Overguard Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Jeg har lenge skulle kjøpt ny psu! Spurte her tidligere i år om hvilken jeg skulle kjøpe. Jeg fikk anbefalt Aspire 500W men hva er foskjellen mellom den og en bZerk 500W? Aspire: Aspire 500W bZerk : bZerk 500W Endret 24. desember 2004 av JokuM Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Anbefaler bZerk fordi den har 120mm vifte(mindre støy) og at alle kablene er sleeva (mindre rot) og jeg har denne selv og er meget fornøyd med den Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tror innmaten er akkurat den samme, men som zandro sier så er nok bzerk bedre pga. at den har 12 cm vifte. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 igår bestilte en bZerk PSU Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 I går stappa jeg min inni kabbiset mitt funker som "snus" (bare at snus suger noe inn i helvete da) du kan se det rett på PSU om viftene går for fullt eller ikke, hvis du skrur opp hastigheten, skrues også LED-styrken opp (eller så er det at viftene går fortere rundt og at lyset blir jevnere fordelt) anbefaler den på det sterkeste Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Har nettopp bestilt en bZerk + masse ekstra stæsh!!! Får bar håpe at den fungerer så bra som dere sier den gjør!! -Takk for alle svar! Endret 26. desember 2004 av JokuM Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) hvis du skrur opp hastigheten, skrues også LED-styrken opp (eller så er det at viftene går fortere rundt og at lyset blir jevnere fordelt) Det er dynamo og når den går fortere rundt produserer den mer strøm og da lyser led'ene sterkere Endret 26. desember 2004 av tori13 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Dynamo? hmm tror emnet trenger en forklaring.... LED lysene i en LEDvifte får spenning fra samme kabelen som gir spenning til vifta, såkonsekvensen av det er at spenningen til lysene også blir regulert av vifteregulator Husk det er bare å spørre om ting du lurer på, det er derfor forumet eksisterer. Endret 26. desember 2004 av zandro Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Dynamo? hmm tror emnet trenger en forklaring....LED lysene i en LEDvifte får spenning fra samme kabelen som gir spenning til vifta, såkonsekvensen av det er at spenningen til lysene også blir regulert av vifteregulator Husk det er bare å spørre om ting du lurer på, det er derfor forumet eksisterer. Det er ikke det som skjer i sunbeam viftene... Hvis du gir stor nok fart på "propellen" begynner LED'ene å lyse selv om di ikke er kopla til strøm. Prøv å ta en støvsuger over vifta, den vil da gå fort nok rundt til å lyse. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Dynamo? hmm tror emnet trenger en forklaring....LED lysene i en LEDvifte får spenning fra samme kabelen som gir spenning til vifta, såkonsekvensen av det er at spenningen til lysene også blir regulert av vifteregulator Husk det er bare å spørre om ting du lurer på, det er derfor forumet eksisterer. Det er ikke det som skjer i sunbeam viftene... Hvis du gir stor nok fart på "propellen" begynner LED'ene å lyse selv om di ikke er kopla til strøm. Prøv å ta en støvsuger over vifta, den vil da gå fort nok rundt til å lyse. Dette har ikke noe med mitt spm. å gjøre! Jeg har fått svare mitt! Men bare diskuter i vei dere! dere kan vell like så gost starte ett nytt emne! ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) ok led vifte å dritt satt til side, var bare ment som en irettesettelse og skulle ikke bli en "riksdebatt" Innmaten i disse 2 psuen er identisk men Bzerk`en har en 120mm vifte som også hjelper til med å fjerne varm luft i kabbisen + at alle kabla er sleevet slik at det blir bedre airflow inni kassa + at den har uvreaktive sleeves og plugger jeg kan bare gi deg råd, kan ikke fortelle deg hva du skal kjøpe eller ikke, det er DITT valg Jeg har en Bzerk på 500w i mitt system så forhåpentligvis har du noe å glede deg til (se bildet nedenfor) Endret 27. desember 2004 av zandro Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Ok, men som tidligere sagt jeg har fått svar på mitt spørsmål! Har bestilt bZerk500W ! Har du den uten plexi zandro? (jeg bestilte den) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ja det er den uten plexi (80+120mm vifte) Besides hadde ikke stilt inn riktig lukketid og blender så bildet ble ikke så bra som det kunne ha vært Lenke til kommentar
Locci Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er en ting jeg lurer på....Er det temp viftestyring på den også?....i tillegg til den manuelle... Strømforsyningen har også manuell hastighetsregulering, men viftehastigheten kan ikke manuellt reguleres til under temperaturstyrt hastighet. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 er bzerk stillere enn de vanlige chieftech 360watt? jeg har lyst til å kjøpe noe lignende også, og de har de jo nede på digitalimpuls så den er lett å få tak i... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 JokuM: Har den uten plexi og vil påstå at plexi-versjonen er ganske unødvendig. Loc Dogg: Fatta ikke heeelt den posten, men det er kun manuell viftekontroll på den. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 har også bestilt meg en bZerk 500 watt PSU i dag. å jeg tror nok at denne skal være bra. jeg bestilte denne i hovedsak fordi den gir mye power og fordi den er støysvak. heldigvis har jeg så plain tower at jeg slipper å se led lysene på PSU`en. det er godt. jeg ble anbefalt denne PSU`en av noen på forumet her nettopp pga støysvakheten. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Justering av viftene bidrar til en stillere PSU. Jeg ser inen grunn til å kjøre ned hastigheten på viftene da dem ikke lager noe spesielt med støy uansett. Har 3 kabinettvifter, 2 i PSU, en NorthBridge vifte og en BOXED CPU vifte. Harddisken overdøver alle sammen.. Forøvrig en WD Caviar 120GB. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 er bzerk stillere enn de vanlige chieftech 360watt? jeg har lyst til å kjøpe noe lignende også, og de har de jo nede på digitalimpuls så den er lett å få tak i... Det spørs jo hvor høyt du stiller viftene, min chieftec har ihvertfall adda vifter, de hører jeg nesten ikke. Vet ikke om du har samme, min har også s-ata kontakt, dt har visst ikke de gamlere versionene. Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har fått meg en bZerk strømforsyning, den fungerer utmerket, bråker ikke så mye, litt på høyeste hastighet, men ikke at det er noen stor plage det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå