Kleifert Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Har 2 disker i Raid 0 på mitt MSI kort med Promise raid kontroller. Har bestillt et nytt hovedkort fra Abit. Her er det Highpoint som har raid kontrolleren. Er det noen som vet om jeg bare kan flytte harddiskene over og få alt til å virke, eller må jeg konfigurere raiden på nytt slik at jeg mister alle data? mvh Jan Arve Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 er redd du må gjøre det på nytt,det måtte eg,hadde abit nå har eg msi. Kjetil Lenke til kommentar
Borf Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 ta backup av alt som er på diske, og sett den på det nye hovudkorte og sett opp raid oppsette på nytt og legg dataen inn på nytt Lenke til kommentar
JonV Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Etter selv å ha byttet hovedkort i 2 maskiner satt opp i RAID 0. så har jeg erfart at format eller reinstall av RAID ikke er nødvendig. Hovedkortet leser info fra diskene og setter opp Bios/Raid oppset etter hva diskene sier. ligger det info på disken at det er RAID 0 så setter den kontrolleren til RAID 0. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg ville nok ha tatt backup av det viktigste likevel, spesielt når det er to forskjellige kontrollere. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Diskene bestemer ikke kontrolleren. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 win xp du har bare hatt flaks,eg fikk det ikke til når eg byttet hovedkortet,det gamle var abit BX133-Raid og det nye er MSI 815EP Pro. Kjetil Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 synes det høres merkelig ut hvis diskene bestemmer ja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå