Gå til innhold

Kordan installere Seagate Barracude 200Gbytes Hdd?

Prebba1

Anbefalte innlegg

Heisann, i dag fikk eg en helt ny Seagate Barracuda 7200.7 200GB HDD men problemet e at eg har ingen peiling på kordan man installerer sånne ting..

Eg har et FIC hovedkort..

Si ifra hvis det e mer eg bør innformere om..

Mvh PreBBa - God Jul og Godt Nyttår! :xmas:

Endret av Prebba1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det IDE eller S-ATA. Er det S-ATA så må du installer S-ATA driveren. (utenom på noen HK som har native S-ATA kontroller)

Ellers er det samme fremgangsmåte. Du Kobler til disken med IDE/S-ATA kabelen og strøm.

Start opp maskinen å gå til diskbehandling. Kontrollpanel -> Admenistrative Verktøy -> Datamaskin Manager -> Disk Manager -> høyre klikk, og format -> partisjoner disken som du vil -> Og vips alt skal fungere fint og du skal finne disken i "Min Datamaskin"

Kan være at det er skrivefeil i fra kontrollpanelet siden jeg tok utgangspunkt i min engelske xp versjon og bare oversatte det nesten på ordet.

EDIT: Er det IDE så må du plassere jumperen enten som Master, Slave eller Cable Select. Er det bare den som er på IDE er det akurrat det samme hvordan du plassere jumpern. Det enkleste er å plassere den som Cable Select.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Takker for svarene, og eg glemte å fortelle dere at det er SATA ja ..

eg skal prøve så godt eg kan, hvis eg får problemer kommer eg nok til å legge ut en liten post til på forumet :)

Og ja, har en cdrom og harddisk fra før, en HDD på 120gb

God Jul! :xmas:

Endret av Prebba1
Lenke til kommentar
Takker for svarene, og eg glemte å fortelle dere at det er SATA ja ..

eg skal prøve så godt eg kan, hvis eg får problemer kommer eg nok til å legge ut en liten post til på forumet :)

Og ja, har en cdrom og harddisk fra før, en HDD på 120gb

Eller bare fortsette på denne.

Men har du S-ATA disk fra før eller er dette den første?

Lenke til kommentar

Eg tror nok dette er den første, men er ikke helt sikker, siden det var noen venner av meg som bygga pcen min og kjøpte deler osv..

Den gamle hdden er nok fra ca 2002 hvis det har noe betydning? Ekke sikker på kortid SATA kom ut eg..

Forresten, eg kom på at eg har en 18GB harddisk liggende hjemme som ikke er SATA, den kan eg kanskje bruke til Windows, og heller lagre alt annet på den 120GB og den nye 200GB..

Lenke til kommentar
Forresten, eg kom på at eg har en 18GB harddisk liggende hjemme som ikke er SATA, den kan eg kanskje bruke til Windows, og heller lagre alt annet på den 120GB og den nye 200GB..

hvor gammel er den disken? hvis den er gammel så kan d hende at den ikke holder så lenge som en av de nyere diskene...

God jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...