Gå til innhold

Innkjøp av (socket939) hovedkort og minne.

Anbefalte innlegg

Tenker det er på tide med en oppgradering av cpu, hovedkort og minne.

Prisklasse 2-5000kr.

Har bestemt meg for cpu (AMD64 3500+ Winchester)

Trenger hjelp til å bestemme meg for hovedkort og minne.

Alle svar blir satt stor pris på :yes: eventuelt sett opp en prisliste lrno

:!:

EDIT: skal ikke klokke noe! :p

EDIT IGJEN: Da er alt bestilt! Kom gjerne med innvendinger.

Oppsett:

AMD CPU ATHLON 64 3500+ 939PIN BOX

MSI K8N NEO2 PLATINUM S939 Hovedkort

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT

WESTERN DIG 120GB 7200RPM ATA/100

:w00t:

Endret av pailukterN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke velg et AGP basert hovedkort nå, så sant du ikke har et skjermkort du har kjøpt de siste 6 mnd.

Dessuten så har jeg hørt dårlige ting om MSI NEO2 kortet når det gjelder klokking. Men ellers skal det være meget bra. Men ikke velg et Nforce3 Ultra kort så sant du ikke _må_ kjøre et AGP skjermkort!

Da ville jeg heller valgt et av de Nforce4 alternativene.

Skal du ha AGP på død og liv på AMD64, så har det kommet meg for øret i dag at DFI sitt Lanparty UT basert på Nforce3 250GB og AMD64 S754 hvistnok klokker sinnsykt og er et utrolig bra kort.

Men kun hvis du skal ha AGP og AMD64 sammen for enhver pris. Ellers velg et Nforce4 alternativ nå for s939.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke et AGP basert skjermkort ville jeg kanskje gått for et S754 med DFI Lanparty UT 250GB som hvistnok skal være en meget bra klokker.

Et S939 med AGP blir en litt unødvendig mellomting kanskje? Hverken fugl eller fisk?

Så med AGP ville jeg vel kanskje valgt S754 nå og deretter byttet hele systemet når jeg var klar for et PCIe skjermkort.

Dette S754 systemet med 9800Pro vil holde deg fornøyd minst et par år fremover.

Har faktisk vurdert å bytte ut til et bedre AGP kort og DFI S754 og A64 om 5-6 måneder, som gir meg ennå en god og billig oppgradering til rundt 3000,-! Alt annet jeg har i min XP-M kan brukes videre :).

Dvs. jeg kan først oppgradere skjermkortet mitt til et bedre AGP kort som gir mitt nåværende system ennå lengre levetid.

Deretter kan jeg slenge inn et DFI S754 kort og en A64 S754. Så bruker jeg det til jeg er klar for en total utskiftning til PCIe og en nyere utgave av s939 eller s120x

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...