wil Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 jeg har en laptopp som dvd romen har tatt kvelden på. jeg skal da installere Win2k på den laptoppen, men siden at dvd romen ikke funker så måtte jeg kopiere Win2k cd`en over på harddisken. denne kopierte jeg da på partisjon D: men jeg har et problem. jeg får ikke installert Win2k fra D: for hvis jeg skriver D: i cmd prompten så kommer det ugyldig systembokstav eller noe sånt. noen som vet om en annen måte jeg kan gjøre det på? håper på mange svar. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Du har vel mest sannsynlig NTFS på D:\ Ta en titt på http://bootdisk.com for å finne en oppstartsdiskett som takler NTFS. God jul Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 ja nå har jeg nettopp prøvd det, men det funka dårlig. jeg har FAT32 på partisjonen der jeg. C: partisjonen min er NTFS. når jeg prøvde å kopiere cd`en over til C: disken så skrev setup for å starte installasjonen til Win2k så fikk jeg beskjed om at setup.exe ikke kunne kjøre i ms dos mode. så jeg skjønner ikke helt hva som er galt her. noen som vet? PS: når jeg prøvde å kjøre installasjonen igjennom Win2k bootdiskett så fikk jeg feil på diskett 3. det var en fil som var kurrypt Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Går fint å fixe det med en dos-diskett, bare ha smartdrv.exe på den også. Boot opp, kjør smartdrv.exe og kjør winnt.exe som ligger i I386-mappa. Så er du igang og installerer.. Fortsatt god jul! ps. install-folder må ligge på fat32-partisjon. Endret 25. desember 2004 av WannabeZZ Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) så da kan jeg bare bruke en Windows 98 bootdiskett eller en DOS 6.22 diskett å loadet smartdrv.exe å kjøre installasjonen? må vel kopiere smartdrv.exe over til disketten først ikke sant? Endret 25. desember 2004 av wil Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det er helt korrekt, men du kan også bare kopier smartdrv til d-driven og kjøre'n derfra. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 ok, men da lager jeg en Windows 98 diskett å ser hva som skjer når jeg kopierer smartdrv over til den. men da er det slik at når jeg gjør dette så skal jeg ha mulighet til å skrive x: å installere den derifra? før kom det melding om at det var Invalid Drive Specification eller noe. hvis jeg skrev E: som er den partisjonen jeg skal installere Windows 2000 fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå