Mr_Tiger Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Pcen henger seg etter at jeg instalerte dvd-spilleren. Den henger seg på den måten at den pcèn lugger. Musikk blir bare hakkete og musa lugger bortover skjermen?. Har prøvd opp til flere ganger å slette drivrene så legge dem inn på nytt....uten hell. Har dere noen forslag til meg Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 ..og dette blir borte igjen hvis du fjernerspilleren? cable select, master og slave ok? hmm.. Høres jo ikke helt bra ut.. hva slags pc har du? ny/gammel? Hvilke operativsystem kjører du? God Jul! Lenke til kommentar
Valent Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 firmware oppdatert og sånt? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) ..og dette blir borte igjen hvis du fjernerspilleren?cable select, master og slave ok? hmm.. Høres jo ikke helt bra ut.. hva slags pc har du? ny/gammel? Hvilke operativsystem kjører du? God Jul! ja Det blir borte når jeg fjerner drivrene igjen. Brukte den samme ide kabelen som gikk til den gamle dvd-spilleren, Den står som master. Det er en msi barebone MEGA 400. Den er ganske ny. Den fungerer fint med den gamle dvd-spilleren? Kjører xp pro. Endret 24. desember 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Er det andre enheter på kablene? I så fall må denne stå til slave! Oppdatert firmware? Hva slags brikkesett er det på hovedkortet i PC'en? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Er det andre enheter på kablene? I så fall må denne stå til slave! Oppdatert firmware? Hva slags brikkesett er det på hovedkortet i PC'en? Det er bare dvd-brenneren som står på kabelen. Det er VIA VT8205(KM400)+VT8235CD brikkesett på den. Endret 25. desember 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 ingen forslag? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Detekterer PC'en den? Har du oppdatert firmware som jeg alt har nevnt? Sjekket om DMA er aktivert? http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Detekterer PC'en den? Har du oppdatert firmware som jeg alt har nevnt? Sjekket om DMA er aktivert? http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616 Ja den finner dvd-spilleren og dma er aktivert. Maskinen fungerer helt fint til jeg setter inn en cd, da begynner den å hakke. Når jeg avinstalerer drivrene igjen, blir maskinen bra igjen. Når jeg restarter maskinen finner den dvd-spilleren og jeg legger drivrene inn på nytt. Maskin fungere igjen....men hvis jeg setter inn en cd igjen...blir det som førsten av innlegget igjen..phhh HJELP! Hva kan være feil? PS! har bla.a brukt Firmwaren som fulgte med dvd-brenneren (benQ 1620) og denne spilleren er ny. Har også prøvd å laste ned de nyeste drivrene fra nettet...men trur ikke de er nyere enn dem på cd. Endret 26. desember 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 "Driver" tenker du da på programvare? Har du prøvd å la være å installere "Sonic DLA"? Tviler på at du kommer til å bruke DLA funksjonen så mye uansett. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 "Driver" tenker du da på programvare? Har du prøvd å la være å installere "Sonic DLA"? Tviler på at du kommer til å bruke DLA funksjonen så mye uansett. har avinstalert Sonic DL, men problemet er det samme. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Da vet jeg ikke - har til nå ikke sett eler hørt om slike problemer med denne... Bruker du 80 leders IDE kabel? 40 leders kabel kan skape problemer. Prøv å oppdatere IDE driveren dine. Oppdater til siste servicepack for operativsystemet hvis det ikke er gjort alt. Har du CD-Emulatorer osv kjørende i bakgrunnen? (DAEmon tools, CloneCD tray, Alcohol xxx% og en del andre) Slike kan skape problemer. Kommer ikke på noe mer da. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg får vel prøve å instalere xp på nytt, håper dette kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Det hjalp ikke å reinstalere xp... Nå har jeg formatert disken og skal legge in xp på nytt....håper dette fikser problemet. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det gjør det.. ta evnt bytt om IDE kablene.. altså mellom harrdisk og hovedkort bytt den ut med benq og hovedkort.. sånn i tilfelle det er noe galt med den kabelen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 prøv den gjerne rett etter frisk installasjon og så installer driver etter driver og program etter program - da finner du kanskje ut hvor problemet ligger. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) svarte f... det ble ikke noe bedre. Har aldri vært utfor lignende problem? Får vel åpne pc og bytte ut ide kabelen, men det er litt merkelig at feil kan ligge der siden den fungerte bra med den gamle dvd.spilleren. Har ikke instalert noen programer på pc enda og lagdt inn de nyeste drivrene. Kan det være spilleren som er defekt? Har en MSI MEGA 651. Endret 26. desember 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har du en nabo/kompis/slektning som har PC kan du jo prøve brenneren der for å se om feilen er med brenneren eller med PC'en din (muligens i kombinasjon med denne brenneren). Det er kjent at 40 leders kabler gir problemer med denne brenneren - derfor følger det også med 80 leders kabel i retail pakken. Men problemene har oftest påvirket brenning og ikke annet..... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Har nå prøvd å bytte kabler også, men uten hell. Jeg Har også en annen maskin amd 64 med en 3400 prosessor. Jeg tok ut dvd-spilleren på den maskinen å satt inn problem dvd-brenneren. Maskinen startet opp og fant spilleren, alt så bra ut... Når jeg skulle restarte maskinen(den nye) ville den ikke laste inn xp. fikk bare spørsmål om jeg skulle starte på vanlig måte eller safe mode. Hvis jeg trykket på noen av disse alt. begynte maskinen å surre litt, før den kom til samme melding igjen.... Som dere sikker ser har jeg nå prøvd alt...jeg trur nå at det er noe feil med den nye dvd-spilleren eller hva mener dere. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Da kan det se ut som om det er noe feil med den BenQ brenneren - selv om det er en rar feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå