Gå til innhold

Finner ikke hardware koblet via IDE

Kjlrn

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem. Jeg bygger min første pc, og alt ser ut til å fungere. Problemet ligger i IDE, kommer ikke lenger enn bios. Alt annet funker, pcen finner s-ata hardisken, floppydisk, skjermkort, minne, og alle utganger bakpå hovedkortet. Men den finner ikke IDE, what so ever. Har prøve to forskjellige andre, helt vanlige IDE hardisker, og to forskjellige cd/dvd lesere/brennere. Men den finner ingen ting. Noen tips, har skjekka ALLE koblinger.

Trodde feilen lå i at de gamle hardiskene og cd-leseren var ødelagte, men nå til jul fikk jeg en s-ata hardisk og dual layer dvd brenner. Med en gang jeg koblet på det nye fant systemet s-ata disken, men ikke noe IDE. :(

Har MSI K8N Neo Platinum hovekort for AMD Athlon 64 prosessorer. Har en AMD 3200+ cpu.

Tror kanskje hovedkortet er defekt, siden alt annet en IDE fungerer, og det hadde vært sinnsykt kjipt, for da må jeg vente MINST MINST 2 uker for å få sendt hovekortet i retur til komplett, så masse behandling fra deres side og så få det sendt til meg.

Hjelp takk, dette er en dritkjip situasjon! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk løst problemet :D visste ikke at man måtte sette komponentene til cable select. Og så bestemmer kabelen hva som blir master og slave ettersom hvordan du kobler kablene. Pappa ringte datasjefen på jobben, så da har jeg lært noe i dag også:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...