Gå til innhold

CPU hastighet datt med 500MHz :(

The Hero

Anbefalte innlegg

Hei å god jul alle sammen !

Jeg har en AMD Athlon pc med 1800MHz, ekke sååå mye, men det funker helt greit. Men så en gang datt vifta mi av CPU'en og ødelagte hovedkortet mitt og CPU'en. Jeg bytta til nytt hovedkort, men kjøpte en ny prosessor som var klin lik den gamle.Da jeg så glad hadde installert alle delene mine, Så skrudde jeg på Pc'en så slo den seg plutselig bare av.- Den jobber stabilt på 1350 MHz, men hvis jeg prøver å skru den opp på 1800MHz så skrur den seg av. Får alltid feilmelding når jeg starter opp, må trykke F1 for å fortsette oppstartingen av Pc'en. Er det noen som har et svar på hva som kan være galt... De på komplett aner ikke, og vil ikke hyre en data kar til 1000 kr timen heller. Så jeg kjører Pc'en på 1350MHz, det er litt kjipt når det er jul, og Half Life 2 kommer snart inn på disken :(

Så hvis det er noen som har noen råd hadde det vært kjempe flott !

Nok en gang:

GOD JUL !

Løøøøv The Hero :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, og velkommen til forumet!

Har du sjekket alle BIOS-instillinger da?

Foreslår at du resetter BIOS, og bygger alle verdier / settings opp fra bunnen av. Det er egentlig ingen grunn til at CPU´n ikke skal klare frekvensen sin.

Mulig at du kjører litt høy FSB kanskje? Sjekk i alle fall.

Samtidig er det lurt å fortelle litt mer om hva slags HW du har, da blir det litt lettere å gi noen tips.

God Jul!

Lenke til kommentar

Jeg har xp 2200+ som deg. Eneste jeg kan komme på er at du kanjs ehar stilt MP for lav og FBS for høy, eller omvent.

Jeg har MP: Auto(13.5) og FBS:133 !

Jeg svarer ikke skikkelig på posten din, men det var det eneste jeg kom på nå :p

Lykke til :)

Lenke til kommentar
sånn er denne driten her og (den jeg sitter på nå) xp1800+ men kjører 1150mhz :whistle:

sånn var min 1900+ hver gang CMOS restart...dette fordi at batteriet var gåent...

viss jeg drog ut kontakten og satte den i igjen, stilte den seg ned på 1200MHz, mens nå kjører helt vanlig på 1600MHz! :D

Lenke til kommentar

jeg er kompisen :p

testa bios... da ville den ikke no! stengte seg helt når jeg prøvde å sette den opp på standar... min vil ikke over 1799Mhz (xp 2400+ @ 2.0Ghz) lasta ne alt av de siste drivere...

så jeg vurderer nesten om jeg skal gå til innkjøp av nytt hk og cpu...

Endret av alexern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...