Gå til innhold

Hvilken DVD brenner?

White Fox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må sikkert ha en modifisert ps2 for å spille denslags tipper jeg

Vet du dette eller er det bare ren tipping?

PS2'en din er en eldre modell som ikke klarer å spille brente PS2-spill

Du har den gode, gamle SCPH-30004 R (som jeg forøvrig har selv)

Den nye PS2'en som går under navnet SCPH-50004 R klarer å spille brente plater...

Du kan i dag velge mellom den originale ''Boksen'' eller den lille ''kule'' boksen (PSTwo)

Slutt å tull da... Jeg har den samme maskinen å kjører DVD+R og DVD-R så det spruter. Men jeg tok visst feil anngående DVD+RW plater :blush: (De funket ikke, verken med bitsetting eller uten... må ha vært DVD-RW som funket da, skal prøve jeg)

Lenke til kommentar

Den nye PS2'en som går under navnet SCPH-50004 R klarer å spille brente plater...

Du kan i dag velge mellom den originale ''Boksen'' eller den lille ''kule'' boksen (PSTwo)

Slutt å tull da... Jeg har den samme maskinen å kjører DVD+R og DVD-R så det spruter. Men jeg tok visst feil anngående DVD+RW plater :blush: (De funket ikke, verken med bitsetting eller uten... må ha vært DVD-RW som funket da, skal prøve jeg)

Fint at du tester. Bare en ting til. Kan jeg brenne filmer på cd-r plater?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Da har jeg testet litt...

Først og fremst er min maskin av typen SCPH-30004 (v4)

Din maskin er nyere SCPH-30004R (v5/v6)

Min maskin takler filmer og spill brent på DVD+R, DVD+R(med bitsetting DVD-ROM) og DVD-R.

Men den takler visst ikke filmer/spill brent på DVD+RW, DVD+RW (med bitsetting DVD-ROM) og DVD-RW. :no:

(Ps. for å spille av backup spill må du enten modde maskinen din eller bruke et swap trick, filmer funker uten noen form for modding)

Siden du har en nyere maskin en meg, er det mulig din maskin takler DVD+RW og DVD-RW men jeg kan ikke bekrefte det...

Kjøper du en BenQ 1620 kan du bitsette til DVD-ROM på DVD+R og DVD+RW plater, noe som øker mulgheten til en velykket avspilling i din spiller drastisk...

Denne muligeheten har du ikke med Nec brenneren og orginal firmware (du kan bruke en uorginal fimware som gir deg denne funksjonen, men du mister da garantien...)

Anngående filmer på cd-r hva mener du? Svcd, vcd, miniDVD eller Divx/Xvid?

Lenke til kommentar

Ja det går, men det er litt tungvint...skal prøve å forklare.

1. Har du moddet maskinen med en chip, så er det ganske enkelt da du kan legge en Ps2 mediaplayer på minnekortet å kjøre den derfra. (koster ca. 300-1000kr kommer ann på om du setter den inn selv eller ei)

2. Benytter du deg av f.eks Swap magic (koster ca.300kr) må du først boote maskinen med swap magic cd'n, så lure ut cd skuffen med en plastdings eller kniv bytte cd til en cdr med mediaplayer'n. Deretter må du laste den inn for så å bytte til cdr plata med filmen på, ved hjelp av en plastdings eller kniv...tungvint ja.

3. Kjøpe deg en Action Replay MAX EVO Edition

Med andre ord høres en ny dvd spiller som takler divx og DVD+RW plater ut til å være en av de bedre løsningene.

Lenke til kommentar

Ok.. men jeg skal ikke spille av brente spill, men filmer. Altså, jeg har noen filmer på pc'en som jeg brenner på dvd+rw plate. Men disse kan vel heller ikek spilles av i den playstationen jeg har?

Den lille nye kule PsTwo kan hvertfall spille Brente DVD+R (eneste jeg har testa med), men den kan ikke spille brente spill.

Lenke til kommentar

Jeg har BenQ 1620 , Nec ND2500 , og Nec ND3500 .. jeg har bare en konklusjon å si .. en brenner er ikke nok :D

Noen plater funker knall på den ene.. mens dårlig på den andre.

La meg ta et eksempel .. DataWrite 8x Grey FUJI03 dye fra komplett.no

BenQ1620 med siste firmware b9s something ... PI MAX 750.. average 250 (meget dårlig) mens med NEC ND2500 og 107 beta5 av herrie.. begynner med ca 120 average PI i 4x , der den går over til 6x så er det average PI ca 60 , og i 8x average 20. mens nd3500'n har under 10 i PI hele plata.

eProFormance 4x dvd-r funker utmerket bra i både 4x 6x og 8x i nd2500'n , mens i 3500 er det 4x brenning only og litt høyere PI. harke testet i benq'en . Verbatim 8x dvd+r funker meget bra i alle tre brennerne i grunn. Optodisc-Or-4 funker sån middels i alle tre.. drittplater uansett :)

Men får å oppsumere.. ingen brenner gir deg perfekt resultat på alt .. personlig liker jeg nd3500'n hakket over BenQ 1620, det er fordi den har litt mer utbredt støtte og bra brenning på rimelige dvd-r media og slikt, og 2500'n er og knall på litt "eldre" media, da den har veldig mange write strategies lagt inn for 4x media.

Endret av xB^
Lenke til kommentar
jeg skal ha nec 3520 black men de som har den på lager nå er 100kr dyrere enn den billigste.... :shrug:

Hvorfor ikke kjøpe en sort BenQ 1620 i stedet! :p

den er tregere på DL brenning... :roll:

edit : lol mamoz tar MER for nec 3500 enn 3520.

Ja vel?

Så vidt jeg vet så støtter ikken NEC mer enn 4x - som er samme som benQ på DL brenning.

Lenke til kommentar
jeg skal ha nec 3520 black men de som har den på lager nå er 100kr dyrere enn den billigste.... :shrug:

Hvorfor ikke kjøpe en sort BenQ 1620 i stedet! :p

den er tregere på DL brenning... :roll:

edit : lol mamoz tar MER for nec 3500 enn 3520.

Ja vel?

Så vidt jeg vet så støtter ikken NEC mer enn 4x - som er samme som benQ på DL brenning.

BenQ 1620

Generelt CD/DVD

Grensesnitt: IDE

Cache: 2000kB

Lesehastighet CD: 40x

Lesehastighet DVD: 16x

Skrivehastighet CD-R: 40x

Skrivehastighet CD-RW: 24x

Skrivehastighet DVD+R: 16x

Skrivehastighet DVD+RW: 4x

Skrivehastighet DVD-R: 8x

Skrivehastighet DVD-RW: 4x

Skrivehastighet DVD+R9: 2.4x

Type: DVD-Brenner

Nec 3520

Generelt CD/DVD

Grensesnitt: IDE

Cache: 2048kB

Lesehastighet CD: 48x

Lesehastighet DVD: 16x

Skrivehastighet CD-R: 48x

Skrivehastighet CD-RW: 24x

Skrivehastighet DVD+R: 16x

Skrivehastighet DVD+RW: 8x

Skrivehastighet DVD-R: 16x

Skrivehastighet DVD-RW: 6x

Skrivehastighet DVD+R9: 4x

Type: DVD-Brenner

Skrivehastighet DVD-R DL: 4x

er det ikke forskjell sier du ?!?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Alle PS2 kan vel spille brente plater hvis man bruker en type modchip *husker ikke hva det heter* enten via chip eller usb. Ellers så støtter PS2 3 typer platemedium og det er fargekoden på plata som sier hva det er. Tenker da på pressede plater til PS2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Alle PS2 kan vel spille brente plater hvis man bruker en type *husker ikke hva det heter* enten via chip eller usb. Ellers så støtter PS2 3 typer platemedium og det er fargekoden på plata som sier hva det er. Tenker da på pressede plater til PS2.

støtter brente DVD filmer på DVD-r eller DVD+r er ikke sikker men det fungerte helt perfekt på min 3-4 år gamle ps2

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kjøpte meg en DVD brenner den heter

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Når jeg kobler den til og går inn på daten får jeg ikke kontakt med den, og da får jeg heller ikke kontakt med cdene jeg putter inn i den vanlige dvd rommen.

Jeg kan ikke så mye om sånt med BIOS, så må jeg endre på noe der så må dere si hva

Kan noen gi meg en guide til install av den så gi meg den, eller forklar det her på forumet.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...