-120 CPU-Kjøler (Socket 478/754/939)... nå går jeg for vannkjøling med Zalman Reserator1 selv, men skulle jeg tilbake til vifte og kjøler så ville det bli den. Mindre versjoner av samme kjøler er

også å anbefale... helst aluminium... kobber kjøler kanskje bedre, men da må du være så forsiktig så forsiktig når du transporterer....

..et LAN-party i ny og ne er vel ikke å forakte???

Et problem med AMD er at de ikke tåler så mye vekt som intel sockets... og i en verden der det er viktig å ha det kaldt, og samtidig begrense støyen i tillegg til å sikre en viss transportabilitet - kommer AMD litt til kort. AMD64 er ellers framifrå prosessorer.

Endret av eivindfivelsdal
Lenke til kommentar

Anbefaler deg rett og slett å kjøpe deg et DFI Lanparty UT 250GB, en 3400+ (Litt nyere. Produsert fra Uke32 og utover. Går lett som bare det til 2700MHz på luftkjøling), og helst RAM med TCCD brikker. Om du ikke har det allerede. Kjøper du et slikt Sokkel 754 oppsett så tar du lett igjen den lille ytelsesfordelen sokkel 939 har i form av Dobbel minnekanal. Har lest plenty av tester hvor sokkel 754 3400+ (2400MHz@512KB Cache) slår Sokkel 939 3500+ (2200MHz@512KB Cache). 3500+'en greier du uansett neppe å klokke noe særlig over 2500MHz. Derimot med en 3400+ Uke32+ og et DFI Lanparty UT 250GB er du nesten garantert rundt 2700MHz. Du sparer også endel penger. Og bare glem det gamle 939 argumentet som sier "Fremtidsrettet". Det er ikke fremtidsrettet. Før eller siden vil du uansett ha et PCI-Express hovedkort. Dessuten hører jeg rykter om at AMD kommer ut med en ny Dual Core sokkel etter nyttår. Og ingen 939 hovedkort kommer i nærheten av DFI Lanparty når det gjelder overklokking. Og om du ikke er fornøyd med en Boxed kjøler så vil jeg anbefale Thermaltake Venus12. Rå kjøleribbe. Rett og slett.

Dette er nå bare min mening :) Hovedkortet kan kjøpes hos hovedkort.no

Koz deg ;)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

du kan selvfølgelig også bare velge et vivo kort, og bruke for eksempel dvd-rcorder eller en vhs-spiller (slik har jeg gjort det (dvs. med dvd-recorder :))), som tuner. Her lar du det gå lyd- og bildesignaler til skjermkort og lydkort/hovedkort via S-Video, komponent, eller begge deler... x800pro vivo gir mye for pengene, spesielt etter softmod. Laveste pris på et slik kort er 3300kr... et kupp ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...