Jørgen Sørheim Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skjønner bare ikke hvorfor dere synes filmen er gripende, følelsesfull Kanskje du glemte å ta med den andre definisjonen? Patetisk = ynkelig. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Den var skrekkelig dårlig!! Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hun kunne i det minste ha snudd seg litt, så vi kunne fått utsikt bak fra også. *Kremt* Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Fra "fremmedord blå ordbok pate'tisk: adj., gr., (overdrevent) følelsesfull, gripende; jf.patos. Skjønner bare ikke hvorfor dere synes filmen er gripende, følelsesfull haha Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hun kunne i det minste ha snudd seg litt, så vi kunne fått utsikt bak fra også. *Kremt* Haha, akkurat det tenkte jeg og. Faen så dårlig greier though. Lenke til kommentar
Gjest member-60584 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 det var stygt. men hvorfor i helvete er det patetisk? newbs... Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 det var stygt. men hvorfor i helvete er det patetisk? newbs... Dette var patetisk, at du kalte dem 'newb', det er bortimot det latterligste fjortissordet som fins, og at du bruker det i dagligtale gjør det ikke stort bedre. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hu minner meg fortsatt om bimbo-liket i Bad Boys II. .. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skjønner bare ikke hvorfor dere synes filmen er gripende, følelsesfull Kanskje du glemte å ta med den andre definisjonen? Patetisk = ynkelig. Vis meg hvor det står at patetisk betyr ynkelig. Står ikke det i min fremmedordbok, og det står heller ikke det i noen av de andre oppslagsverkene jeg har sett i. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 det var stygt. men hvorfor i helvete er det patetisk? newbs... Dette var patetisk, at du kalte dem 'newb', det er bortimot det latterligste fjortissordet som fins, og at du bruker det i dagligtale gjør det ikke stort bedre. Var det gripende og følelsesfult sier du? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Men alikevel så betyr det ynkelig for den gjennomsnittelige nordmann! Uansett hva fremmedordbøkene dine sier og ikke sier. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ja, men det blir jo uansett feil. Men jeg skal ikke kjøre den tråden her mer ut i grøfta God Jul alle sammen Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ja, men det blir jo uansett feil. Men jeg skal ikke kjøre den tråden her mer ut i grøfta God Jul alle sammen Håhkey Ikke at den kommer opp på egen hånd heller men! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 For alle dere kåte gamere der ute som elsker å se cyberbabes: Dere kan jo gjøre det selv! Jeg vet ike helt med den dansinga, men det skal visst være noe man kan gjøre for å få spille som alle karakterene i MP2. Søk på GOOGLE etter "Max Payne 2 cheats" så finner derrre det sikkert nok. Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 EGENTLIG så var det ganske lame... men, la gå da, siden det er første juledag! Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Skjønner bare ikke hvorfor dere synes filmen er gripende, følelsesfull Kanskje du glemte å ta med den andre definisjonen? Patetisk = ynkelig. Vis meg hvor det står at patetisk betyr ynkelig. Står ikke det i min fremmedordbok, og det står heller ikke det i noen av de andre oppslagsverkene jeg har sett i. Nordmenn har lagd sin egen oversettelse av det engelske ordet pathetic, for de aller fleste nordmenn betyr patetisk det samme som pathetic. pa·thet·ic also pa·thet·i·cal (--kl)adj. 1. Arousing or capable of arousing sympathetic sadness and compassion: “The old, rather shabby room struck her as extraordinarily pathetic” (John Galsworthy). 2. Arousing or capable of arousing scornful pity. pa·theti·cal·ly adv. Synonyms: pathetic, pitiful, pitiable, piteous, lamentable pathetic adj 1: deserving or inciting pity; "a hapless victim"; "miserable victims of war"; "the shabby room struck her as extraordinarily pathetic" Er litt diskusjon rundt emnet (les quote nedenfor), at ord skifter betydning er ikke noe nytt, dog dette ordet har enda ikke skiftet betydning helt offisielt, men det kommer nok inn i ordbøkene om ikke så lenge. For eldre språkbrukere betyr patetisk at noe er preget av patos, altså gripende og følelsesfullt. Men unge mennesker bruker det heller i betydningen "ynkelig", ganske sikkert etter engelsk påvirkning pathetic . Noe som opprinnelig var uttrykk for store og alvorlige følelser, er altså blitt til noe som fremkaller medlidenhet og medynk. Endret 26. desember 2004 av odex Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Usannsynelig innviklet forklaring på noe skremmende åpenbart. Men takk uansett Lenke til kommentar
silvercrowaxe Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Nå har jeg sett det også. :o Legolas Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Usannsynelig innviklet forklaring på noe skremmende åpenbart. Men takk uansett Tydeligvis mange her det ikke var så åpenbart for... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå