Gå til innhold

Hvilken DVD brenner?

White Fox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den kan også selvfølgelig gjøres sonefri...?

Ja, men som med alle andre dvd-brennere må du da bruke uofisiell firmware som bryter garantien.

Men så billig som dvd-brennere er nå for tiden er vel bare å kjøpe ny hvis den skulle bli ødelagt ;)

Lenke til kommentar

Så med bitsetting blir + plater leselig som - plater? Har jeg skjønt det riktig nå?

Da trenger man jo ikke å bruke - plater i det hele tatt.. Eneste som er litt i tvil nå er brennehastigheter.. Nec sin er jo raskere, men BenQ sin har jo kvalitetstesting og skal være mindre kresen?

Edit: Hvilken er best av A og PRO ? PRO er vel best..

Syns den var litt for dyr på siba. 900 kroner. Det var A, hvis PRO er bedre så vil jeg jo selvsagt ha den. :)

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Så med bitsetting blir + plater leselig som - plater? Har jeg skjønt det riktig nå?

De blir leselige som pressede DVD-ROM plater.

Da trenger man jo ikke å bruke - plater i det hele tatt..

Nei egentlig ikke...

Eneste som er litt i tvil nå er brennehastigheter.. Nec sin er jo raskere, men BenQ sin har jo kvalitetstesting og skal være mindre kresen?

Nec er raskere på RW og CD-R plater intet annet! BenQ er mindre kresen på plater ja.

Det er den samme brenneren! ( ved å oppdatere firmware på A versjon blir den til en PRO)

Syns den var litt for dyr på siba. 900 kroner. Det var A, hvis PRO er bedre så vil jeg jo selvsagt ha den. :)

Koster rundt 550,- på nett!

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Får den litt billigere siden eg jobber der, men er enig i at den er litt dyr på siba...

Fordelen er returmuligheten hvis eg kjøper et dårlig eksemplar.

Forskjellen på 1620a og 1620pro er visstnok bare firmwaren. Du kan flashe 1620a til 1620pro lovlig på benq sine sider.

Er det noen som vett kor eg finne zonefri firmware til benq'en?

Edit: Er det virkelig så enkelt som å skifte til den siste firmwaren så brenner den 4x på dual layer? Hvorfor står det ingenting om det på noen andre sider?? Hvertfall ikke på Benq sin sider...

Endret av Slimshady
Lenke til kommentar

Da trenger man jo ikke å bruke - plater i det hele tatt.. Eneste som er litt i tvil nå er brennehastigheter.. Nec sin er jo raskere, men BenQ sin har jo kvalitetstesting og skal være mindre kresen?

Viss du kjøper A og laster ned siste OFFISIELE firmware så blir den pro.

Du kan kjøpe den for 600kr på nette.

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...&products_id=96

Lenke til kommentar
Er det noen som vett kor eg finne zonefri firmware til benq'en?...

Se HER for sonefri firmware (uoffisiell)

Edit: Er det virkelig så enkelt som å skifte til den siste firmwaren så brenner den 4x på dual layer? Hvorfor står det ingenting om det på noen andre sider?? Hvertfall ikke på Benq sin sider...

Ja, så enkelt er det!

Trykk på DENNE linken til BenQ's offisielle hjemmeside.

Trykk så på blyanten ved siden av "Firmware (B7P9)"

Der står det:

Release Reason:

1. Enable 4x writing speed for DVD+R DL media.

På siste versjon (B7T9) står dette ikke, men det er fordi den nyeste firmwaren alltid har egenskapene til tidligere firmwarer også. De fjerner liksom ikke muligheten for 4X DL brenning ved oppdatert firmware :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...