Barry White Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Hei jeg har kjøpt 3x xbox kontrollere jeg angrer på. og da lurer jeg på om jeg får bytta disse, da jeg har tatt de ut av embalasjen. Hammar data som jeg bestilte de hos, glemte å sende med tilbakebet. vedtekter, og da gjelder det vel en måneds returrett?Hvordan er dette? Endret 17. september 2014 av Barry White Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du bør sende de tilbake før returetten går ut. Du trenger ingen forklaring bare sende de tilbake med informasjon, faktura og sånt. Og du bør ringe in til de du kjøpte det med. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 men hva med xbox kontroller embalasjen? den er enten ikke hel, eller kastet, usikker... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 altså, de har stengt! men er det ikke noen som kan loven her på akkurat det? Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) men hva med xbox kontroller embalasjen? den er enten ikke hel, eller kastet, usikker... Tviler på at de godtar at du har kastet embalasjen, heter seg jo at varen skal leveres tilbake i samme mengde og tilstand (om ikke helt ordrett i fra loven) Endret 25. desember 2004 av mullemeck Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ...... og emballasjen på xbox kontrollere er sveiset igjen, så det toget har nok gått... Hvorfor ikke selge dem? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du har ikke rett til å angre siden emballasjen er borte/ødelagt. Men kanskje er butikken i julestemning? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 altså, de har stengt! men er det ikke noen som kan loven her på akkurat det? Det står ingenting i loven om at man har bytterett i det hele tatt faktisk. Men det har imidlertid blitt en sedvane at en kan bytte julegaver. En sedvane kan være for eksempel det at høyesterett bestemmer noe i en sak og da forventes at utfallet av lignende saker blir det samme. Bare prøv de BURDE gi deg lov til å bytte den, men de har ikke plikt til å gjøre det. Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Hvis dette er en nettbutikk eller at du ikke har kjøpt varen over disk gjelder: "Angrerettloven" Angrerettloven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. les mere her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...54/1024140584.0 god jul edit: "Varen må leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den." Endret 25. desember 2004 av Seinfeldt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå