Gå til innhold

Skjermkort, hvilket egner seg best til spill?

indeeds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er AGP ville jeg kjøpt x800 serien. De er litt billigere enn 6800 serien og de yter like bra. I hl2 vil de yte veldig bra men ikke fullt så bra i doom3. Men det vil fortsatt funke veldig bra i doom3, bare ikke like bra som et 6800 kort.

Skal du spille mest hl2: x800 serien

Skal du spille mest Doom3: 6800 serien.

Hvilket kort du skal ha bestemmer økonomien din (mener da 6800gt eller x800pro ovs...)

Lenke til kommentar

Stemmer! x800pro vivo er et kort som kan softmoddes til x800xt (muligens pe hastighet... litt usikker, tror det varierer mellom korta)

Det der var en veldig bra pris på et vivo kort. Nesten så jeg ble litt mistenksom når jeg ser at eska ikke reklamerer med vivo funksjon, og beskrivelsen i teksten ikke nevner vivo (kun dvi og video ut)

Men dette kortet er også et rimelig x800pro vivo kort: komplett.no

Lenke til kommentar

Ble bare litt revet med av øyeblikket :) I tillegg skrev han jo "over 2000,-" ... :D

6800LE er sikkert et godt alternativ, de fleste av disse kan jo oxo softmoddes til god effekt! :D

Hvis du ikke er opptatt av softmodding, og vil holde deg rundt 2000,- så ville jeg vel gjerne vurdert 6600GT ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Hvis du ikke er opptatt av softmodding, og vil holde deg rundt 2000,- så ville jeg vel gjerne vurdert 6600GT ?

Så absolutt! Nå har jeg både tatt meg tid til å lese 2-3 tester om dette kortet, samt fått litt input fra forumbrukere og det virker som dette er gullfuglen - i platina! Det ser ut som et særdeles bra kjøp, når pris mot ytelse er tatt med i vurderingen. Sitter her å lurer på om 6600GT blir min neste oppgradering på skjermkortfronten.

edit: sitat fra anandtech:

The performance improvement the 6600GT offers over NVIDIA's older $200 price point card, the 5900XT, is nothing short of amazing. The performance comparisons we showed here today are a testament to how much NVIDIA has improved their core architecture since the days of NV3x, with the 6600GT completely demolishing the 5900XT in performance. Even the $400 5900 Ultra is outperformed by the 6600GT in almost all of the benchmarks.

De er enige med meg :roll:

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...