roadflash Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hei Jeg har et lite problem med internetten min. Den fungerer helt perfekt til vanlig, og er like rask som den skal være. Men det oppstår et problem når jeg bruker dc++ og ares. Da fungerer farten kun i 1-2 minutt, før nettet ikke fungerer lenger. Så må jeg starte pc'en på nytt for å få internett til å fungere igjen. Har brukt hijack, og dette er loggen : Logfile of HijackThis v1.98.2 Scan saved at 18:20:52, on 24.12.2004 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS2\System32\smss.exe C:\WINDOWS2\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS2\system32\services.exe C:\WINDOWS2\system32\lsass.exe C:\WINDOWS2\system32\svchost.exe C:\WINDOWS2\System32\svchost.exe C:\WINDOWS2\Explorer.EXE C:\WINDOWS2\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe C:\WINDOWS2\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe C:\WINDOWS2\System32\Ati2evxx.exe E:\Norman\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE C:\Norman2\Nvc\BIN\Zanda.exe C:\NORMAN2\Nvc\BIN\nvcoas.exe C:\NORMAN2\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE C:\NORMAN2\Nvc\BIN\nipsvc.exe C:\NORMAN2\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Documents and Settings\Odd Chr. Stenerud\Skrivebord\HijackThis.exe O4 - HKLM\..\RunOnce: [spybotSnD] "C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck I tillegg har jeg brukt "Spybot - search and destroy". Da får jeg fram en fil som heter Funweb, og den får programmet ikke sletta. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Sjekket nå netlimiter, og der fant jeg fire program som sikkert er trojanere eller noe sånt: Isass.exe Svchost.exe alg.exe njeeves.exe Hvordan kan jeg fjerne disse? Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Sjekket nå netlimiter, og der fant jeg fire program som sikkert er trojanere eller noe sånt:Isass.exe Svchost.exe alg.exe njeeves.exe Hvordan kan jeg fjerne disse? De tre øverste prosessene er vanlige Windows programmer og ikke virus/ trojanere.... Scvhost.exe er ett virus og IKKE Svchost.exe Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Ok, takk. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ...og njeeves.exe er norman anti-virus. Det er vanlig at internett ikke funker hvis DC kjører, det er fordi DC tar over uploaden din å da får ingen andre programmer brukt den. Har du avsluttet DC orntli'? Lenke til kommentar
designerus Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Se om DCPlusPlus.exe likevel kjører (ctrl+alt+del>Prosseser) etter at du har lukket programmet. Av og til må jeg lukke edonkey på denne måten. Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Poenget er at etter 1-2 min bruk av dc så fungerer ikke nettet i det hele tatt. Altså dc download stopper helt opp. Farten kommer på null. Altså fungere ikke. Endret 25. desember 2004 av roadflash Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Noen som kan hjelpe`? Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Pga internett-protokollen er bygd slik at alt du laster ned, må bekreftes (lastes opp igjen), så vil ofte DC ta over hele nettet hvis ikke opphastighet er stor! Løsningen ligger i NetLimiter som gjør at du kan strupe ned farten til dc. Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 kan du forklare det litt nærmere? Utrolig irriterende, fordi jeg kan kun laste ned noen minutter så stopper alt helt. Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) *tomt* Endret 29. desember 2004 av roadflash Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det er litt mer info her.. Netlimiter vil gi deg en eksakt informasjon om hva program som bruker hvilke nettressurser, og du kan begrense hvert enkelts programs båndbredde enten opp eller ned... (last ned, installer og prøv) Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Har prøvd å minske download og ordnet med mer upload, men samme igjen. Men alt nett forsvinner med en gang jeg gjører dc++ For en 1.mnd siden fungerte alt bra, og jeg fikk lastet ned med full fart, og internett fungerte hele tiden. Men nå i desember har altså alle slike nedlastingsprogram slått seg vrang. Utenom "bear share", det fungerer når jeg bruker netlimiter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 last ned, installer, prøv og kjøp ,-,-,¨^o^¨,-,-, Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Kan det være brannmuren? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Har du prøvd å installere DC++ på nytt? Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 ja, og da funka det faktisk ! Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Nå gikk det skeis igjen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Går det ikke noe trafikk hverken ut eller inn? Sjekk i Netlimiter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå