MindTooth Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Vet ikke om S4 og S6 er det samme, men regner litt med det. Tror jeg kommer til å satse på en Audi S6 2.2TQ ja. Ser på Dahlbäck Racing, at tuningen er litt dyr ja! Vi får se nærmere sommeren! Mvh Birger Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Kan berre fortelle deg ein ting ang. desse bilane og det er at du bør definitivt ikkje kjøpe det første og beste du ser. Gå nøye gjennom hjuloppheng, motor, bremser og drivverk sidan dette vanligvis har fått kjørt seg. Er det tendensar til rust på karosseriet er den sannsynligvis kollisjonsskada. Ver nøyen på vedlikeholdet til tidlegare eigarar, ver også ops på tilbakeskrudd km-stand. Når det gjeld motor er det 2.2T med manuell girkass som er det mest pålitelige og slitesterke som er levert i desse bilane. Forsikring er dyrt, forbruket høgt og det samme kan verkstadrekningane bli. Holdt på å kjøpe meg S4 i sommar, men sjølv om det var artig bil så kom eg fram til at det blei for dyrt. Endret 31. desember 2004 av oleredv Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er ikke S6 storebroren til S4? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) skal brukes som en vanlig bruks/dame-magnet! Gammel Audi 100, damemagnet? Endret 2. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) skal brukes som en vanlig bruks/dame-magnet! Gammel Audi 100, damemagnet? Edit: Regner med det er varebil og ikke stv du tenker på til den prisen? Nå er vel ikke S6 Audi 100 da, Audi A6 tok over etter audi 100. S6 vil si at det er sportsutgaven av en totalt ombygd A6. Ellers så liker jeg selv veldig godt S6/S4 ene, finfin ungdomsbil. Men går dessverre altfor bra for en 18åring. Blir fort noen bulker. S6 leveres med 2.2T rekkefemmer og 4.2 V8, førstnevnte yter 230 hester og sistnevnte yter 280 hester Endret 31. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hehe, ja jeg kjenner til forskjellen på 100 og S6, men det er jo "samme" bilen for et utrent øye. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 S6 leveres med 2.2T V5 og 4.2 V8, førstnevnte yter 230 hester og sistnevnte yter 280 hester Må nok rette deg litt der. 2.2 versjonen har ikkje V5 men rekke femmer.... Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 S6 leveres med 2.2T V5 og 4.2 V8, førstnevnte yter 230 hester og sistnevnte yter 280 hester Må nok rette deg litt der. 2.2 versjonen har ikkje V5 men rekke femmer.... Takker for opprettelsen. Skrev i forteste laget Godt nyttår. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei Birger. Kjøp deg en "dritt" bil, for du kommer helt sikkert til å krasje en eller annen gang, når du føler deg trygg på deg selv kan du kjøpe en slik bil, og hvem gidder å betale 20000+ i året i forsikring, ved siden av lånet.... Lenke til kommentar
volvo1976 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Hei Birger. Kjøp deg en "dritt" bil, for du kommer helt sikkert til å krasje en eller annen gang, når du føler deg trygg på deg selv kan du kjøpe en slik bil, og hvem gidder å betale 20000+ i året i forsikring, ved siden av lånet.... Sm om jeg skulle ha sagt det selv!! Er selv 17, jeg har ikke penger til en sånn bil, men hadde jeg hatt det, ville jeg ikke ha kjøpt en så dyr bil til førstebil! Kjøp deg noe dritt, som du kan herje litt med, det har jeg gjort.. Vet ikke, men kansje du blir fort lei av bilen også..en kammerat av meg har hatt tre biler på et halvt år, han blir lei av de..ingen av de har vært i den prisklassen, men om du er som han, så kan det bli dyrt.. Endret 1. januar 2005 av volvo1976 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 en annen ting med disse bilene s4/s6/rs2 osv er at de er et yndet objekt for biltyver, og da spes diverse folk fra ytre-oslo som trenger fluktbiler ellers kommer du til å grine når du får regninger på service, det er ikke billig å ha disse bilene på verksted! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Vil bare takke for responsen først og fremst. Men til det at jeg kommer til å kræsje, det skal vi ikke se bort ifra, men det er ihvertfall ikke av meg. Og som sagt tideligere så skal bilen ikke kjøres på vintertid, og kanskje pent på sommer tid. Sier jeg ikke er kræsj-fri, men tror det er en liten sjanse for at det skjer. Derfor jeg velger denne bilen er fordi det er en bra bil. Jeg orker ikke å drive å kjøpe flere biler gjennom de første årene jeg fyller atten. Vil bare ha en bil. Som jeg kan stole på! Greit at det er store kostnader i reperasjoner og slik. Men husk at en vil er omtrent alltid et resultat av hvordan du behandler den. Stemmer ikke det? oleredv:Dette er en selvfølge som jeg har tatt i betraktning, og derfor har jeg besluttet å ha med eks-kjæresten min som jobber på Auto-18, så han kan være med å vurdere den. Er ikke helt sikker på hva du mener når du sier "Ver nøyen på vedlikeholdet til tidlegare eigarar"? Og man kan aldri være sikker på det med kilometer-måler (hvis du har et tips til å unngå det, vær så snill å si det til meg). Et lite oppsummert svar til alle de finne innlegge her Mvh Birger Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 en annen ting med disse bilene s4/s6/rs2 osv er at de er et yndet objekt for biltyver, og da spes diverse folk fra ytre-oslo som trenger fluktbiler ellers kommer du til å grine når du får regninger på service, det er ikke billig å ha disse bilene på verksted! Ja, de er populære fluktbiler. Spreke som juling. Så de kjører fra politiet med disse. Ellers er ikke servicene så billige, men skal man ha det beste så skal det koste litt. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (hvis du har et tips til å unngå det, vær så snill å si det til meg). Et enkelt triks er jo å sjekke hvor slitt ting som girspak, pedaler, gulvmatter, seter osv er. En bil som har gått 150 000 km har ikke nedslitt gummi på gasspedalen for eksempel. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 GeCcO: Du mener en 2.2L er bedre, det kan godt stemme, jeg vet ikke! Men lurte da på om V8'ern er bedre hvis man med tiden (MANGE år) evt. skal sette på en kompressor? Bare lurte, for min den tror jeg V8'ern har klart deg originalt. Men kanskje det blir 2.2L hvis det senker forsikringa litt (et lite håp)! Har per dags dato ikke hørt om noe suksessfullt påbygg me kompressor på V8'ern. Det vil nok uten tvil være dyrt. Og jeg stiller et stort spørsmålstegn ved plass. Det er rimelig fullt i motorrommet på en hvilken som helst Audi. Og å få plass til en kompressor under der. Det tror jeg kan bli vanskelig. For noen høres det kanskje rart ut. Men du kommer lengere med turbofemmern, enn med V8'ern. Den er jo fabrikklaget med turbo, og da er det en enkel sak å få mer effekt ut av den. V8'ern er jo en NA (naturalig aspirasjon) at den suger lufta uten hjelp av turbo/kompressor. Og da vil du trenge og "konvertere" den til å kunne brukes sammen me endten to turboer, eller en kompressor. Så hadde jeg hatt valget, hadde jeg gått for en 2,2 liter. Den er en ulv i fåreklær. Bare så det er sagt. Lurer på en ting....... Står ikke N\A for Not Available ? Tror jeg har sett dette andre steder på internett også. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 oleredv:Er ikke helt sikker på hva du mener når du sier "Ver nøyen på vedlikeholdet til tidlegare eigarar"? Og man kan aldri være sikker på det med kilometer-måler (hvis du har et tips til å unngå det, vær så snill å si det til meg). Meiner ingenting anna enn at du bør sjekke opp vedlikeholdshistoria. Få med alle papir og større reparasjonar skal dokumenterast og nedskrivast i kontrakt. Er ikkje selgar villig til dette er det berre å finne seg ein annan bil. Ein annan ting er jo at det vil vere fullstendig galskap å ikkje bruke denne type bil vinterstid, det er jo då den er i sitt ess! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takker, det forklarte hva du mente Det kan godt henne at du har rett, men med det første kommer ikke jeg til å kjøre verken en Audi S6 til 150 000 eller en Volvo 240 til 40 000,- på vinterstid. Vil heller lære meg å kjøre med bilen til pappa først. Mvh Birger Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 syntes du burde kjøpe deg den s6, når jeg tenkte på skruing i det første innleget mitt mente jeg at mange av s6ene har blitt trimmet og herje kjørt med. men finner du et fint eksemplar er det nok ikke noe mere vedlikehold på denne bilen enn andre. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Står ikke N\A for Not Available ? Ikke i dette tilfellet, NA står vel får Normally Aspirated(?), som betyr at det er en sugemotor, altså en motor uten overlading. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Ah.. den typiske "jeg kommer aldri til å kræsje og jeg skal kjøre pent hele tiden". Hva skal du med en sånn bil da? Kunne likt greit ha kjøpt deg en helt lik A6. Og har du virkelig råd til 20000 i forsikring + nedbetaling til lån + bensin + avgiifter til staten +++. Tenk at du faktisk skal bruke penger på noe annet enn bil. Tenkte akkurat som deg, da jeg skulle ha bil. Ville ha BMW 320, men måtte ut med 15000 i forsikring da. Greit at man har penger, men en skal tross alt leve og ha penger til alt mulig annet. Endte opp med en driftsikker Mazda i stedet for. Dog, skal sies at jeg ikke hadde fullt så mye som deg å rutte for. Endret 10. januar 2005 av tjalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå