chil Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 har ett slikt pci riser kort til mitt mini itx hovedkort... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119063&cks=PRL vet noen om man bare kan bruke begge slottene på en gang eller? har nemlig ikke fått til å benytte begge...kanskje det var uflaks? noen som vet? Lenke til kommentar
rottert Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 har ett slikt pci riser kort til mitt mini itx hovedkort...http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119063&cks=PRL vet noen om man bare kan bruke begge slottene på en gang eller? har nemlig ikke fått til å benytte begge...kanskje det var uflaks? noen som vet? Hvorfor er det to om man ikke skal kunne bruke de samtidig? Regner med det ja. Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 noen som kan bekrefte? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 kva er det for noe? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg regner med det går fint ja. Kortet har sikkert forskjellig ruting av IRQ-signalene slik at begge enhetene ikke prøver å dele samme IRQ. Det er i hvertfall slik de løser det på hovedkort med 2-6 PCI-porter. IRQ-signalene rutes via 4 ledere som bytter plass mellom hver port. På den måten får hver port sin unike kombinasjon av de 4 lederne slik at de får hver sin IRQ. Jeg husker dette var et stort poeng med KT133A-brikkesettet. Der kunne man rute om etter eget ønske via bios. 4 ledere = 16 mulige kombinasjoner, det er disse som blir hver av de 16 IRQ'ene. Noen av IRQ'ene er reservert andre ting på hovedkortet, så PCI-portene får bare 6 stk. Hovedkort med 2 CPU'er har som regel (alltid?) 32 IRQ'er Noen kort kan også dele IRQ, men det setter krav til at ett av korten kan operere som "slave". Dette fungerer skjelden etter min erfaring. (Var noe kluss med PCI v2.0 v2.1 v2.2 og v2.3 og hva som støttet hva.) Huff, her ble det mye prat, men bare prøv, jeg tror det skal gå fint og at PCI-kortene får hver sin IRQ og dermed slipper master/slave-problematikken. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 humm.. ble litt nyskjerrig nå... så hvis man har f.eks 5 pci-spor, så kan man (i teorien, vil jo ikke få plass da) kjøpe 5 slike så har man plutselig 10 vellfungerende pci-spor? eller kjøpe 15 for den saks skyld og stappe inni de første igjen så har man plutselig 30? Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Teoretisk sett kan det gå, men du vil etterhvert slippe oppe for IRQer. Er få kort som er særlig glade i å dele IRQ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå