Gå til innhold

OCZ PowerStream 600

CNU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, så du eier ikke hemninger :p

Ville nok gjort det samme selv...

Hva slags kabinett ahr du? Er mulig at størrelsen på psu'en er for stor til å ha i kabinettet...

Da bruker vi teiper jeg den bare utenpå et sted. Er ikke mamma sin PC, ytelse og ikke utseende som teller!

Lenke til kommentar

Hvis det er yttelse du er etter da er dette ikke ett PSU for deg. Den har ikke engang PFC som er som en sportsbil uten injection.

For yttelse da er bare en produsent der ute som er nådeløs.

www.pcpowerandcooling.com Beste service som kan tenkes.

EDIT: Skrivefeil.

Simon

Lenke til kommentar
Hvis det er yttelse du er etter da er dette ikke ett PSU for deg. Den har ikke engang PFC som er som en sportsbil uten injection.

Simon

http://www.ocztechnology.com/products/powe...am_power_supply

Her står det at den har ActivePFC. Hva er PFC foresten?

Endret av CNU
Lenke til kommentar

Simon

http://www.ocztechnology.com/products/powe...am_power_supply

Her står det at den har ActivePFC. Hva er PFC foresten?

Sikkert bare et bullshit navn for å selge flere PSU'er.

Lenke til kommentar
Hva er PFC foresten?

ActivePFC

Power Factor Correction (PFC) allows power distribution to operate at its maximum efficiency. There are two types of PFC, Active PFC and Passive PFC.

Active PFC

The preferable type of PFC is Active Power Factor Correction (Active PFC) since it provides more efficient power frequency. Because Active PFC uses a circuit to correct power factor, Active PFC is able to generate a theoretical power factor of over 95%. Active Power Factor Correction also markedly diminishes total harmonics, automatically corrects for AC input voltage, and is capable of a full range of input voltage. Since Active PFC is the more complex method of Power Factor Correction, it is more expensive to produce an Active PFC power supply.

Passive PFC

The most common type of PFC is Passive Power Factor Correction (Passive PFC). Passive PFC uses a capacitive filter at the AC input to correct poor power factor. Passive PFC may be affected when environmental vibration occurs. Passive PFC requires that the AC input voltage be set manually. Passive PFC also does not use the full energy potential of the AC line.

Non-PFC

Non-PFC power supplies are no longer recommended. In fact, in Europe, power supplies are now required to have either active power factor correction or passive power factor correction.

hva med 600w SilenX da?

Lenke til kommentar
Hva skal du med en 600w strømforsyning? :ohmy:

..

Har lest mange tråder her på forumet med brukere som tror at større psu gir raskere pc.... :roll: Mange tror at feks om et spill hakker så er det for lite strøm til feks skjermkortet. Enten har man stor nok psu, eller så er den for liten og pcen vil restarte eller hoppe ut på desktopen, så enkelt er det. 400++ holder lenge for de fleste idag, om man ikke har superoverklokka state of the art cpu og gpu og en drøss med disker, lys og vifter. Selv har jeg 520w, men det er kun fordi da jeg solgte den 350watts misten jeg hadde før så var det ikke mange kronene forskjell på en aspire 520watter som er billig og har fått gode tester og leverer nesten det dobbelte med ampere på 12v. Og med vannkjølinga som jeg har fått meg nå så er det godt å ha litt ekstra ressurser når jeg klokker såpass mye som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Hva skal du med en 600w strømforsyning? :ohmy:

Gjett? ... greit å ha. så slepper han å tenke på ny PSU i en god tid fremover.

Jeg bruker selv en 500W, begynner å bli for lite for meg også :/

Joa, men du har dobbel Operton, noe som er VELDIG uvanlig. Personlig syntes jeg at 600W er alt for mye. Hva skal man med så mye? Det er rett og slett penga ut av vinduet.

Har lest mange tråder her på forumet med brukere som tror at større psu gir raskere pc.... rolleyes.gif Mange tror at feks om et spill hakker så er det for lite strøm til feks skjermkortet.

:wallbash::wee:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Det er fattern som kjøper da, gidder ikke spare på noe da!

Edit: Kan jo eventuelt kjøpe en 520 watt da.

Om det er riktige specs som du har som står i din profil så trenger du ikke halvparten av 600W en gang..

Har noen andre greier som ikke helt funka med denne strømforsyningen her. Ble +2.5V på den +3.3V-greia.

EDIT: Tror kanskje jeg tar en SilenX 520w <14 dBA iXtrema PRO istedenfor =)

Endret av CNU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...