Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Peltier :-)

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg har en 1333T-bird som jeg er begynner å bli veldig lei av....

vist jeg kjører den på fult overstiger den 60grader med en GlobalWIN FOP38 som forresten bråker noe utrolig (jeg har oxo en vifte i kabinnetet som jeg har skjert hull til, den står over CPU vifta og blåser all varmen fra den videre ut).

Jeg kjører den no på 1100 og får ca 55grader

dette synest jeg er altfor mye

jeg har heller ikke overflod av penger siden jeg akkuratt har kjøpt meg scooter.

Derfor trenger jeg noe billigt noe :smile:

jeg leste da at dere brukte peltier og fikk 5-8grader ? hvor mange minus må man ned i for at det skal skade CPU'n. Jeg såg oxo at det ikke koster mere en 200-300,- for en peltier... SÅ det jeg lurer på er om noen ka gi meg en guide og forklare meg korsen jeg går fram.

Selv tror jeg det er billig, vist dette er feil. vilket andre BILLIGE tilbud er der....

Takker :smile: håper på raskt svar.

jeg Skal snart på lan og vil gjerne kjøre full speed på CPU'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt scooter? Akk.. Og jeg som tenkte jeg skulle hjelpe deg helt til jeg las det :grin:

Viss du setter vifta til å blåse inn over CPU tror jeg det kan hjelpe litt. Blåser jo da kald luft inn på CPU-vifta som igjen blåser den kalde lufta inn på ribba som da blir kaldest mulig og dermed kjøler CPU mest mulig. *puh*.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 10:56, boost skrev:

Hei dere, jeg har en 1333T-bird som jeg er begynner å bli veldig lei av....

vist jeg kjører den på fult overstiger den 60grader med en GlobalWIN FOP38 som forresten bråker noe utrolig (jeg har oxo en vifte i kabinnetet som jeg har skjert hull til, den står over CPU vifta og blåser all varmen fra den videre ut).

Jeg kjører den no på 1100 og får ca 55grader

dette synest jeg er altfor mye

jeg har heller ikke overflod av penger siden jeg akkuratt har kjøpt meg scooter.

Derfor trenger jeg noe billigt noe :smile:

jeg leste da at dere brukte peltier og fikk 5-8grader ? hvor mange minus må man ned i for at det skal skade CPU'n. Jeg såg oxo at det ikke koster mere en 200-300,- for en peltier... SÅ det jeg lurer på er om noen ka gi meg en guide og forklare meg korsen jeg går fram.

Selv tror jeg det er billig, vist dette er feil. vilket andre BILLIGE tilbud er der....

Takker :smile: håper på raskt svar.

jeg Skal snart på lan og vil gjerne kjøre full speed på CPU'n

Det må være en feil med temperaturavlesingen på hovedkortet. Med den vifta så skal du ligge på rundt 45 grader, for den er vill! Viss PCen din ikke er ustabil kan du helt sikkert kjøre den på 1333 MHz, eller mer.

Blir PCen ustabil og henger seg ofte, kan du sette ned VCoren til 1,65 V. Det burde hjelpe.

Mener du kan kjøre på prosessoren på rundt 1466 - 1533 MHz med 1,85 Volt VCore. Drit i hva temperaturen er, den er helt sikkert feil...

Hvis du bruker kjølepastaen som følte med CPU-kjøler'n, så burde du fjerne denne, og legge på litt Artic Silver 3. Da kan du være sikker på at tempen er feil viss den viser temperaturer på over 60 grader!

Lenke til kommentar

Løp & kjøp CGK 760 på netconnection (75 penger, det er utrolig billig :smile: ) Er enig i at så lenge den er stabil har ikke tempen noe å si (innen rimelighetens grenser).

Er vel noe mystisk med temperatur avleseren ja, hvordan måler du temp? Hvordan hovedkort har du? Noen er kjent for feil på temp målingene, og i TB 1,33 er det ikke innebygd temp sensor. Er vel bare det i XP`ene og muligens MP?

Lenke til kommentar

Tja..... Jeg fikk jo som sagt ikke svar på noe etter det jeg spurte om :smile:

Menne jeg har ett Abit KT7A, VIAHM som temp leser, jeg bruker og den i biosen...

jeg prøvde på 1333 og kom i 67C får jeg ikke ville vente mere :smile: det var idle temp... ja....? vifta er 1 12år gammel.. kan vere den er sliten ?

Når det gjelder Peltier så tenker jeg ikke på minus... men en 0-30 hadde vært flotters :smile:

Jeg skal oxo prøve å endere Vcor'n til 1.65..

håper dere kan tipse meg om Peltier....

Takker :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

thomasr skrev (2002-06-06 13:35):

Noen er kjent for feil på temp målingene, og i TB 1,33 er det ikke innebygd temp sensor. Er vel bare det i XP`ene og muligens MP?

Men det er nesten ingen hovedkort som støtter det.

Men det hovedkortet jeg skal på posten i dag og hente støtter det:)

Soltek SL75 DRV5 kt333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...