Gå til innhold

Hvilken DVD brenner?

White Fox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er lettest å gjøre når brenneren ikke er inni maskina, for da ser du bedre. Men bakpå brenneren, i nærheten av ide-kabel og strømuutak, er det en liten hette som står over to pinner. Den hetta skal stå over to helt bestemte pinner for å vise om enheten er master eller slave. Kan også settes på cs, som er cable select. kjenner ikke til brenneren din, men er kanskje ei tegning bakpå der som viser hvilke pinner du skal velge, for å sette den som slave, slik du har den. Du kan også prøve cs.

Sannsynligvis står den som master fra fabrikk.

Lenke til kommentar
du må sikkert ha en modifisert ps2 for å spille denslags tipper jeg

Vet du dette eller er det bare ren tipping?

PS2'en din er en eldre modell som ikke klarer å spille brente PS2-spill

Du har den gode, gamle SCPH-30004 R (som jeg forøvrig har selv)

Den nye PS2'en som går under navnet SCPH-50004 R klarer å spille brente plater...

Du kan i dag velge mellom den originale ''Boksen'' eller den lille ''kule'' boksen (PSTwo)

Ok.. men jeg skal ikke spille av brente spill, men filmer. Altså, jeg har noen filmer på pc'en som jeg brenner på dvd+rw plate. Men disse kan vel heller ikek spilles av i den playstationen jeg har?

Jo, faktisk ved enkelte tilfeller kan du faktisk det...

Jeg fikk til å spille av noen filmer på Playstationen min da...

Jeg har samme medell som deg...

Lenke til kommentar
De spesifikkasjonene er feil. BenQ DW1620A støtter 4x DL med de siste firmware versjonene.

Hvorfor ikke kjøpe Plextor med 6x DVD-R9 brenning... ???

For plextor er over dobbel så dyr, brenner med dårligere kvalitet og funker ikke på så mange media. trenger det dyreste for å få litt bra resultat. tviler også sterkt på at den klarer å nå top farten på 6x på DL.

har blitt bedre etter firmware oppdateringer, men så langt har det bare vert kødd med plextor. Det nytter ikke alltid å bare se på spesifikasjoner og gå for den som koster mest. akkurat nå for du BenQ og Nec for en veldig billig peng, og disse er de klart beste valga du kan gjøre med tanke på ny dvd brenner i dag.

Lenke til kommentar

Jeg rangerer BenQ sin DW1620 som den beste pr. idag, grunnet bedre lesing av slitte/møkkete plater, støtte for bitsetting ved original firmware og den støtter flere plater va lav kvalitet.

Virker som mange her inne anbefaler NEC brennere fordi de har en slik selv, og ikke har prøvd BenQ sin brenner.

Jeg har selv flere BenQ brennere, og har selv hatt NEC, og har hatt muligheten til å sammenligne de.

Lenke til kommentar

Men skjønner ikke hvorfor de har fått så lite omtale .. Hvis den er så bra. Selvom det ikke hadde skadet å hatt litt raskere brenning på noen av de da.. men er dere fornøyd :p ? Men mener jeg leste et sted at Nec sin støtter dual layer - plater, og det gjør ikke BenQ sin ? Stemmer det? Er vanskelig å velge brenner nå for tiden.. Så jeg er ikke sikker om jeg skal gidde å sponse på meg en ny, eller bare beholde den msi brenneren jeg har. Til dual layer platene blir billigere..

Skulle slått BenQ og Nec sin sammen.. Da hadde det blitt en bra brenner :p

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

BenQ DW1620 kan ikke brenne DVD-R DL (dual layer), bare DVD+R DL.

NEC ND-3520A vil kunne brenne DVD-R DL, men må flashes med ny firmware først, men som enda ikke har kommet.

Plextor PX-716A kan brenne DVD-R DL, det har allerede kommet en firmware som takler dette. Men det er litt diskusjon rundt hvor stabil denne firmware er.

Den nye Pioneer DVR-109 som er rett rundt hjørnet vil også kunne brenne DVD-R DL. Så vidt jeg har forstått bruker DVR-109 det nøyaktige samme chipset som i NEC ND-3520A.

Forøvrig må det jo sies at DVD-R DL plater ikke er i salg enda, men det er vel ikke så lenge til de er det.

Trond

Lenke til kommentar

Lånte litt av teksten i et innlegg av OC-Freak : BenQ brenner ikke DVD-R double layer nei. Men jeg tror ikke du vil savne det da det ryktes at kompatibiliteten på disse platene er dårligere enn DVD+R DL med DVD-ROM bitsetting.

Tviler på at vi ser DVD-R DL plater før om et par måneder,

siden standarden ikke er godkjent av DVD-Forumet.

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Heisann!

Jobber på Siba og lurte på om eg skulle ta med meg hjem ein benq 1620a, men ville det ikkje være lite fremtidsrettet ettersom den bare brenner 2,4x dual layer?

Det er det eneste som irriterer meg med den brenneren....Ellers virker den knasbra :yes:

Kan noen forklare meg hva S.M.A.R.T. er for noe? Ser ofte denne forkortelsen i forbindelse med brenning. Det har vel ikke samme betydning som SmartBurn og Smart-X vel (vet hva det er..)?

;)

Lenke til kommentar
Heisann!

Jobber på Siba og lurte på om eg skulle ta med meg hjem ein benq 1620a, men ville det ikkje være lite fremtidsrettet ettersom den bare brenner 2,4x dual layer?

Det er det eneste som irriterer meg med den brenneren....Ellers virker den knasbra :yes:

Med oppgradert firmware brenner BenQ DW1620 også DL på 4X.

Har selv brent Verbatim 2,4X DL på 4X med bra resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...